Toon posts:

Wireless netwerk Peer - Peer (Sweex netwerkkaart)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers..

Ik ben nu al een tijdje aan het klooien met 2 wireless netwerkkaartjes maar ik krijg het niet in orde. Ik heb een Sweex Wireless Netwerkkaartje in mijn desktop zitten en de andere wireless zit in mijn Acer TravelMate 803. Nu wil ik gebruik maken van een peer - peer netwerk want dit is namelijk mijn enige verbinding die ik draadloos heb, rest is met draad. Ik geef mijn Nic in mijn desktop het ip adres 192.168.0.1 en in de Lap 192.168.0.2, en laat ze inloggen op het netwerk "draadloos". Mijn laptop geeft dan de melding dat de signaalsterkte uitstekent is, maar mijn desktop doet helemaal niks (staan allebij op Ad-Hoc). Mijn vraag is: heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

bedankt alvast.

p.s. kan het zijn dat je draadloze verbinding een storing zend naar je boxen? (8>

Verwijderd

Heb helaas exact hetzelfde met een gloednieuw Sitecom 100G+ setje, dat mijn oude peer-to-peer verbeinding (met kabel) moet gaan vervangen. Na in totaal 18 uur vloeken dit weekend ben ik het goed zat. Ik hoop dat iemand iest weet. Ik heb er al een "netwerker" bijgehaald, maar dat heeft niet mogen baten. Ook de search afgelopen. Veel gevonden, veel geprobeerd (18 uur), maar niks helpt.

Mijn PC maakt ook direct een "uitstekende" verbinding met "mshome", en intussen (sinds een minuut of 10) ziet de laptop de mxstream-verbinding die aan de pc hangt, er is een gateway, en die geeft max 1mb aan. Ik krijg geen verbinding met i-net via de laptop.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 20:59 . Reden: nieuwe ontwikkelingen met netwerk ]

Verwijderd

Iets vergelijkbaars:
Linksys WRT54G WAP, draadloos naar notebook, en via UTP naar desktop.
Internet vanaf beide plekken OK. Maar hoe maak ik een peer to peer netwerk tussen beide plekken? Doel is bestanden delen/synchroniseren.
Op beide PC's draait Windows XP Pro, met de laatste updates. Op beide de network setup wizard gebruikt.
Die begint enthousiast bridges te installeren. En dan gebeurt er verder niks.
Vanaf de desktop kan ik zien dat de notebook in een werkgroep is opgenomen.
Vanaf de notebook zie je alleen de verbinding met de WAP.
Kan iemand een grondig stappenplan beschrijven?
Bedankt alvast.

Verwijderd

Volgens de helpdesk van SItecom werkt internet delen via peer-to-peer onder XP gewoon niet, of maximaal 1 mb.
Wel vreemd, want het werkte wel een met vaste verbinding. Maar toegegeven: daarvoor gebruikte ik wel het progje "all-aboard", omdat ik anders geen netwerk voor elkaar kreeg. Maar "all-aboard" heeft nu geen effect meer.

Dat wordt dus een router, ipv. peer to peer. Kassa......

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat vind ik dus nu weer raar.. op school zit ik met een jongen in de klas altijd wireless te klooten.. zelfde draadloze netwerk selecteren en zelfde ip (behalve laatste cijfer) en het werkt gewoon... Waarom kan het dan tussen een pc en een laptop niet werken? Is er misschien op t.net al een faq hierover?

thnks :'(

Verwijderd

Ik ben niet echt een supergebruiker, maar desondanks moet ik eruit kunnen komen.
Voorzover ik het begrijp zit het zó in mijn configuratie notebook-WAP/router-desktop:
tussen notebook en router bestaat een wifi netwerk en tussen desktop en router een ethernet verbinding. Vanuit desktop en notebook kan ik internetten en ook de router configureren. Maar desktop en notebook zien elkaar niet, en daarvoor had ik die router gekocht.
Nu beginnen de vragen.
Is die ethernet verbinding een netwerk of iets anders? WinXP vindt het een netwerk want de setup wizard maakt een bridge.
Kan iemand aanwijzingen geven over een plan om stap voor stap na te gaan wat werkt en wat niet? Of hoe alle adressen of verbindingen moeten worden geconfigureerd?
Waar vind ik een handleiding voor zo'n stappenplan?
Alvast bedankt.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Damn, veel problemen zeg met wireless. Ik ben niet de enige zie ik :s

Ik heb een Sitecom 802.11g kaartje in een desktop (Win2k) en een HP pavilon laptop met ingebouwd 802.11g

Ik stel peer to peer in, en op de systemen zelf staat dat de verbindingen goed zijn

maar...

het werkt voor geen meter. Ik kan nieteens pingen.

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ik heb het op een ander systeem geprobeerd. Ik doe denk ik iets fout, want ik kan me niet voorstellen dat peer to peer gewoon niet werkt.

Ik installeer een Sitecom 54mbs PCI kaart. Werkt prima onder Win2k. geen foutmeldingen. Ik start de Sitecom utility, ik maak een profile voor een peer to peer network, ik neem dezelfde instellingen over op de HP Pavilon laptop met ingebouwde 54mbs adapted. alles standaard, nix bijzonders. Alle encrypty etc staat vooralsnog uit.

MAAR HET WERKT NIET!!! :|:|:|

Ik zie ook niet de netwerk naam gebroadcast worden. De systemen kunnen alleen zichzelf pingen.

Ik heb nu op een aantal plaatsen met wireless oplossingen gewerkt (alleen nog nooit p2p) en eigenlijk altijd wel problemen gehad. :s Ik ben zeker geen n00b FYI

Ik ga het eens proberen of ik met een accespoint wél verbinding kan krijgen. Iemand nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, heb het eindelijk voor mekaar... een peer to peer wifi netwerkje met internet erop gedeeld. Nu is alleen het rare, nu stoort mijn WiFi op mijn audio... heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ?

Groeten
Pagina: 1