Toon posts:

Lampje gaat niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet alle namen van de kabeltjes niet maar ik zal duidelijk trachten te maken wat het probleem is.

Het lampje dat aangeeft dat je HD bezig is blijft maar branden. Ik heb een zipdrive geinstalleerd en die zit vast aan dezelfde (zo'n breede) kabel die aan mijn HD zit. Nu zou het kunnen dat het daardoor komt natuurlijk. Zoja hoe los ik dat op of gewon niet. Zo nee wat kan ik er aaan doen?

Alvast bedankt,

Jorim

Verwijderd

Waarschijnlijk kabel (IDE die breede) verkeerd om op de zipdrive gestoken. Probeer 'm eens om te draaien.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:39:
Waarschijnlijk kabel (IDE die breede) verkeerd om op de zipdrive gestoken. Probeer 'm eens om te draaien.
dat kan dus niet :P lukt alleen met floppy kabels

sluit je zip gewoon aan op een aparte kabel

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op 30 november 2003 @ 19:40:
[...]

dat kan dus niet :P lukt alleen met floppy kabels

sluit je zip gewoon aan op een aparte kabel
Kan dus wel Harry, heb het zelf vaak genoeg gehad. Met sommige kabels gaat het niet nee, die hebben een beveiliging daartegen (pinnetje dicht, of uitstulpsel)

ik zeg niet dat dit het probleem is hier, maar de kans is groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:43 ]

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem sinds ik mijn Maxtor Sata schijf op m'n systeem heb aangesloten. De Sata power en - data kabels kunnen er maar op één manier op, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:42:
Ik heb ditzelfde probleem sinds ik mijn Maxtor Sata schijf op m'n systeem heb aangesloten. De Sata power en - data kabels kunnen er maar op één manier op, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me. :)
Heb ik ook met die SATA drive, maar niet altijd, echt wazig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:45:
[...]

Heb ik ook met die SATA drive, maar niet altijd, echt wazig.
Ja klopt, niet altijd. Soms bij het opstarten als hij 'denkt' is het niet het geval. Zoals nu brandt hij continu. :X

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kabeltje is beveiligd dus zit er niet verkeerd in, maar voor een andere kabel heb ik (denk ik) geen ruimte meer. Hoe kan ik dit zien? Dingetje op mijn moederbord toch?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

er zitten twee controllers op je moederbord (als het goed is :) ) en ze zitten naast elkaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op 30 november 2003 @ 20:58:
er zitten twee controllers op je moederbord (als het goed is :) ) en ze zitten naast elkaar :)
idd dat klopt, maar daar zitten maar twee van die dingen op en die gaan naar mijn brander en cdrom. Kan ik dan als uit een oude computer zo'n kabel haal er twee aan elkaar koppelen? En kan dat ook met de stroomkabel (4 kabelig ding)?
btw hoe heten die kabels en 'blokjes'??

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Er kunnen maar twee devices aan 1 controller.. dus zet een cdrom speler op de kabel bij de hardeschijf en die zip op de kabel van de brander :)

Edit: met de jumpers goed geplaatst natuurlijk :)
De kabel heet IDE kabel en de stroomkabel heet een molex, en die kun je idd aan elkaar koppelen, daar zijn ook verlengstukjes/splitters enzo voor :). Een IDE kabel kun je volgens mij niet aan elkaar koppelen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Xof op 30-11-2003 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
jumpers
Ohh dus daarom starte die niet op :). Hoe moet ik die dan instellen. Ik weet verder wel waar ze zitten en hoe ze ongeveer werken ;)
Pagina: 1