De garantie is laatst verlopen van mijn PC en ik dacht "opvoeren die hap". Veel verstand heb ik er niet van maar ik heb de Faq gelezen over het overclocken en ben toen zoals in Faq stond in BIOS met hele kleine stapjes de FSB gaan opschroeven. (FSB heet in mijn BIOS volgens mij "cpu clock")
Default stond deze op 100MHz. Bij een cpu clock van 103 MHz starte de computer nog wel op maar bij het spelen van een spelletje liep het spel vast, de computer zelf niet. Bij 103 MHz gaf hij als kloksnelheid 2.29 MHz aan.
Bij 104 MHz was van opstarten al geen spraken meer.
In de Faq las ik dat een FSB van 160 geen probleem hoeft te zijn, dus vraag ik mij af wat er aan de hand is? Of is mijn processor gewoon niet verder op te voeren.
Mijn computer gegevens zijn:
Moederboord: CT-9BJD
processor: GenuineIntel Family 15 Model 2 2.2 GHz Stepping 4
Weet iemand misschien wat ik fout doe of waar ik naar moet kijken? Of valt er in mijn geval niet zo veel op te voeren?
Bedankt,
Sil
Default stond deze op 100MHz. Bij een cpu clock van 103 MHz starte de computer nog wel op maar bij het spelen van een spelletje liep het spel vast, de computer zelf niet. Bij 103 MHz gaf hij als kloksnelheid 2.29 MHz aan.
Bij 104 MHz was van opstarten al geen spraken meer.
In de Faq las ik dat een FSB van 160 geen probleem hoeft te zijn, dus vraag ik mij af wat er aan de hand is? Of is mijn processor gewoon niet verder op te voeren.
Mijn computer gegevens zijn:
Moederboord: CT-9BJD
processor: GenuineIntel Family 15 Model 2 2.2 GHz Stepping 4
Weet iemand misschien wat ik fout doe of waar ik naar moet kijken? Of valt er in mijn geval niet zo veel op te voeren?
Bedankt,
Sil