Toon posts:

AMD 1800+ te heet!

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een AMD Athlon 1800+ op een Abit KR7A-RAID. Volgens mij zijn de temps veel te hoog. Idle is hij 57 graden (zomers nog meer) en stressed 64. Ik heb de zijkanten er al afgehaald. De cooler die er eerst op zat (beetje standaard coolermaster koelertje) heb ik er toen maar afgesloopt en ik heb er een koperen cooler van arctic opgezet http://www.arctic-cooling.com/en/products/copper_silent_tc/. De temperaturen zijn nog steeds even bagger als eerst. De fan loopt als hij 57 graden is op 1800 RPM (hij kan 3500 staat op de site). Kan het zijn dat de thermometer van het moederbord gewoon kapot is (alhoewel hij bij het opstarten wel oploopt) of is het misschien mogelijk de fan van mijn koeler te foppen en hem daardoor sneller te laten draaien?

Bij voorbaat dank :)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
mijn 1800+ (pal) wordt ook ongeveer 60 grade met n standaard coolermaster dingetje en mijn andere 2000+ @ 1.83ghz (ook pal) wordt ongeveer 55 met standaard boxed koeler, ik vind je temps dus wel meevalle, misschien n biosupdatje...

Verwijderd

60 graden is anders toch niet zo heel zorgelijk. 64 is idd wel wat aan de hoge kant, maar onze processor werd in de zomer ook 73 graden en was megastabiel. We praten dan wel over een Intel.

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Heb je niet de cooler verkeerd om zitten? (ik spreek uit ervaring :X ) Me proc werd veel te heet, meer dan 70 graden soms. Ik de cooler er weer afgehaald zag ik dat ik de cooler verkeerd om had zitten |:(

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Mijn 1800+ werd ook altijd zo warm (62 graden). Vervangen door een 2400+ met dezelfde koeler en mainboard en die is 49 (stressed). Het lijkt er dus op dat de 1800+ nogal warm kan worden.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Die temps had ik ook met exact dezelfde cooler, een keer opnieuw erop zetten met erg weinig koelpasta hielp al enorm. Later een Spire Falconrock gekocht, die is imho nog beter.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Een AMD 1800+ kan makkelijk 60-64 graden aan, geen probleem. Echter vind ik het voor een 1800+ extreem hoog. Mijn 1800+ is stressed 43 C met de default boxed koeler. Ik vermoed dat :
a. Je temp sensor brak is
b. Je koeler er verkeerd op zit / te veel/geen koelpasta.

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

beetje hoog mss, maar zeker niet om je ergens zorgen om te maken.

Heb je er koelpasta tss gedaan? Zorg ervoor dat er zeker niet te veel op is! een heeeel klein laagje! want te veel zal de warmte tegenhouden. Dus CPU warmer.

edit: waar lees je je temps nu eigenlijk uit? in het bios?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:48 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk eens in dit lijstje, jouw processor mag max. 90 graden worden dus je hebt nog enigszins speling... Hier op tweakers.net wordt al gauw paniek gezaaid als een processor warmer dan 45 graden wordt, terwijl ze veel meer kunnen hebben :).

Maar een koeler processor is natuurlijk altijd beter, doordat een processor uitzet bij het warmer worden en inkrimpt door afkoelen onstaat materiaal slijtage. Als nu de temp. verschillen zo klein mogelijk gehouden worden is deze "slijtage" minder doordat het materiaal minder uitzet en weer inkrimpt.

http://balusc.xs4all.nl/Ned/Har-CPU-AMD.html

hardware >> CPU Types >> AMD

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 30-11-2003 19:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

sorry, perongeluk verkeerde knopje geklikt :X

[ Voor 94% gewijzigd door _Dune_ op 30-11-2003 19:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Hele normale temp voor een palomino ;) (kon je ook vinden met de search).
Daarnaast kan hij het makkelijk aan dus zie ik het probleem niet :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je systeem stabiel is, dan is het niks om je druk over te maken. Maar dat ben ik :)

Temperatuurkwesties horen sowieso niet in dit subforum. Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" voor meer info/tips/suggesties :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.