Toon posts:

P4P800 Deluxe - Kan niet in BIOS komen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn nieuwe systeem in elkaae gezet, met de volgende onderdelen:

Asus P4P800 Deluxe
Intel P4 3.0Ghz 800FSB
2x 512mb PC3200 ram
Ati Radeon 9600
380w voeding

Als ik mn pc opstart, dan zie ik wel gewoon het boot window dus das geen probleem. Dan staat er press Del to enter setup..doe ik dat dan gaat ie niet gelijk naar het BIOS menu, maar eerst naar het checken van het geheugen, harde schijven etc. Als ie hiermee klaar is, geen errors ofzo...dan komt ie bij een of ander VIA RAID utility...en daarna valt de pc uit.

Ik heb de cmos gereset en toen kwam ik wel in de BIOS ineens...maar dan om dat hij een error vond en dan kon ik op F1 drukken om erin te komen. Maar toen viel de pc in het BIOS menu al uit.

Ik heb dus het idee dat de pc na een bepaalde tijd uitvalt. Ik heb geen idee hoe dit zou kunnen, ik weet bijna zeker dat ik alles goed heb gedaan. Waar kan dit dan aan liggen?

Elt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een CPU koeler heb je? Zit hij 100% goed aangesloten? Hoe voelt de heatsink aan? Probeer hem ook eens op het moederbord danwel aan de molex aan te sluiten. Waarschijnlijk dat de PC uitvalt door een of andere temperatuurbeveiliging :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee had ik ook, ik zal de heatsink en de connecter nogmaals controleren. Hopelijk dat hij het dan wel doet. Bedankt iig :)

Verwijderd

ik heb hetzelfde moederbord, en ik kan je vertellen dat het normaal is dat het via raid scherm in beeld komt voordat je in je bios terechtkomt. (op deze manier zijn schijven via raid ook via bios te benaderen)

Verwijderd

Voeding sterk genoeg? Ontkoppel als test enkele devices.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 17:24:
Voeding sterk genoeg? Ontkoppel als test enkele devices.
380W is meer dan genoeg hoor B)
Ik zou 350W als minimum hanteren voor zo'n systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 30-11-2003 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat was het dus....de heatsink zat verkeerd gemonteerd. :(

Hij zat een beetje schuin maar wel vast, maar goed nu werkt het weer helemaal. Bedankt mensen. :-)
Pagina: 1