/me 23-12-2003 *** UPDATE SYSTEEMSPECS *** Problem still remains....
Zie mijn voorlaatste post:
Echter, de topics die ik met de search heb gevonden, zijn meestal alweer verouderd en de meeste standaard dingen heb ik reeds uitgevoerd.
Probleembeschrijving
Bij on-the-fly branden wordt de 'used read buffer' gevuld tot 100%. De recorderbuffer wordt ook gevuld tot 100%. Tot ongeveer 20% van het brandproces, blijven genoemde buffers schommelen tussen 95 en 100%. Tot zover niks aan de hand dus. Daarna loopt de 'used read buffer' leeg en weer vol. Het lampje van de recorder geeft ook aan dat deze dan even stopt om de buffer aan te vullen. Gevolg: vertraagd brandproces. Dit gebeurt twee tot drie keer tijdens het branden.
Mijn systeemspecs
- AMD XP 2800+ (Barton)
- 2x 512 MB PC2700 DDR
- ASUS A7N8X DeLuxe
- Western Digital WD400JB (40GB,8MB cache) op IDE1-master
- AOpen 52x CD-ROM op IDE1-slave
- Liteon LTR-52327S (52x32x52) op IDE2-master
- Maxtor D740X (40GB) op IDE2-slave
- ATi Radeon 9000Pro 64MB
- Maxtor DMP9 120GB SATA
Overige belangrijke zaken
- Al mijn apparaten staan op DMA
- nVidia (chipset) drivers geïnstalleerd
- Ik gebruik nu Nero 5.5.9.14
Het probleem doet zich voor bij branden op 32-52 speed. Pas als ik de brandsnelheid op 16x zet, blijven de buffers vol. Hier word ik dus niet vrolijk van, omdat ik dan net zo goed mijn Plex had kunnen houden...
Iemand een goede tip/oplossing/link?
Zie mijn voorlaatste post:
Dat dit probleem eerder is geweest, weet ik. Dat hierover veel in de search is te vinden, weet ik ookWok schreef op 30 november 2003 @ 18:26:
Hmmzz.... Ik heb eerst de master/slave instellingen omgewisseld, maar dat bood geen soelaas.
Ik heb de zut maar eens even uit mijn kast gehaald en de apparaten als volgt aangesloten:
IDE1-master: WD HDD
IDE1-slave: CD-ROM
IDE2-master: Maxtor HDD
IDE2-slave: fikker
Het resultaat is al beter geworden, maar nog niet helemaal. De buffers blijven vrij lang constant vol maar rond 35% en rond 70% van het proces loopt de 'used read buffer' langzaam helemaal leeg en vervolgens weer langzaam naar vol te gaan. Dus toch nog twee 'avoided buffer underruns'. Wel kan ik nu in 2.30 minuut een CD-tje fikken.
Ga nu nog even proberen de master/slave op IDE2 om te wisselen. Kijken of dat helpt. edit: --> Heeft dus niet geholpen. Ik blijf twee 'dipjes' houden.
Probleembeschrijving
Bij on-the-fly branden wordt de 'used read buffer' gevuld tot 100%. De recorderbuffer wordt ook gevuld tot 100%. Tot ongeveer 20% van het brandproces, blijven genoemde buffers schommelen tussen 95 en 100%. Tot zover niks aan de hand dus. Daarna loopt de 'used read buffer' leeg en weer vol. Het lampje van de recorder geeft ook aan dat deze dan even stopt om de buffer aan te vullen. Gevolg: vertraagd brandproces. Dit gebeurt twee tot drie keer tijdens het branden.
Mijn systeemspecs
- AMD XP 2800+ (Barton)
- 2x 512 MB PC2700 DDR
- ASUS A7N8X DeLuxe
- Western Digital WD400JB (40GB,8MB cache) op IDE1-master
- AOpen 52x CD-ROM op IDE1-slave
- Liteon LTR-52327S (52x32x52) op IDE2-master
- Maxtor D740X (40GB) op IDE2-slave
- ATi Radeon 9000Pro 64MB
- Maxtor DMP9 120GB SATA
Overige belangrijke zaken
- Al mijn apparaten staan op DMA
- nVidia (chipset) drivers geïnstalleerd
- Ik gebruik nu Nero 5.5.9.14
Het probleem doet zich voor bij branden op 32-52 speed. Pas als ik de brandsnelheid op 16x zet, blijven de buffers vol. Hier word ik dus niet vrolijk van, omdat ik dan net zo goed mijn Plex had kunnen houden...
Iemand een goede tip/oplossing/link?
[ Voor 51% gewijzigd door Wok op 23-12-2003 22:55 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?