Ik heb op de HCC een soyo SY-K7VTA-B moederbord gekocht (€19,-), voor een oude AMD Duron 700 mhz die ik nog had liggen. Thuis dus alles aan te sluiten (ram uit een oude pc erin, oude PCI-videokaart erin, voeding eraan (had er drie gekocht voor €2,-, twee bleken er niet te werken
). Natuurlijk ook de processor erop, met koeling. Er zat nog erg veel koelpasta op van de vorige keer, en ik heb er wat nieuw opgedaan. Booten, geen beeld. Paar keer geprobeerd, deed het niet.
Dus ik speakertjes aan sluiten, en dit moederbord gaat voorlezen wat er fout is
alleen heel zacht
. Nouja hij zegt dus 'Processor may be damaged or not installed properly'. Dus ik heb hem schoongemaakt met wasbenzine en alcohol, zoals ik ergens in een ander topic gelezen had. Nu ziet hij er mooi schoon uit maar hij wil nogsteeds niet opstarten
. Het lijkt mij zo stug dat door contact tussen die dingetjes aan de zijkant je hele processor dood is!
Weten jullie misschien of hij toch dood is, of of ik iets anders fout doe?
Ik weet het echt niet meer... ik denk dat ik morgen / overmorgen maar is de pc-winkels die we hebben op Texel langs ga om te vragen of ze nog een oude Duron hebben liggen...
Dus ik speakertjes aan sluiten, en dit moederbord gaat voorlezen wat er fout is
Weten jullie misschien of hij toch dood is, of of ik iets anders fout doe?
Ik weet het echt niet meer... ik denk dat ik morgen / overmorgen maar is de pc-winkels die we hebben op Texel langs ga om te vragen of ze nog een oude Duron hebben liggen...