• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
* RSpliet tuurt naar z'n Palm M105
hmm.... leuk ding... wel monochroom... Seriele poort voor Hotsync... maar hij was wel 200 gulden(toendertijd).... Flip-cap kapot... naja... beetje log misschien... valt ook wel mee eigenlijk... De multimediamogelijkheden zijn wat krap...stomme wavjes ook...... maar wel lekker zuinig, maandje met je batterijen doen!

MAW. wat moet ik doen :'(? K moet ook nog n keer m'n GFFX 5600 (256MB memory) vervangen, daarom twijfel ik... Maargoed, da's m'n eigen keuze natuurlijk(helpen mag altijd). Stel, ik wil een nieuwe. Welke moet ik dan kopen? Wie heeft er ervaring met de nieuwe reeks Tungstens, of is de Zire veel beter/goedkoper?

Wat ik aan eisen stel aan een PDA:
- t moet n Palm zijn. K ben helemaal Microsoft ziek na dat geintje genaamd Windows 98 (mijn mening...) en m'n vorige Palm doet ook redelijk trouw dienst.
- liefst werkend met software die ik onder Linux kan gebruiken. Misschien kan ik de Mac-software (unix) installeren, of gaat t ook werken met WineX... dat moet ik nog ff uitvissen. Desnoods boot ik XP voor m'n palm, da's niet zo'n ramp, maar liever Linux ;).
- kleurenscherm, anders kan ik net zogoed deze houden.
- moet MP3'tjes kunnen afspelen, in redelijke kwaliteit. Liefst in n soort powersaving-modus(dus scherm leeg, alleen audio ;)) maar dat zal wel weer te hoog gegrepen zijn ;).
- uitbereidbaar met camera. Ik hoef niet direct een camera te hebben, maar als ik er een op kan klikken oid. om foto's te maken waneer ik daar zin in hebt, is dat prima. Built-in camera ook prima, maar dan word t weer erg duur. Die uitbereiding zal ik toch pas later kopen, dus dan heb ik meer geld ;)
- Beetje zuinig met batterij. Nou las ik iemand over je palm underclocken... ben ik best schiewnierig naar... als dat n dag op de batterijen scheelt oid zeker
- Niet te duur... dat spreekt voorzich

Even voor de duidelijkheid: ik heb een mobiel (Nokia 3510i-explode) dus bellen hoef ik niet met dat ding. Geen Smartphones dus plz. Ook heb ik liever een PalmOne dan een Sony, wegens ervaring met Palm en wanervaring met Sony apparatuur(hun cd-speler lasers gaan wel erg snel kapot, offtopic). Zelf dacht ik aan een PalmOne Tungsten E: redelijk betaalbaar, niet zo'n lelijk mini-kb eronder en toch kleurenscherm ed. Alleen weet ik niet of hier een camera-uitbereiding voor is, en of er nadelen aan dat ding kleven. WIe kan mij helpen, of misschien n andere aanraden? Tnx in advance :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

ik zou em vervangen, display is zo moeilijk leesbaar t.o.v. huidige pda's , mijn pa heeft hem ook weggedaan na mijn kleurendisplay gezien te hebben, nu hoeft ie z'n brilletje niet meer op te hebben om et te lezen etc.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Die beginpost is goed, nu nog ff op het juiste forum posten (http://www.palmclub.nl) voor veel meer adviezen. ;)

De Palm Tungsten|E (nieuw ca. 200-210 EUR) is zeer gewild op het moment, maar vlak een tweedehandse Tungsten|T (met bluetooth en voicerecorder, rond de 200-250 EUR) of een tweedehands Palm Zire71 (ook 200-250 EUR, ingebouwde camera) niet uit. Kijk ook naar de Sony Clié TJ35, wat in principe Sony's tegenstander van de Palm Tungsten|E is, en voor 30 EUR meer (want nieuw ca. 240 EUR) heb je dan ook een stevige aluminium behuizing met Clié, in tegenstelling tot de plastic, krasgevoelige behuizing van de Tungsten|E. De kwaliteit van de behuizing is het enige minpuntje van de TE, samen met het feit dat de TE geen Palm Universal Connector heeft, en er dus weinig accessoires ervoor zijn.

