partition magic 8 error #4

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:14
ik heb een maxtor 120 gig schijf gekocht en wil deze met partition magic 8.0 gaan partitioneren. allereerst wil ik er een ntfs partitie van maken. na dat ik op apply druk geeft ie aan dat er een error is, namelijk error #4, bad argument/parameter

ff een overzichtje..
Operation (1 of 1)
Formatting partition: F:
(BADMBR, Primary volume, 117246,4 MB on Disk:2)
New label and type: (NTFS)

is er misschien iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen of een lijst heeft met de errors?? ik kan zelf op google en in de search niets vinden (wel andere errors, maar niet #4)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:46
Power Quest heeft een hele handige Master Error List :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Enkele Google-hits en de kreet "BADMBR" doen mij denken dat de MBR van de harddisk is verneukt. Dat lijkt mij overigens vreemd aangezien het om een gloed(?)nieuwe schijf gaat. Een verneukte MBR kun je fixen met de commando FDISK /MBR in een pure DOS prompt :)

Maar waarom gebruik je eigenlijk Partitionmagic om te partitioneren :? WindowsNT/2K/XP hebben uitstekende tooltjes om te partitioneren/formatteren :) Gewoon even de schijfbeheer starten (kun je vinden onder configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer).

edit:
This error can also occur when the partition is seen as a Dynamic Drive. In Drive Image, the partition will be designated as "Other," while PartitionMagic will identify it as a Dynamic Disk.
Dat zou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn. Na het toevoegen van een nieuwe schijf vraagt 2K/XP namelijk standaard onder andere of je deze schijf wil "upgraden" naar een Dynamische Schijf ..

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 30-11-2003 21:51 ]

• Den_S85
het zal bij mij eens wel gelijk goed gaan... ik heb ff de complete harde schijf eruit gehaald en in het apparaatbeheer verwijderd. opnieuw opstarten en daarna de schijf er weer aanhangen. het enige dat xp zegt is dat er nieuwe hardware gevonden is, dat blijkt inderdaad de harde schijf te zijn. vervolgens vraagt ie nergens om er een dynamic drive van te maken. bij deze computer geeft ie de harde schijf ook niet weer...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

vervolgens vraagt ie nergens om er een dynamic drive van te maken
Wellicht omdat dit ál een Dynamische schijf is .. ? (na de eerste keer aansluiten)

Maargoed, heb je überhaupt in de Schijfbeheer gekeken? Daar zou de schijf in principe moeten staan. PartitionMagic heb je al helemaal niet nodig, dankzij dit mooie tooltje van NT/2K/XP :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 01-12-2003 11:49 ]

• Den_S85
ik heb schijfbeheer gebruikt, hij geeft de harde schijf nu weer in deze computer. dus wat dat betreft is het geslaagd, hij wil em echter nog steeds niet opdelen in 3 schijven van 40 gig ipv 1 schijf van 120 gig. met schijfbeheer kan ik zo niet vinden hoe ik dit moet delen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euh, gewoon de grootte opgeven tijdens het aanmaken van een nieuwe partitie?

• Den_S85
hij doet het al, ik heb lekker lopen kloten :( 'k ben nog niet echt wakker vandaag volgens mij 8)7 |:( . maar goed, flikker er maar een slotje op nu :)

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem, maar hoe heb jij dat nu opgelost / wat was het?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om voor elk op zichzelf staand probleem oude topics omhoog te kicken. Nogmaals: je mag wel een topic openen, maar niet zonder dat je duidelijk inzet toont. Zie dus de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor een checklist hoe een topic te voorbereiden/starten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.