[JAVA & ACCESS] animatie

Pagina: 1
Acties:

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 19:44
Om maar met de deur in huis te vallen. Ik heb een opdracht voor school waarin ik in access een paar plaatjes moet opnemen (hyperlinks geplaatst). Dat was geen probleem. Maar nu moet ik ze in Java ophalen en achter elkaar afspelen.

Ik heb een jaar java achter de rug en weet hoe er een connectie met een access database gelegd moet worden. Ik weet alleen niet hoe ik met plaatjes om kan gaan in java. Gebeurt dit met strings die de link naar een plaatje bevatten? Of is er een klasse in java die jpg behandelt?

Hierna moet ik ze afspelen na elkaar, zit er een timerfunctie in java?

We moesten zelf helemaal op onderzoek uitgaan, het staat dan ook niet in onze studieboeken of diktaten hoe dit moet. Wie kan mij hier een tip geven.
(wel een jaar java gehad maar geen held in java :p )

Ik moet dus met een druk op de knop 4 plaatjes uit een database trekken en achter elkaar afspelen. Wie kan mij hierin een tip geven?

BTW eerste post op dit forum, excuses als ik het niet goed doe.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:40
In Swing (javax.* classes) zitten volgens mij een hele hoop classes die met plaatjes te maken hebben en die zonder veel moeite JPG kunnen downloaden en laten zien. Daarnaast kun je es kijken naar Java2D :)

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 19:44
MisterData schreef op 30 november 2003 @ 17:53:
In Swing (javax.* classes) zitten volgens mij een hele hoop classes die met plaatjes te maken hebben en die zonder veel moeite JPG kunnen downloaden en laten zien. Daarnaast kun je es kijken naar Java2D :)
OK bedankt, java2D heb ik me nog nooit mee bezig gehouden maar ik heb nu een mooi voorbeeld van een animatie en daar kan ik veel tips uithalen. Ik denk dat het wel gaat lukken :)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Je kunt ook een JLabel gebruiken. Deze ondersteund een Icon (of ImageIcon). En met de repaint kun je op de manier een serie plaatjes maken of je scherm. Misschien geen nette oplossing, maar wel een snelle (ImageIcon kan als argument een URL mee krijgen).