Je hebt zowel een SDIO VEO travel camera voor de palmOne TE, of een memorystick camera voor de TJ35. Maar mijn advies is dat deze accessoires vaak verpilde moeite zijn: neem een Palm Zire 71 of een Sony Clié NX70v/73v waarhet al ingebouwd zit, dan heb je ook nog kans om de snelle momenten vast te leggen ipv dat je aan het klungelen bent met zo'n uitbereidings camera. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Stereotomy op 30-11-2003 17:32 ]

Alors.

• RSpliet
mjah, leesbaarheid is niet eens t grootste probleem van m'n M105... maar de beperkte mogelijkheden. Welke moet ik nemen om aan mijn eisen te voldoen... zal de Tungsten E voldoende zijn, of moet ik meteen aan een Tungsten T3

Ik wil wel een nieuw apparaat, 2e hands vinden m'n ouders niet goed... en t is toch anders. je mist t moment dat je de doos openmaakt en m voor t eerst ziet, gebruikt ed... t is toch anders :p

Daarnaast weet je niet wat de vorige eigenaar allemaal met dat ding heeft gedaan... dus wel n nieuwe ;)

Ook de 126MHz processor van de Tungsten E wekt twijfel bij mij. Heeft zo'n ding niet veel meer nodig voor goede multimedia applicaties...?

[ Voor 55% gewijzigd door RSpliet op 30-11-2003 16:44 ]

Verwijderd

zelf heb ik een ipaq, de budget versie, en m'n pa de duurste. en kwa functionaliteit verschilt het niet zo heel veel, dat beetje sneller en bluetooth heb je niet per definitie nodig, dat is alleen maar extra luxe, ik denk dat een tungsten e vet voldoende moet zijn. of kijk naar een palm zire 71
mediamarkt had een palm zire 71 met fotocamera erin, met 12 kanaals sirf 2 muis en navigatie software en houder voor 399 euro in de aanbieding. dan heb je voor dat beetje meer een fotocamera en een navigatie systeem erbij :) watook zeer handig is

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 30 november 2003 @ 16:39:
Daarnaast weet je niet wat de vorige eigenaar allemaal met dat ding heeft gedaan... dus wel n nieuwe ;)

Ook de 126MHz processor van de Tungsten E wekt twijfel bij mij. Heeft zo'n ding niet veel meer nodig voor goede multimedia applicaties...?
Tja als je kiest óf de krant mee, óf een goed boek, óf je Palm.... als je op het toilet zit.... 8)7

de 126 MHz processor doet het prima bij multimedia. MP3 gaat prima, background play (dus agenda checken terwijl je aan het luisteren bent) ook prima, scherm gaat na x minuten uit als je aan het luisteren bent, wat jij wil. Filmpjes gaat op een 320x320 scherm ook prima, maar dit is typisch een gadget functie die je in de praktijk na een paar weken toch niet meer gebruikt.

Toch raad ik je de Sony Clié TJ35 aan boven de Tungsten|E vanwege betere kwaliteit van de gebruikte materialen. Kijk ook nog alle threads door over deze appraten op palmclub.nl , vooral over de Tungsten|E vindt je een heleboel informatie omdat deze alweer een tijdje uit is.

De T3 is een beetje overkill en duur voor je tenzij je perse Bluetooth + voice recorder + hires+ (320x480, maar meer stroomverbruik) wil hebben.

Alors.

• RSpliet
399 euro vind ik teveel, dan kan ik beter meteen voor n TT3 gaan. Navigatie heb ik niet echt nodig op de fiets(hey, ben geeneens 16... Mei pas :( ). Fotocamera is niet direct vereiste, maar als uitbereiding is ook goed (voor M105 was er ook zo'n uitbereiding voor...). Bluetooth pas leuk als ik n nieuwe mobiel koop, want anders heb ik er weinig aan. Ook bij dit, is wel leuk om te hebben natuurlijk (bluetooth headset om mp3's af te spelen is wel relaxed natuurlijk, gewoon draadloos :) ). Lastig dus...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sony Clié TJ35 of palmOne Tungsten|E dus. :)

Succes met je keuze!

