Toon posts:

RAID 0 163928m maar fdisk geeft maar 25000m aan

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 x 80 GB in RAID 0 aangemaakt zonder probleem geeft ook netjes in de BIOS shechks aan MODE 2 x 0 size 163928m STATUS Funcional, maar als ik boot en dan naar fdisk ga geeft die maar 25000m aan heel vreemd.
weet iemand raad?
Volgens de verkoper zou het geen probleem zijn 2 x 80 GB op mijn ASUS P4B533-E

Mvg
formatjes

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom FDISK? Je kunt vanuit de setup van Windows XP / 200[0|3] gewoon partities maken.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik niet booten van de setup CD, en als ik het probeer met een bootdisk met de command cd i386 winnt.exe laad die de smartdrive niet

Verwijderd

als ik me niet vergis kan fdisk maar tot 40gb aan
en is 2x80 = 160 toch net ff iets teveel
en waarom kun je niet booten vanaf cd?
is het zo'n oude pc ofzo, of gewoon een shit merk?
ik draai zelf ook op raid 2x60 raid0 en 2x80 raid0 en 2x 80 op gewone ide controllers en een dvd en dvd+/-rw
en ik kan gewoon booten.
en een tip het heeft geen zin om windows op een raid config te installen
het wordt er niet sneller op
ik had eerst op de 2x60 raid0 windows staan en nu draai ik gewoon vanaf mijn normale ide controller en ik merk geen snelheids verschil, mijn raid0 is wel veel sneller geworden ik pak nu een dvdr (v.b. 92x50mb in nog geen 1:30 uit) toen windows op dezelfde schijf stond deed hij er veel langer over ongeveer 5 minuten.
dus koop gewoon een 40gb ide schijfje hang die op de normale ide controller en gebruik je raid config voor opslag etc etc werkt veel beter
veel geluk

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:59

ThaHandy

Discovery Channel

blablabla :?
hij wil fdisken/partitioneren geen enkele boot disk

probeer eens partitionmagic
of een nieuwere versie van fdisk @ MS.com

[ Voor 86% gewijzigd door ThaHandy op 30-11-2003 23:57 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

formatjes: kijk eens in de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?". Dit is dus een FDISK-probleem, je gebruikt een te oude versie van FDISK. Dat wordt dus gewoon procenten gebruiken, een nieuwe FDISK versie zoeken of PMagic gebruiken :)

/FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.