Toon posts:

soundcard output volume apart regelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar jaar gebruiker van het programma "Native Instruments Traktor DJ studio".
nu heb ik dit zo ingesteld dat ik heel fijn de ene plaat op de speakers hoor en het andere deck in mijn koptelefoon.
op de soundcard (SB Live) zit de versterker op de groene en de koptelefoon op de zwarte.
Nu vind ik dus dat mijn koptelefoon te zacht gaat, en vroeg ik mij dus af of het mogelijk is om het volume apart te regelen, zodat ik mijn koptelefoon harder kan zetten.
dus via windows en niet via het schuifje op de koptelefoon zelf.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 11:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Volgens mij is die uitgang een standaard line-out poort en die hebben hun grenzen kwa output. Je zult dus een (koptelefoon)versterker moeten gebruiken of een stel hele goedkope baggerspeakertjes met koptelefoonuitgang moeten gebruiken. verwacht danniet teveel van de geluidskwaliteit.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het geluid wel harder zetten, alleen dan gaan beide kanalen omhoog en wil dus juist alleen het kanaal van de koptelefoon hoger zetten

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39
Kan je het gewoon niet omwisselen, je speakers hangen waarschijnlijk toch op een versterker?
Normaal gezien is je line-out voor speakers en de andere uitgang is versterkt voor gebruik met een koptelefoon.

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 09:27
Gewoon de uitgang die je nu gebruikt voor je koptelefoon aan een oud cassettedeck of een oude versterker hangen en daar de koptelefoonuitgang van gebruiken.

Works fine for me, met pcdj Red.