[ Voor 54% gewijzigd door Stereotomy op 30-11-2003 16:52 ]

Alors.

Verwijderd

1 ding zeg ik je wel, de batterij tijd van de m105 kun je totaal niet vergelijken met de huidige generatie pda's , die trek je bij goed gebruik wel in 1 dag leeg hoor :)
op die leeftijd zou ik zeker kiezen voor een tungsten E, vanwege de compactheid. is wel zo handig, ef in je broekzak stoppen

• RSpliet
Van dat in je broekzak steken heb ik geleert, daardoor is m'n flipcap afgebroken 8)7 Mijn voorkeur gaat ook uit naar een TE, maar is daar een camerauitbereiding voor? :S

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 30-11-2003 17:14 . Reden: k moet die smileys eens uit m'n kop leren ;). ]

Verwijderd

dan zou ik toch echt kijken voor een zire 71, mooi dingetje met integrated camera en niet te duur uit te halen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 30 november 2003 @ 17:14:
Van dat in je broekzak steken heb ik geleert, daardoor is m'n flipcap afgebroken 8)7 Mijn voorkeur gaat ook uit naar een TE, maar is daar een camerauitbereiding voor? :S
Je hebt zowel een SDIO VEO travel camera voor de palmOne TE, of een memorystick camera voor de TJ35. Maar mijn advies is dat deze accessoires vaak verpilde moeite zijn: neem een Palm Zire 71 of een Sony Clié NX70v/73v waarhet al ingebouwd zit, dan heb je ook nog kans om de snelle momenten vast te leggen ipv dat je aan het klungelen bent met zo'n uitbereidings camera.
Wel lezen he, en alle vragen zijn al een keer beantwoord op, en ik kan het niet vaak genoeg herhalen, http://www.palmclub.nl . Gebruikservaringen, een review van de VEO camera, alles....

Alors.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zire71 is ook van plastic. De achterkant is hetzelfde als waar de hele T|E van gemaakt is. Zelf heb ik een Tungsten E, en die krast echt vrij snel zonder goede case.

Wat ik aanraadt:
Koop een Clié TJ35.

Snel genoeg voor mp3 en films zoals al eerder gezegd.

Houdt er ook rekening mee dat je graag een screenprotector wilt tegen krassen op het scherm (www.boxwave.com) en een case voor algemene protectie.

Op www.palmclub.nl heb je denk ik meer mensen die er echt verstand van hebben, en er zelf ook eentje hebben. Ook staan er veel reviews.

Verwijderd

screenprotector?
ik heb 2 pda's een ipaq 1915 en 2210, beiden zonder screenprotector, gewoon een goed hoesje kopen en dan heb je geen screenprotector nodig.
en anders kun je ze op laupro nu mee bestellen, erg cheap.
ben erover aant twijfelen, zie eigenlijk het nut nog niet, omdat ik gewoon nooit last van hinderlijke krassen ofzow heb gehad

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 17:41:
screenprotector?
ik heb 2 pda's een ipaq 1915 en 2210, beiden zonder screenprotector, gewoon een goed hoesje kopen en dan heb je geen screenprotector nodig.
en anders kun je ze op laupro nu mee bestellen, erg cheap.
ben erover aant twijfelen, zie eigenlijk het nut nog niet, omdat ik gewoon nooit last van hinderlijke krassen ofzow heb gehad
Het is erg grappig om te zien hoe mensen omslaan als ze eenmaal een kras op hun dure scherm krijgen. ;)

Het is zo gebeurd: een klein steentje/stofje onder je stylus terwijl je schrijft, het ijzige scherpe *schrrrrrrrrk* geluid terwijl je hart een slag overslaat.... je moet het hebben ervaren wil je het nut van een screenprotector inzien. :)

Ik gebruik zelf G2 screenprotectors van http://www.pdascreenprotectors.com

Alors.

