Remote Access via videokaart met netwerkaansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bestaan er remote access (PCI) kaarten die net zo werken als remote desktop voor XP, maar dan OS afhankelijk en ook pre-boot zodat je ook access hebt als het OS is vastgelopen, niet start of als je het OS wil (her)installeren?

Het systeem zou de kaart als een standaard VGA kaart zien zodat het altijd werkt en een keyboard/mouse output (doorlus) aansluiting hebben en een netwerk aansluiting.

Ik heb gezocht, maar kom eigenlijk alleen software oplossingen tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-11-2003 20:50 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

HP heeft de Remote Insight Lights-Out Edition II

DELL heeft de DRAC card iirc maar daar kan ik niks over vinden.
[google=remote control server pci] levert onder andere http://www.techland.co.uk/index/eric op :)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Aanvullend, incl een richtprijs: ca € 800,-

http://ie.daxten.com/overview.cfm?prodID=36

Copyright and left by SED...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bedankt. Ik had stiekem gehoopt dat dit soort kaartjes goedkoop (< 100 euro) zouden zijn, maar dit is niet grappig meer.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 22:23

Crazy-

Best life ever

dit is zeer interessant ja...jammer van die hoge prijs ;(

*remote server installation* nooit meer rijden naar colo etc

* Crazy- rekent even:

130km (retour)
verbruik: 1:13
(130/13)*1,15 = 11,50 euro

800 / 11,50 ~ 70x rijden (ok, ik reken nu dus even niet de over kosten qua olie, banden bla bla enz mee)

nee, heeft niet echt nut dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Crazy- op 01-12-2003 00:54 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Ik zie het nut er niet zo van in; dat crashende OS probleem kan je misschien oplossen met een watchdog timer of kaart (reboot na zoveel tijd inactief), want met een remote desktop kom je er dan immers nog niet (want daar zit geen power cycle knop in)

En het installeren van het O/S op afstand, waarom, je kan de server er ook niet op afstand inhangen, of schijven installeren toch..

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

misschien helpt dit meer:

On-line demo!!
eRIC Demo Server

http://www.eric-demo.com/en/index.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Crazy- op 01-12-2003 01:16 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Crazy- schreef op 01 december 2003 @ 00:45:
dit is zeer interessant ja...jammer van die hoge prijs ;(

*remote server installation* nooit meer rijden naar colo etc

* Crazy- rekent even:

130km (retour)
verbruik: 1:13
(130/13)*1,15 = 11,50 euro

800 / 11,50 ~ 70x rijden (ok, ik reken nu dus even niet de over kosten qua olie, banden bla bla enz mee)

nee, heeft niet echt nut dus :)
En als je je eigen uurtarief meerekent? 130 km is toch minimaal 1 uur rijden. Of vin je dat zo leuk dat je dat gratis doet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Het grote voordeel van de Remote Acces kaarten is dat deze op eigen netspanning leven en een eigen IP adres hebben. Dus je kunt tijdens booten gewoon de BIOS van de server veranderen terwijl je er niet fysiek achter zit. De technologie is nog steeds zo duur omdat het niet grootschalig verkocht wordt.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Brahiewahiewa schreef op 01 december 2003 @ 01:30:
[...]

En als je je eigen uurtarief meerekent? 130 km is toch minimaal 1 uur rijden. Of vin je dat zo leuk dat je dat gratis doet?
ja inderdaad, moet je ook meerekenen. Dan kom je op +/- 75 euro denk ik (uurtarief+brandstof+overige kosten) 800/75 = 10,5x

scheelt al een hoop inderdaad... maar daarnaast: dat is met 1 server
als je over meerdere beschikt kom je al op een KVM uit en die kost (+ 19" inbouwkit) 3129 euro ! Dan wordt het dus alweer erg duur

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 01:10:
Ik zie het nut er niet zo van in; dat crashende OS probleem kan je misschien oplossen met een watchdog timer of kaart (reboot na zoveel tijd inactief), want met een remote desktop kom je er dan immers nog niet (want daar zit geen power cycle knop in)

En het installeren van het O/S op afstand, waarom, je kan de server er ook niet op afstand inhangen, of schijven installeren toch..
Er bestaat gewoon apparatuur (van bijv. fabrikanten als APC) waarmee je remote de power van een machine kan regelen... dus als je die combineert met het hierboven beschreven device, kun je toch wel geld besparen lijkt me.

Enige nadeel is dat je geen robotje ter plekke hebt die je kan besturen bij eventuele hardware upgrades :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier zijn legio producten voor te vinden, het is duidelijk te merken dat je niet eens de moeite hebt genomen om je te orienteren.

- De Compaq/HP Remote Insight kaarten werken op hardware niveau (dus inclusief en vanaf BIOS) en kun je zelfs op inbellen
- Dell heeft ook zulke kaarten, eigenlijk elke grote speler
- APC heeft powerswitches waar je naartoe kunt telnetten om zo doende een harde power rest uit te voeren
- Elke zichzelf respecterende A-Merk hardware boer douwt deze hardware remote software (vaak ook webbassed te bereiken) in zijn pizzadoosjes

Kortom, zoek en gij zult vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.