Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL,USB]Laptop USB toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:57

neevedr

Dat was ik niet!

Topicstarter
Ik heb achterop mijn laptop 2 USB2.0 aansluitingen, maar er is plaats voor 4 aansluitingen. Er zijn dus twee plaatsen gemaakt in de behuizing waar plek is voor een USB aansluiting. Is hier makkelijk een USB poortje van te maken (aansluiting in solderen) of moet er nog meer aan gedaan worden (IC/andere onderdelen solderen, software uitbreiding).

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand dit zelf eerder gedaan, of is dit onmogelijk?
Het gaat om een Acer Travelmate 283LC.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rdeveen/pic/1130_171047.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door neevedr op 30-11-2003 21:29 ]

Verwijderd

is het niet mogelijk om gewoon een usb hupje te strippen?
want ik geloof dat je anders met chips enzo moet gaan werken

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Als je 2 poorten hebt, op een verschillende plek (wat al lastiger is) dan denk ik dat je maar 1 USB controller hebt, ipv 2 en je dus niet plots 4 poorten kan maken. Een USB hub erin zetten ofzo zou een idee zijn, maar in een laptop zit meestal niet zoveel ruimte... dus dan maar een losse.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Kijk eens in windows bij je hardware devices. Klik dan eens op USB Root Hubs, dan op power, en kijk eens hoeveel USB poorten hij daar in totaal geeft? (Hij geeft aan hoeveel er available, oftewel ongebruikt, zijn.)
Als ie aangeeft dat er 4 zijn, dan gaat het misschien wel lukken. Staat daar maar 2, dan kun je het vergeten, want dan mist ie de juiste chips er voor.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:57

neevedr

Dat was ik niet!

Topicstarter
Als ik bij hardware devices kijk heb ik 4 controllers en 4 USB-hoofdhubjes. Bij de eerste 3 hubjes heb ik 2 poorten, en bij de laatste 6! Ik heb op de hele laptop maar 2 aansluitingen zitten. Enig idee waar dit vandaan komt? Vaker geinstalleerd of zit er van alles verborgen in de laptop?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rdeveen/pic/usbcontrollers.jpg

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Misschien dat er nog het een en ander aan ingebouwde apperatuur in de laptop zit. Zit er bijvoorbeeld een kaartlezer in, en eventueel bluetooth? Best kans dat die rechtstreeks op een USB poort aangesloten zitten. En wat ook kan is dat het mobo standaard maar 2 of 4 USB poorten heeft, maar dat daar weer intern hubs op zitten (klinkt vreemd, maar heb het wel vaker gezien. Denk bijvoorbeeld eens aan laptops of computers met een oneven aantal USB poorten...)
Maar als je het aandurft, dan is het te proberen om je laptop eens open te slopen en te kijken of je ze er nog bij kunt solderen. Kijk wel voordat je gaat solderen of er niet toevallig vlak voor de aansluitingen nog wat componenten of bruggen ontbreken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Misschien dat er nog het een en ander aan ingebouwde apperatuur in de laptop zit.
Vergeet de muis en keyboard niet, die zitten waarschijnlijk ook gewoon op de USB ;)

Een simpele hardware-mod:
neem zo'n 2poorts selfpowered miniatuurhubje (voorbeelden: 1 / 2). Sloop de print uit de behuizing en plak die ergens geisoleerd binnen in de laptop. De input van de hub sluit je aan op de plek waar nú de USB op het mobo zit. De 2 uitgangen van de plaats je dan achter de huidige + de opening ernaast.

Modtip:
Op dezelfde manier kun je ook een USB toetsenbord voorzien van interne hub, zoals de Apple keyboards standaard hebben (of inbouwen in joystick etc, wees creatief). :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 22:56 ]

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 22:51:
[...]
Vergeet de muis en keyboard niet, die zitten waarschijnlijk ook gewoon op de USB ;)

Een simpele hardware-mod:
neem zo'n 2poorts selfpowered miniatuurhubje (voorbeelden: 1 / 2). Sloop de print uit de behuizing en plak die ergens geisoleerd binnen in de laptop. De input van de hub sluit je aan op de plek waar nú de USB op het mobo zit. De 2 uitgangen van de plaats je dan achter de huidige + de opening ernaast.

Modtip:
Op dezelfde manier kun je ook een USB toetsenbord voorzien van interne hub, zoals de Apple keyboards standaard hebben (of inbouwen in joystick etc, wees creatief). :)
Dit is wel een goed idee, maar het wordt je moeilijk gemaakt omdat het een laptop is. Waarschijnlijk zit de huidige usb connector direct op het moederbord gesoldeerd.
Dat betekent dat je 1) de connector moet vervangen door een ander type, of 2) printbaantjes naar de connector moet doorsnijden (als je ze al kan vinden, en ze niet midden in het board zitten), en aan beide kanten van de gleuf aftappen.
Ik zou zeggen: In een gewone desktop pc kan het wel, maar omdat je in een laptop te weinig ruimte hebt, zal het door praktische oorzaken mislukken.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Pagina: 1