[Suse 9] Network install gedaan; setupfiles branden?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• hwschuur
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb dit weekend besloten Suse 9 eens naast Windows te installeren. De installatie is via FTP (goed) gegaan. In totaal heb ik aardig wat packages gedownload en om dit niet steeds weer te hoeven doen heb ik de volgende vraag:

Is er een mogelijkheid om setup-CD's te branden met de packages die je bij de networkinstall gedownload hebt? Biedt Suse daar een (handige) mogelijkheid voor (kan de KDE burning application daar bijvoorbeeld voor gebruikt worden?)?

Verwijderd

Naar alle waarschijnlijkheid zul je dan de Retail versie moeten kopen ...

• hwschuur
:'(

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 17:23

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dat klopt deels, er wordt de mogelijkheid gegeven de Home-versie te downloaden via verschillende mirrors, echter de installatiefiles worden bij het installeren via Yast2 niet ergens bewaard (al is er vast een mogelijkheid om ze op de een of andere manier wel op te slaan). Maar YOU werkt volgens mij prima! (scheelt weer een hoop cd-tjes branden en/of een hoop eigen schijfruimte)
Maar lees ook dit: http://www.suse.de/en/private/download/suse_linux/index.html maar het is niet helemaal wat je bedoeld, misschien toch handig.
Important note:
Download the files only if you can export the data to your local network with NFS! If you do not have this possibility or want to install SUSE LINUX on one host only, perform the FTP installation as described above.
It is not possible to generate installation CDs from a complete download.

[ Voor 25% gewijzigd door letatcest op 30-11-2003 22:12 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• hwschuur
Ah ok bedankt! :)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Het leuke is dat dit met debian dus wel kan :P

Zie dit: http://www.debian.org/CD/jigdo-cd/

[ Voor 34% gewijzigd door sirdupre op 01-12-2003 03:48 ]

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 17:23

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmm.. dat is dan natuurlijk een beetje flauw, SirDupre ;) geef dan de keus uit bijna alle GNU Linux ISO's :p
http://www.linuxiso.org

Btw, ik denk dat SuSe 8.2 e.v. een prima distro is om mee te beginnen, Yast2 is best fijn (ondanks dat ik misschien toch maar eens een wat kalere distro nu wil gaan gebruiken om wat specifiekere dingen beter/anders te kunnen installeren, alleen dan ben je voor het gros van de 'standaard' dingen weer iets minder makkelijk uit geloof ik, maar dat moet dus nog getest en ondervonden gaan worden door mijzelf)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Er staat anders alleen maar een live-eval cd op linuxiso.org.... Wat misschien wel werkt is een mirror aanleggen van de hele suse 9 package tree, past misschien wel op een dvd....
Als je dat dan bij een netinstall als source opgeeft of iets dergelijks, hoef je het niet allemaal van internet te downloaden...

[ Voor 3% gewijzigd door sirdupre op 01-12-2003 12:26 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15
Dit is allemaal het bekende verhaal. Het is ook wel uit te vinden via de pagina van SuSE, zoals blijkt.

Uiteraard kun je niet alleen bij Debian maar bij de meeste distributies gewoon installatie CD's downloaden. SuSE heeft ervoor gekozen dat niet te doen - als je SuSE koopt, krijg je er ook wat commerciele pakketten bij, en bovendien: als je er geen geld voor over hebt, moet je daar maar wat gemak voor inleveren (tenslotte moet SuSE hun ontwikkelkosten ook ergens vandaan halen).

Fair enough, zou ik zeggen.

Anyway, dit topic sluit ik, omdat het verder nogal vragen naar de bekende weg is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.