Toon posts:

pc hangt na installatie videocard (zwart beeld + muiscursor)

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een asus p5a-b bordje met een amd 400 Mhz. 64 mb en een PCI radeon 7000. Dit alles draaiend op een at voeding. ( bordje kan at en atx aan)

Het probleem is dat ik een nieuwe installatie windows gedaan heb en er na de installatie van de videokaart ik geen beeld meer krijg. Het lijkt wel of hij blijft hangen. het enige wat ik nog zie is een zandloper en zwart beeld. Het lijkt dus wel of hij blijft hangen voordat hij windows in gaat. dan heb je natuurlijk eerst dat zwarte scherm, en daarna laadt ie windows. Ik heb het al geprobeerd op een aantal monitoren. Want de monitor die er nu op staat weet ik niet zeker of deze 60 Hz aan kan. ( ja, is heel oud) Maar de pc blijft hangen na het installeren van de catalist drivers voor windows 98 se. Ik heb ook een windows update gedraait van het internet, maar dit mocht ook niet baten. Ik heb ook zitten spelen met de frequenties, maar hier kan ik alleen maar kiezen uit standaardwaarden adapter en optimaal. Dus daar kan ik niet zo veel mee. als ik de videokaart weer uninstalleer kan ik maar kiezen uit 16 kleuren en 640 * 480. Wat kan ik nog meer proberen? het lijkt er dus op dat het ligt aan de drivers voor de radeon 7000. Maar ik weet niet meer wat ik nog meer kan proberen. Ow ja, ik kan de muiscursor nog wel bewegen. De pc hangt dus nog niet.
ALs jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Verwijderd

Als je de muiscursor al ziet, en kan bewegen betekent dat iig dat je monitor het beeld wel aankan. Alleen windows hangt dus. Het probleem heeft nix met je monitor te maken denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
waar dan wel aan? kan iemand misschien een suggestie geven?

Verwijderd

Trekt je voeding het wel (is ie niet te licht voor het kaartje ?) wellicht heeft het kaartje een eigen irq nodig (even in de Bios duiken om een "unieke" irq voor vga in te stellen).

Verwijderd

Topicstarter
mn voeding is een 200Watt voeding. Kan dit de oorzaak wezen? ik heb niets zwaarders liggen, dus ik zou dit niet kunnen testen. Ik zou ook niet weten waar ik erachter kan komen hoeveel watt deze kaart nodig heeft. Weet iemand dat misschien? Ik heb even gekeken naar de irq's en hier kan ik niets instellen in de bios. Maar dat hoeft denk ook niet, anders had ik helemaal geen beeld gehad.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En als je je oude vga-kaart terugzet ?
Ik verwacht dat je pc dan wel opstart (en dan: inderdaad oorzaak: voeding)

Bij de introductie van de Radeon VGA-kaarten bleek dat deze (en vergelijkbare moderne VGA-kaarten) veel stroom "trekken". En ook de cpu verbruikt nogal wat dacht ik.
NB: ik zou nog wel checken of de combinatie van je cpu en Radeon geen problemen geeft (om echt 100% zeker te stellen dat je een sterkere voeding nodig hebt).

NB jouw radeon 7000=de eerste radeon kaart (als ik me niet vergis)

[ Voor 76% gewijzigd door Brothar op 30-11-2003 19:04 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ja, dan doet ie t wel ja. whaaaaa, dan moet ik maar op zoek naar een zwaardere voeiding om te testten.

Verwijderd

Topicstarter
k heb een andre voeding in de pc gehad, en hij doet nog steeds niet. Ik heb nu de videokaart in mijn pc gedaan, en hier doet hij het wel. Ik wordt er eigelijk een beetje moedeloos van. Wat kan ik nog meer proberen? de videokaart werkt dus wel, maar niet op een asus p5a-b. Weet er misschien nog iemand iets? wat kan ik nog meer proberen?

ps. ik heb er een 300 watt voeding in gehad, op dit bordje, maar nee hor. Alweer zwart beeld met een witte zandloper. Op de doos van de videokaart ( sapphire) staat trouwens dat hij een AMD K7/K6/Athlon nodig heeft. is het soms zo dat een amd 400 geen K6 is, want dan weet ik wat de oorzaak is. Ik kan hm morgen nog terug brengen naar de zaak. dus dan moet dat maar.

kan iemand mij misschien vertellen of hij meer voltage nodig heeft als je hm op meer kleuren zet? Want, dat zou ik zo bijna gaan denken, maar ik kan hier niets over vinden. Ik weet ook niet wat een standaard pci port levert.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
subliem kickje

Verwijderd

AMD 400 is wel een K6.
Pagina: 1