Verwijderd

ik heb maar even 9 van die screenprotectors bij laupro besteld :P waren toch maar 2,50 euro, das geen geld als ik zie wat die soms kosten

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

offtopic: je kunt beter eentje van een goed merk kopen, die gaan minstens een jaar mee. Of natuurlijk goedkopere die je elke maand moet vervangen...

Alors.

Verwijderd

dat grapje over beter een merk kopen ken ik. ik probeer het eens zo.
ik heb net even gemaild of ze misschien niet ene voor me op dsm kunnen maken met die allernieuwste antikrass stoffen waterafstotende techniek die zichzelf wast. heb daar zo m'n contacten op de coating afdeling die daarmee bezig zijn. dus misschien heb ik geluk:D

• RSpliet
met n goede flip-cap/hardcase oid. heb ik geen screenprotectors nodig. Daarnaast heb ik weinig aan screenprotectors zonder nieuwe pda(op die oude zitten toch al krassen :p). Ik denk dat als ik n nieuwe koop, ik maar voor de TE ga, met evt. een hardcase als dat mij nodig lijkt. K vind die Clie leijk :p

Edit: oja, voor de mp3 functionaliteit, kan daar een doodnormaal oordopje in, of moet dat met een of ander speciaal stekkertje, waardoor je aan palm-stuff gebonden bent?

[ Voor 26% gewijzigd door RSpliet op 30-11-2003 20:05 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

:|

Nog één maal: de meeste krassen op het scherm komen doordat je erop schrijft, en er een stukje vuil onder je stylus komt te zitten. Met kleurenschermen die je de krassen veel beter/zijn ze storender dan met een zwart/wit 160x160 scherm. Maargoed, zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd. Je hebt een hardcase omdat je Palm wel eens kapot kan gaan nadat je hem hebt laten stuiteren, niet in het bijzonder tegen krassen op het scherm.

Daarnaast, heb je zelf uberhaupt wel eens op andere sites rondgekeken naar de specs, of wil je het alleen van Tweakers laten afhangen? (3.5 mm plug) Pas op welke hardcase je koopt, er zijn er 2: een met koptelefooningang en 1 zonder.

Zie ook verschillende threads op die ene club voor Palms.

PS: Die flipcover van de TE maakt krassen op de TE zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 30-11-2003 20:46 ]

Alors.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
/OT
Scotch Magic tape op m'n graffiti gedeelte en klaar is kees. de rest van het scherm klik ik meestal alleen in dus dat geloof ik wel.
Schrijft erg prettig, beter dan zonder.
En het beste is: rolletje van 2 euro is goed voor 300 toepassingen haha.

Als je perse het hele scherm wil afplakken dan is het een ander verhaal natuurlijk.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

SkoolieDie schreef op 01 december 2003 @ 03:20:
/OT
Scotch Magic tape op m'n graffiti gedeelte en klaar is kees. de rest van het scherm klik ik meestal alleen in dus dat geloof ik wel.
Schrijft erg prettig, beter dan zonder.
En het beste is: rolletje van 2 euro is goed voor 300 toepassingen haha.

Als je perse het hele scherm wil afplakken dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Ja, da's ook een prima gouwe-ouwe methode. :D

Met de komst van de T1 en de T2 etc. is het misschien wel verstandig om een volledige screenprotector te nemen, omdat je vaak progjes als Grafitti Anywhere of de ingebouwde Newpen functionaliteit gebruikt waarmee je overal op het scherm kunt schrijven.

Alors.

• RSpliet
Hmm... ik dacht dat ik die reply had verstuurd (hmm...geen pushmessage oid... modjes, of ben ik nou gewoon seniel aan t worden?). IIg. mag dit aub niet uitlopen op een screenprotector/topic? Dat geloof ik nu wel (daar geef ik wel n tientje aan uit oid).
3,5 mm stereo head phone jack and speaker (head phone sold separately). Audio sampling rate: 48khz. (CD quality output)
Ok, da was stom van me :p.

