Toon posts:

Divx naar DVD met TMPGEnc geeft geen ondertitels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben bezig mijn gedownload divx film op een dvd-r te branden en volg daarvoor deze uitleg:
http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm en gebruik zoals in Fase 5 van deze uitleg TMPGEnc.

Ik heb echter een probleem met de ondertitel:
Avi bestand genaamd: DumbAndDumbererWhenHarryMetLloyd.avi
Ondertitel genaamd: DumbAndDumbererWhenHarryMetLloyd.ssa
Nieuwe MPEG2 genaamd: DumbAndDumbererWhenHarryMetLloyd.mpg

In de windows media player komt nu de ondertitel er goed onder maar als ik de AVI video ga omzetten naar MPEG2 (Fase 5) zie ik in TMPGEnc geen ondertitel verschijnen in het voorbeeld venster.

Verder zie ik ook geen apparte MP2-file verschijnen maar dat zou kunnen komen omdat ik een tip heb gekregen van iemand mijn gedownloade video te decompressen met een AVI-Decompressor waardoor het geluid PCM word en het AVI Bestand 2x zo groot. Ook na deze decompressie doet de ondertitel het nog.

Ik hoop dat jullie mij verder kunt helpen,
Vr gr Mike Zwetsloot

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29
Die uitleg is niet helemaal goed zoals je zelf gemerkt hebt, deze uitleg heb ik uit het Fok forum:
STAP 1: Met Subsync ervoor zorgen dat ondertitels gelijk lopen met filmbestand. In dit pogramma laadt je dus zowel het filmbestand als de ondertitelfile (*.vob of *.srt).
STAP 2: Met een "SRT to SSA converter" de *.srt file omzetten in *.ssa
STAP 3: Open Virtualdub (of virtualdubmod als je mpeg2 bestanden hebt ipv avi). Kies video>filters>add> kies voor subtitler van Averly Lee (staat die er niet bij dan is die ook los ergens te downloaden)>ok>open de zojuist gemaakte SSA file>2x ok drukken. Vervolgens Files>Start frame server en dan zit stap3 erop
STAP4: Open TMPGenc en open daar de videofile (audio file wordt er automatisch bijgeladen). Klik op load (rechtsonderaan in scherm) en kies voor SupervideoCD(PAL). Klik op settings (button links van load) en kies voor een bitrate tussen 1600 en 2520(hoe hoger hoe beter de kwaliteit maar hoemeer MB de file wordt uiteindelijk). Kies bij 'motion search precision' voor normal. Druk op ok en vervolgens op Start linksboven. Dan gaat die beginnen en na een paar uur heb je dan een mpeg2file met ondertitels er vast in. Die file kun je dan weer branden in Nero en klaar ben je.
Hoop dat je er wat aan hebt
worden
Bij stap 3 moet je de frame server opslaan als .avi
Bij stap 4 moet je de opgeslagen frame server openen en kun je natuurlijk instellen welk formaat het uiteindelijk moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door grolo2010 op 30-11-2003 18:11 ]

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 12:01
Zow, lekker illigaal bezig om een gedownload filmpje op een dvd te zetten, of niet?

Verwijderd

Brakius schreef op 30 november 2003 @ 18:11:
Zow, lekker illigaal bezig om een gedownload filmpje op een dvd te zetten, of niet?
Nee hoor. Hij heeft de orginele DVD gebackuped naar een DIVX voor het geval dat. Dat geval dat is uitgekomen. DVD is nu foetsie. Nu zet hij de DIVX versie terug naar een DVD.

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 30 november 2003 @ 18:08:
Die uitleg is niet helemaal goed zoals je zelf gemerkt hebt, deze uitleg heb ik uit het Fok forum:

[...]

Bij stap 3 moet je de frame server opslaan als .avi
Bij stap 4 moet je de opgeslagen frame server openen en kun je natuurlijk instellen welk formaat het uiteindelijk moet worden.
Okey dat is gelukt, de ondertitel zie ik in het voorbeeld scherm eronder.

Ik heb alleen het volgende probleem nu: bij de 3.99gb geeft TMPGenc een foutmelding "Stream writing error" waarschijnlijk omdat windows bestanden niet groter als 4gb kunnen worden. Hoe los ik dat op?
Hij was al op 92% :(

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 11:41:
[...]

Okey dat is gelukt, de ondertitel zie ik in het voorbeeld scherm eronder.

Ik heb alleen het volgende probleem nu: bij de 3.99gb geeft TMPGenc een foutmelding "Stream writing error" waarschijnlijk omdat windows bestanden niet groter als 4gb kunnen worden. Hoe los ik dat op?
Hij was al op 92% :(
NTFS gebruiken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu een bestand van 3,82gb in mpg formaat, wil ik dit eindelijk gaan branden met NERO, krijg ik de volgende foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://www.zkkf.nl/mikeserver/foutnero.JPG

Wat is dit en hoe los het op zodat ik mijn video op de dvd kan branden

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 12:01
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:45:
Ok, ik heb nu een bestand van 3,82gb in mpg formaat, wil ik dit eindelijk gaan branden met NERO, krijg ik de volgende foutmelding

[afbeelding]

Wat is dit en hoe los het op zodat ik mijn video op de dvd kan branden
Van fase 5 naar fase 7, denk dat de oorzaak is dat je fase 6 overslaat.
Pagina: 1