Toon posts:

Radeon TVout switcht licht-donker om 2 sec?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onderstaand systeempje draai RAID-te goed. Met TV out (Svideo out) via de video recorder volgende probleem:
- gewoon desktop of quake3 etc ziet er perfect en scherp uit op de TV.
- ZODRA ik een DVD ga spelen met ATI DVD speler begin het TV beeld te switchen tussen een licht, goed beeld en donker zuigend beeld zonder onscherp ofzo te worden.
-Op de monitor die tegelijkertijd aanstaat is NIETS te zien, alles perfect. De DVD playback wiegt en het geluid via Live! decoding regeert ook behoorlijk!

Ik vermoed dat het aan de ATI DVD/TV out combinatie ligt.

Checklist (8>
-zelfde probleem in win2k en win98 radeon officiele driver versies 4.12.3056 en 5.0.3035 respectivelijk
-DMA staat aan in win2k en win98
-ligt niet aan de kabel naar TV: met korte kabel uit Radeon doos zelfde verhaal.
-ligt niet aan het draaien van de DVD drive: als ik een audio CD draai is TVout beeld perfect.
-live! soundcard: ik heb "digitale audio van CD" aan en uitgezet, zelfs kabeltje naar DVD drive losgehaald. Geen effect.
-ATI player :? mijn gok dat het hier aan ligt. Bij de DVD drive kwam PowerDVD die als ie geinstalleerd is crasht als je gaat spelen. Alle tests bij de installatie (YUV etc) gaan perfect. Dit gezeik met PowerDVD heb ik ook weer in zowel win98 als win2k.

Verder gezellig rage3d en ettelijke andere fora afgestruind natuurlijk.

Heeft iemand zelfde probleem?
Nog iets aan de checklist toe te voegen?

256 MB Dane-Elec mem
Maxtor 30,7GB DMax 40 Plus, 7200rpm, ATA-100
Acer 16x40 DVD-ROM (DVP 1640A)
Teles BRI 16.3 ISDN isa-adapter
ATI Radeon 64MB DDR Vivo
Iyama 21" knijter
Creative Soundblaster Live! Player 5.1
Aopen HX-08 300W tower
Win2k+Win98SE dualboot

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Dat komt door de macrovision protectie. Als je die SVHS op je TV zou aansluiten ipv video dan zou het beeld wel scherp zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aha....bedankt!
Das niezzo leuk als je een ouwe TV heb zonder vide in in mogelijkheid.

Ehm...is er een of andere schemerige crack om er vanaf te komen? Ik ga namelijke geen nieuwe TV kopen.

Zuigt behoorlijk.