Nou ga ik alleen nog ff rondkijken over dat underclocken van je palm, zodat ie n uurtje(of voor palm, dagje) langer meegaat.... tnx voor ieders hulp iig ;).

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Als je graag een camera wilt, koop dan gewoon tzt eens een los exemplaar van €200-€400 ofzo, heb je veel meer aan dan zo'n ingebouwd prul.

Wat ik vaker gebruik dan gedacht op mijn T|T: draadloos internet. Via bluetooth naar PC dan wel mobiel (S55). Of jouw Nokia BT heeft weet ik niet, ik heb een soortgelijke kijk op nokia als jij op windows 98 hebt >:)
Voor bluetooth kom je dan op een T|T (niet meer nieuw verkrijgbaar), T|T2 of T|T3 uit. T|T2 zou redelijk geprijst moeten zijn inmiddels. Welliswaar "slechts" een 144MHz CPU (meer dan snel genoeg, maarja dan snapt het huidige Windows Mobile-volk toch niet). Jammer dat PalmOne/PalmSource nooit API's voor DSP van de OMAP CPU hebben vrijgegeven, zou echt dik kunnen schelen voor MP3 playback. Maar zonder dat werkt het ook prima: MP3'tje op koptelefoon en beetje surfen kan prima samen.

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 18:12
Ik heb een Zire 71 te koop... weet alleen niet of ik dat hier mag melden :+

• RSpliet
Nexxennium schreef op 01 december 2003 @ 18:17:
Als je graag een camera wilt, koop dan gewoon tzt eens een los exemplaar van €200-€400 ofzo, heb je veel meer aan dan zo'n ingebouwd prul.
Ok, houd ik in m'n achterhoofd, dat ik t daar niet om doe ;)
Nexxennium schreef op 01 december 2003 @ 18:17:Wat ik vaker gebruik dan gedacht op mijn T|T: draadloos internet. Via bluetooth naar PC dan wel mobiel (S55). Of jouw Nokia BT heeft weet ik niet, ik heb een soortgelijke kijk op nokia als jij op windows 98 hebt >:)
Nope, 3510i heeft geen BT, maar die kent GPRS, welke voorlopig genoeg lijkt.
Nexxennium schreef op 01 december 2003 @ 18:17:Voor bluetooth kom je dan op een T|T (niet meer nieuw verkrijgbaar), T|T2 of T|T3 uit. T|T2 zou redelijk geprijst moeten zijn inmiddels. Welliswaar "slechts" een 144MHz CPU (meer dan snel genoeg, maarja dan snapt het huidige Windows Mobile-volk toch niet).
Vrees niet, ik ben geen Windows volk ;). de TE is 126MHz, dus nog minder. Dat is mijn probleem niet. Als t allemaal maar redelijk smooth werkt(zeg maar, het tegenovergestelde van Win98) vind ik t prima. Als ik er geen hinder van ondervind (en t niet teveel moeite kost) zal ie toch undergeclockt worden...
Dat MP3 functionaliteit is iets waar ik t wel om doe. Als ik in de auto zit met een brakke Discman van 6 jaar oud, die batterijen vreet, luister je niet lekker. Die palm moet dus niet uit m'n zak glippen oid in de auto/op de fiets(jaja, mag eigenlijk niet, doe t toch ;)). Later een Altec Lansing headsetje erbij voor t geluid(heb ook nog redelijke Sony-oordopjes.... ook wel 6 jaar oud, maar klinken prima) en ik ben tevreden. Evt een SDkaartje erin voor de muziek zelf(28MB is ook niet alles... prop daar maar 128MB bij ;)). Dat ding word dus Handheld/MP3 speler voor mij, en daarom twijfelde ik of ik n nieuwe moest kopen of niet(kan ook losse MP3 speler kopen, maar die heeft iedereen al, en die hebben geen dik ehh... kewl kleurenscherm ;)).

Ook omdat dat ding maar 4 uur overleeft als ie aanstaat staat mij niet zo aan. Scherm uit tijdens luisteren naar Mp3 schijnt te kunnen, en dat lijkt mij ehh... zeer schelen qua batterijen :?

