Toon posts:

[XP + 98] Desktop Manager via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3/4 van de search al afgezocht maar heb niet dát kunnen vinden wat ik net zoek.
Ik heb een server staan waar Win98 op draait en een aantal werkstations onder XP. Nu wil ik graag een desktop manager die alle instellingen, icons en hele mikmak van de server leest en deze uitvoert op het werkstation waar ik mee inlog.
Dan maakt het niet meer uit welke pc ik gebruik, want die worden door het inlogproces met de desktop manager dan nagenoeg identiek. En met een toegewezen stuk ruimte op de hd in de server kan ik dus ook weer bij m'n bestanden komen.

Weet iemand namen van desktop managers die dat kunnen via een netwerk?
Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedoel je niet gewoon roaming profiles ?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Lijkt mij ook roaming profiles, maar daar moet je toch echt minimaal NT server voor hebben. Ik snap ook niet echt hoe je 98 als server hebt.
Maar als je het op die manier wilt, share aanmaken op de 98 bak en alle profiles van XP doormiddel van Local Policy laten verwijzen naar de 98 bak... Geen mooie oplossing, maar volgens mij wel haalbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard bedoel ik roaming profiles O-)
Soms zit je zo op een verhaal te broeden om het duidelijk te kunnen zeggen, dat je er niet de goeie woorden voor gebruikt omdat het voor jezelf zo klaar als een klontje is haha

Win98 als server, het is niet netjes maar voor diverse services heb ik daar een programma voor geinstalleerd. Professioneel is anders.

Het probleem als je shares gaat aanmaken, is dat iedereen in principe bij die shares kan. Je kunt het afschermen met passwords, maar iedereen weet dat die passwords kraken in 98 geen drol voorstelt.

Ik wil, indien het dus überhaupt mogelijk is, met XP inloggen waarbij de desktop manager dus weet wie er inlogt en welke instellingen er geladen moeten worden.
Dus automatisch mijn eigen desktop zoals ik die altijd heb, driveletter asociëren met een apart stuk ruimte op de server.
Dit laatste is dus wel mogelijk met de standaard functies 98, maar dan spreek je niet echt over veiligheid :'(

Het kan dus best zijn dat dit helemaal niet kan met 98. Ik heb zelf in elk geval een hoop geprobeerd en ge-googled e.d. maar heb nog niks gevonden wat ook maar een beetje hiervan in de buurt komt.
En anders toch maar NT als het niet anders kan.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik denk dat je dan toch gewoon op NT of 2000 of 2003 over moet gaan, Windows 98 is echt geen server. Het lijkt mij ook een beetje tegenstrijdig aangezien je het wel over security hebt in je post, dan lijkt het mij dat je 98 eraf haalt en 2003 gaat gebruiken.
Maar anders moet je denk echt iets met local policy's gaan doen, ok het is niet secure maar wel wat je wilt hebben.
Het is een keuze die je moet maken, secure of functionaliteit, hoewel ik nog steeds vind dat je bij beide niet 98 kan gebruiken, maar das mijn persoonlijke mening.