Toon posts:

K wil maar durf niet goed men celeron 1200mhz te overclocke

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK DURF DUS WEL HET IS ALLEEN MAAR DAT ALS IK HEM OPBLAAS IK HEM NIET OPNIEUW KAN BETALEN wil ik toch eventjes duidelijk maken ik weet hoe het moet ik weet welke gelovegen het kan hebben alleen vind ik nie zo veel informatie over mijn moederbord in kwestie TUV4X ik wil een sneller pc omdat ik die nodig zal gaan hebben (PC-GAMER!!!) mijn budget is 60€ ik heb een degelijk coolersysteem (cooler op de kast (regelbaar) cooler op cpu (automatisch geregeld)

Verwijderd

Een intel zal niet rap ontploffen ;)

Heb je de nodige FAQs over OC'en al eens overgelezen enzo.. Waar zijn je specs ?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom @ GoT

Verder denk ik dat je met de FAQ wel een eind kan komen.. Het daadwerkelijk overklokken van een systeem is namelijk bij bijna alle moederborden hetzelfde...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Je vorige topic is op slot gegaan, en om dan een nieuwe te openen is niet de bedoeling.

Je topic start is heel onduidelijk (zinnen!!!). Als ik jou was zou ik de algemene voorwaarden nog eens doornemen en ook de FAQ van dit subforum.

Enneh, een processor blaas je niet zo snel op hoor, als je het in kleine stapjes doet merk je aan instabiliteit wel dat het niet helemaal goed meer gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo bedankt hoor je maakt mijn leven er beter op.Moet ik nu gewoon een topic openen en dan gaan slapen?Of moet ik als tittel de naam van mijn moederbord geven? Ik wil gewoon exacte cijfers van iemand anders met hetzelfde moederbord.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 16:45

AirX

Tweak Guru

Exacte cijfers zijn nooit te geven, want elke processor is weer anders (ja, ook elke 1200mhz Celeron presteert met overclocken anders). Dat komt omdat het materiaal waarvan de ene gemaakt is soms beter is dan dat van een andere.

Wat je het beste kunt doen:
de faq doorlezen over hoe je moet overclocken. Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Dat dan ook doen, alleen doe het rustig aan! doe het in stapjes van ongeveer 5 MHZ (FSB).
Draai na elke verhoging even een paar minuten een benchmark programma zoals Sisoft Sandra.
Loopt je PC vast, zet dan je FSB zo'n 10 MHZ terug en probeer het weer.
Is hij dan stabiel, mooi de instellingen zo laten staan en je ben de trotse eigenaar van een overgeclockte Celeron ;)

Misschien kun je ook in bios ofzo de temps controleren van je Processor? Zo ja, laat hem dan niet warmer dan 60 graden worden! Vanaf daar wordt het namelijk ongezond.

Als je het zo doet kan er weinig tot niks gebeuren. Doe alles gewoon met beleid :)
Als je PC vastloopt niet meteen paniek, het is gewoon een teken dat je wat te ver bent doorgeschoten met overclocken, gewoon een stukje terug zetten zoals boven beschreven en nog eens proberen

[ Voor 18% gewijzigd door AirX op 30-11-2003 16:46 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 16:37:
Ik wil gewoon exacte cijfers van iemand anders met hetzelfde moederbord.
...en wij willen graag dat je de faq gaat lezen. De DOC-faq is helder over je vraag:
Het belangrijkste beginsel van overklokken is dat garantie vooraf niet bestaat. Het feit dat je buurman met zijn processor een bepaalde snelheid haalt betekend nog niet dat jij dat ook haalt, ook al heb je verder exact dezelfde hardware.
Kort en goed: niet aan beginnen. Zeker als je het geld niet hebt om eventuele fuckups te repareren.

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 30-11-2003 16:46 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Air X je lijkt mij ervaren?ik denk dat ik momenteel vrij laag zit met temperatuur,deze schommelt tussen 33. tot 35.5 graad celsius. Ik dacht aan een nog zwaardere cooler rechtstreeks op de Cpu en direct de FSB te verhogen van 100 naar 133

Verwijderd

Topicstarter
ALS JE TOCH ALLEEN KAN ZAGEN OVER DAT ZOGENAAMDE DOC ZEG ME DAN LIEVER WAAR IK HET JUIST VIND IK BEN HIER NIEUW WEET JE WEL

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Daarom moet je even de FAQ doorlezen ;) . Take it or leave it. Als je niet weet hoe het moet, dan moet je het niet doen. Zo simpel is dat. En je leert het snelst door zelf te experimenteren en anders gewoon de ervaringen van anderen doorlezen. Misschien iemand in de buurt die je kan helpen?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Een topic na een slotje: K wil maar durf niet goed men celeron 1200mhz te overclocke is absoluut niet de bedoeling Celly 1200mhz. Zeker als blijkt dat je de DOC faq bovenaan dit subforum niet door hebt genomen. Wil je wel overklokken, maar durf je niet - doe het dan niet! Zo simpel is het. Deze gaat iig dicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 30-11-2003 16:48 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.