* RSpliet haalt nog eens diep adem
Ik doe het.... volgende maand ofzo... wie wilt er nog n oude Palm M105? beetje witte verf weg en flipcap zit met plakbandje vast, maar verder in zeer goede staat ;)... nah, die schenk ik wel aan m'n pa ofzo, heeft die er ook een, als ie wilt tenminste.

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 16:21
Misschien is de Tapwave Zodiac iets voor je ?

http://www.tapwave.com
http://www.zodiacgamer.com

Zodiac1 (32MB) $299,-

Komen wel wat kosten bij voor import vanuit US, maar als je de specs ziet.....

[ Voor 7% gewijzigd door coolmos op 02-12-2003 10:13 ]

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Mmmm.....vindt het eerlijk gezegd meer een veredelde gameboy dan een PDA......;)

Ik zweer bij mijn Palm Tungsten, helemaal door het gebruiksgemak van de palmOS sorftware, kost wel wat, maar dan heb je ook wat! :P

[ Voor 46% gewijzigd door NitroTec op 02-12-2003 10:23 ]

Dont work hard, just party!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

NitroTec schreef op 02 december 2003 @ 10:21:
Mmmm.....vindt het eerlijk gezegd meer een veredelde gameboy dan een PDA......;)

Ik zweer bij mijn Palm Tungsten, helemaal door het gebruiksgemak van de palmOS sorftware, kost wel wat, maar dan heb je ook wat! :P
Hee, eerst even LEZEN voordat je antwoordt!

De Zodiac heeft specs waar jouw Tungsten van achteroverslaat. PalmOS 5 (dus alle Palm applicaties draaien er ook op), hires+ scherm van 320x480 in zowel portrait als landscape mode, TWEE SD slots (SDIO + normaal), 128 Mb intern geheugen, Palm Universal Connector (dus alle Palm accessoires kunnen eraan) en dat voor een prijsje van 399, USD, even duur als een Tungsten T3.

Alors.

• RSpliet
Die Zodiac ziet er ZEKER geil uit, alleen jammer dat ie n 100je oid. buiten mijn budget valt ;). Koop denk ik liever een TE, met SD kaartje(tweakers-shop? :p), dan heb ik 256MB+32MB-klein beetje... dat heb ik liever dan de laatste games :p

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 02-12-2003 20:07 . Reden: te duur issie natuurlijk niet, hij's elke cent waard... t is alleen teveel ;) ]

Verwijderd

kim72 schreef op 01 december 2003 @ 18:25:
Ik heb een Zire 71 te koop... weet alleen niet of ik dat hier mag melden :+
mail maar ff wat meer info. prijs etc..

metalmelitia_nl"At"yahoo"puntje"com

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 10:31

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb alleen even de startpost vluchtig doorgelezen. Ik moet zeggen dat jij dat vreemde vergelijkingen maakt.

De lasers van sony cd spelers hebben niets met hun pda's te maken. Windows98 (1998) heeft niets met het hedendaagse pocketpc2003 te doen. Je kunt deze vergelijkingen dus ook niet maken!

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• RSpliet
Dat is slechts mijn ervaring met de producten van deze merken... Da's ook best belangrijk hoor, een indruk van een bedrijf *drukt nog n BSFE weg*. Sowieso wil ik geen msOS op mijn PDA, al is het maar om de lila-kleurtjes van de taakbalk ed. Ook is voor PalmOS op dit moment een stuk meer software beschikbaar, en is palmOS een stabiel OS(zijn mijn ervaringen weer) dus heb ik geen problemen als dit een 'monopoliepositie' krijgt ;). Ook zijn de meeste PPC's duurder dan palmOS pc's, dus vandaar mijn beslissing. Sony's vind ik er niet goed uitzien, met dat toetsenbord word ie dubbele grootte (ziet er al helemaal niet uit) en daarnaast vind ik memory-sticks wat aan de dure kant (plus het feit dat ze minder gebruikt worden maakt voor mij de keuze makkelijk).

Pagina: 1