Ik heb op mijn XP-bak m.b.v. EasyPHP een apache en PHP server geinstalleerd. Alles werkt naar behoren, maar als ik wil surfen naar mijn site en wil inloggen, kan dat niet omdat er geen sessie wordt aangemaakt door de server. Ik maak wel een sessie aan in het script.
Ik krijg dus continue te zien dat ik niet aangemeld ben in het systeem.
Ook in de map waar mijn sessies bewaard worden verschijnt geen sessie.
Heeft iemand een idee waar in mijn instellingen de fout kan zitten?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php session_start(); // sessie beginnen // controleren of pagina correct is aangeroepen. if (!empty($_POST)){ include("inc_connect.php"); $query = "SELECT * FROM gebruiker WHERE loginnaam='" . $_POST["loginnaam"] ."' AND wachtwoord='". MD5($_POST["wachtwoord"]). "'"; $result = mysql_query($query) or die("FOUT : " . mysql_error()); if (mysql_num_rows($result) > 0){ // loginnaam gevonden, registreer gegevens in session $username = $_POST["loginnaam"]; $wachtwoord = $_POST["wachtwoord"]; session_register("username"); session_register("wachtwoord"); /*$_SESSION["username"] = $_POST["loginnaam"]; session_register("username");*/ // Doorsturen naar beveiligde pagina header("Location: index2.php"); exit(); }else{ // geen loginnaam gevonden, of ongeldig wachtwoord. $tekst = "U hebt geen geldige combinatie van loginnaam en wachtwoord opgegeven. <br> Klik <a href=\"index.html\" target=\"_top\">hier</a> om opnieuw in te loggen<br>"; die($tekst); } }else{ // pagina was incorrect aangeroepen, direct doorsturen naar index.html header("Location: index.html"); } ?> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php session_start(); if (!isset($_SESSION["username"])){ $tekst = "<h2>U bent niet aangemeld in het systeem!</h2> U kunt <a href=\"index.html\" target=\"_top\">hier</a> inloggen."; echo($tekst); exit(); }?> |
Ik krijg dus continue te zien dat ik niet aangemeld ben in het systeem.
Ook in de map waar mijn sessies bewaard worden verschijnt geen sessie.
Heeft iemand een idee waar in mijn instellingen de fout kan zitten?