Ik heb op de HCC bij PCL een nieuw mobo gekocht: de MSI KT6 Delta2 FIS2R. Ik had nog 512 MB DDR 266/PC2100 liggen en heb er tevens op de HCC bij Norrod 512 MB DDR 400/PC3200 bij gekocht. Deze twee wilde ik samen op het nieuwe mobo plaatsen. Ik had reeds op GOT gelezen dat DDR downwards compatible is en verwachtte dus geen problemen in het verschil in de snelheid van beide modules. Helaas wel dus..
Systeem in elkaar gezet.. telt ie slechts 1 van de modules. Degene in de eerste bank. Maakt niet uit welke het is. Beide werken prima op zichzelf, maar in combinatie niet. Als ze er beide in zitten (maakt ook weer niet uit welke combi) dan start de pc gewoon en werkt normaal, maar dus slechts met 512 MB RAM.
Als ik het bios (AmiBios v3.31a) het geheugen automatisch laat detecteren dan vindt hij het volgende:
Voor de DDR226/PC2100: 266 MHz CAS 3
Voor de DDR400/PC3200: 400 MHz CAS 2.5
Zou het verschil in CAS er iets mee te maken kunnen hebben? Heb reeds geprobeerd deze te forcen op 3.. maakt geen verschil.
Mobo is voorzien van de laatste bios update (versie 5.2).
Systeem in elkaar gezet.. telt ie slechts 1 van de modules. Degene in de eerste bank. Maakt niet uit welke het is. Beide werken prima op zichzelf, maar in combinatie niet. Als ze er beide in zitten (maakt ook weer niet uit welke combi) dan start de pc gewoon en werkt normaal, maar dus slechts met 512 MB RAM.
Als ik het bios (AmiBios v3.31a) het geheugen automatisch laat detecteren dan vindt hij het volgende:
Voor de DDR226/PC2100: 266 MHz CAS 3
Voor de DDR400/PC3200: 400 MHz CAS 2.5
Zou het verschil in CAS er iets mee te maken kunnen hebben? Heb reeds geprobeerd deze te forcen op 3.. maakt geen verschil.
Mobo is voorzien van de laatste bios update (versie 5.2).