[K7S5A] Toetsenbord probleem.

Pagina: 1
Acties:

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 21:05
Hallo.
Ik heb een K7S5A mobo, met Lan. Verder AMD 2400+, 512 DDR, Radeon 9700 en 2x HD. Maar dat doet niet terzake. IK heb een erg vreemd "probleem" naemlijk: als ik (bijvoorbeeld in BF: 1942) meerdere toetsen tegelijk induw (vliegtuig: optrekken, sturen, en vuren) dan krijg ik een pieptoon te horen uit mijn PC speaker, en reageert hij niet meer op het toetsenbord. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Of hoort dat zo, omdat het een budgetboard is? Mijn broer met K7S5A pro heeft er geen last van. Nog een detail: ik heb al een wat ouder toetsenbord: philips 101 toesten uit 1996 geloof ik. Ik heb er alleen op andere PC's nooit problemen mee gehad....

Verwijderd

Heb je misschien Winamp [Key]Controller of Accessibility-keys aan staan?

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Sneltoetsen ?
anders heb ik geen idee, ik heb ook een K7S5A, met een toetsenbordje van 10 eurie, geen enkel probleem, dus het zal wel een op de achtergrond draaiend proggie zijn, dat reageert op die toetsencombinatie. is het trouwens bij alle combinaties van 3 toetsen, of alleen bij specifieke toetsen ?

• DrEvil1986
Ik heb geen winamp. En voorzover ik weet ook geen andere sneltoetsen aanstaan. Het maakt niks uit welke combinatie van toetsen, als ik bv. in een spel W A S (D) tegelijk induw, dan krijg ik dus dat irritante error piepje te horen. :X

edit:
Ik kan geen toetsenbord drivers vinden, maar die van windows zou op zich al goed moeten werken. Maar ja...windows :'(

[ Voor 23% gewijzigd door DrEvil1986 op 30-11-2003 19:05 ]

• Thuggy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 22:52

Thuggy

high

Ik speel dus ook wel es een spelletje BF42 en ik kan je vertellen dat ik dit nog nooit op me oude ECS K7S5A rev 1.0 heb meegemaakt.

Nu heb ik vorige week me setup gewijzigd en een Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0 aangeschaft en heb dit probleem nu ook(op een nieuwe Samsung SP1614N HD en een fresh install). :/

Ik dacht dus eerst ook dat 't aan me plankje lag maar nu ik jouw post lees lijkt 't mij dus niet dat dit probleem aan de K7S5A of A7N8X kan liggen...Zeer vreemd want de piepjes komen idd uit de pc speaker.

Zelf speel ik trouwens gewoon met de "arrow keys" op een Logitech Cordless toetsenbord.

Zou dit niet aan BF42 kunnen liggen ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
PS/2 of USB toetsenbord?

Dit probleem komt mij bekend voor van multiplayer Lotus in de 486 tijd met 2 spelers aan 1 keyboard.
Komt omdat je toetsenbordbuffer volraakt en je PC dat niet snel genoeg afhandelt. Na 16 toetsaanslagen is dat buffertje vol en gaat je speaker piepen. Misschien eens de keyboard repeat rate controleren in BIOS en in windows?

Verwijderd

Het komt wel eens voor, heb er op mijn MSI mobotje en op de andere ECS mobotjes wel eens last van als ik 3 toetsen of meer tegelijker tijd indruk dat hij ook begint te piepen, maar dat is gewoon een soort beveiliging dat je teveel toetsen te gelijkertijd in druk.....

• DrEvil1986
Ik heb een gewoon ps/2 keyboard, met draad. (Wel een draadloze optische muis :)) Er is idd een kans dat dit probleem aan BF1942 ligt... Ik heb er weinig last van in andere programma's. GTA VC heeft dit probleem hier nl. niet....

Dat verhaal over de keyboard buffer zou wel eens kunnen kloppen, ware het niet dat mijn 2400+ bijna nooit cpu time te kort komt voor bv het TB :). Maar ik zal kijken of het daaraan ligt.

Bedankt voor alle reacties zover!

• Thuggy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 22:52

Thuggy

high

Ik denk dat ik 't nu verholpen heb.
Ik heb de Typematic Rate in de Bios gewijzigd(stond uit) en tot nu toe geen problemen meer gehad.

Typematic Rate Setting -> Enabled
Typematic Delay (Chars/Sec) -> 6
TYpematic Delay (Msec) -> 250
Pagina: 1