Toon posts:

sil3112A + WD1200JB toegangstijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

ik heb op de HCC 2x WD1200JD S-ATA gekocht en ik was van plan daar een mooie raid0 setup mee te maken. Nu heb ik de schijven ingebouwd en de toegangstijd blijft rond de 21 ms terwijl dit toch toch rond de 13-14 zou moeten zitten.

Systeem:
asus A7N8X deluxe
3x256 mb pc3200 DDR
athlon XP 2200+

Dingen die ik geprobeerd heb:
- jumpers van de HD's afgehaald (master zonder slave).
- geen raid0 aanmaken.
- alle verschillende stripe sizes (verschilt wel wat in doorvoersnelheid, maar niet in toegangstijd).
- nieuwe bios (1007) op mobo geflashed incl. nieuwe raid bios
- alle laatste drivers van nvidia en silicon geprobeerd, wel wat verschil in doorvoersnelheid, maar niet in toegangstijd.
-nieuwe windows xp install.
- PCI latency heb ik niet in mn bios dus kan ik ook niet mee klooien.

Heeft iemand nog ideeen, want ik heb wel benchmarks gezien van mensen met precies hetzelfde mobo + HD's die wel normale scores behaalden ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:24
Niet geheel onbelangrijk te weten is _hoe_ je deze waarde hebt gemeten. Stel niet teveel vertrouwen in slechts één tooltje en verwacht geen precisie-instrumenten op dit vlak.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je hebt wel een punt, maar hoeveel afwijking mag je verwachten? Ik vind 13-14 ms, wat je verwacht en 21 gemeten nogal een gat. En hdtach heeft voor mij tot nu toe waarden gegeven die er wel betrouwbaar uitzagen.

Ik heb verschillende benchmark programma's gebruikt, maar hetgene wat me het meest dwars zat was toch die toegangstijd van 21 ms (gemeten met hdtach). Sisoft score zit rond de 53000; ongeveer wat je mag verwachten.
In Atto zijn deschrijfsnelheden gemiddeld ongeveer verdubbeld (van +/- 30 naar +/- 60) nu ik van 1.0.0.32 naar 1.0.0.40 gegaan ben.

In hdtach zijn de waarden ietwat beter geworden, alleen het cpu gebruik is van 25-30% naar 65-70% gegaan.

Op zich voelt het systeem niet onaardig, maar zeker niet sneller dan WD 120 Gb P-ata non-raid systemen waar ik op gewerkt heb. Dus ik ben nog steeds niet helemaal tevreden...