Toon posts:

DVD-rom vervangen door DVD-Brander

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search uitvoerig gebruikt maar ben echter geen topic tegengekomen met de vraag die ik heb (al leken sommige topics er wel op).

Probleem is dat ik 2 IDE slotjes heb. Nr. 1 wordt gebruikt door de DVD-lezer en Nr. 2 door de CD-Brander. Nu heb ik een DVD brander besteld en kwam er pas net achter dat deze ook een IDE aansluiting nodig heeft. Nu is het voor mij geen probleem om de DVD-lezer eruit te halen, de nieuwe dvd-brander kan immers ook dvd's lezen. Echter, ik ben een computernoob en weet dus niet hoe ik dat precies aan moet pakken. De oude uitbouwen en de nieuwe inbouwen lukt nog wel, maar wat moet er dan precies met de drivers e.d. gebeuren??? Moet ik eerst de driver van de oude DVD verwijderen en dan die van de brander installeren? En zo ja, waar kan ik de oude driver verwijderen?
Nu heb ik in een ander topic wel een andere oplossing gezien, namelijk een IDE-controller installeren. Ik heb nog 2 PCI-slotjes vrij, dus dat zou wel moeten lukken. Maar wat komt er precies kijken bij het installeren daarvan (in het achterhoofd houdend dat ik er niet veel van begrijp :))

Alvast bedankt!!!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 19:35
:?

Als je je DVD lezer eruit haalt, en je brander erin stopt ben je gewoon klaar hoor. Drivers heb je niet nodig.

tvw

Verwijderd

beter je dvd driver te laten zitten
en die cdrom fikker vervangen door dvd fikker
want die kan namelijk ook cdr fikke

en dvd kijken met een dvd fikker wil wel maar neit goed voor de drive

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus ik haal gewoon de cd-writer eruit. Vervolgende de DVD-brander erin (alleen de stroomdraadjes installeren en de brander via een kabel met het IDE-slotje verbinden). Dan nog Nero oid installeren en ik kan branden? Sjonge, ik dacht dat het allemaal stukken lastiger was, een hele opluchting dus :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:30:
Ok, dus ik haal gewoon de cd-writer eruit. Vervolgende de DVD-brander erin (alleen de stroomdraadjes installeren en de brander via een kabel met het IDE-slotje verbinden). Dan nog Nero oid installeren en ik kan branden? Sjonge, ik dacht dat het allemaal stukken lastiger was, een hele opluchting dus :*
ja gewoon kijken doe de brander vast zit
en dan de dvd brander er voor ind e plaats doen ;)

Verwijderd

Dit kan zelfs me broertje nog hoor ;) Cd fikker eruit en huppa dvd brander erin, je moet alleen even op de jumper settings letten. (master/slave) op de kabel. Dat kun je wel vinden in de FAQ

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Je huidige brandproggie verwijderen en dan het nwe (geleverd bij je DVD-writer) installeren en klaar is kees.

Maar dit is wel heel erg simpel, stel zulke vragen liever op een forum als www.beginnersweb.nl daar is het niveau wat meer n00bish ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 20:30:
Ok, dus ik haal gewoon de cd-writer eruit. Vervolgende de DVD-brander erin (alleen de stroomdraadjes installeren en de brander via een kabel met het IDE-slotje verbinden). Dan nog Nero oid installeren en ik kan branden? Sjonge, ik dacht dat het allemaal stukken lastiger was, een hele opluchting dus :*)
en je moet even kijken of de "master/slave/cable select" jumper wel goed staat.
anders hebben we hier straks weer een topic over een dvd-brander probleem.

zie: NEC ND 1300 : Not Found

[ Voor 7% gewijzigd door job op 30-11-2003 20:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is wel erg simpel hoor :o

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Basiscursussen". Vooral die PC Guide linkjes zullen erg interessant voor jou zijn :)

Herlees verder ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.