Problemen multikabel nieuwsgroepen

Pagina: 1
Acties:

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23
ik heb kabelinternet van multikabel (power) en de laatste weken heb ik erg veel problemen met de multikabel nieuwsgroepen, zijn er meer multikabel gebruikers die hier ook problemen mee hebben? zoals om de minuut timed-out meldingen of vaak helemaal geen connectie kunnen maken met de nieuwsgroepen.

heb al 3x Xnews opnieuw geinstalleerd en ook andere newsreaders maar de problemen blijven, en ben het nu toch wel zat :(

(helpdesk geeft ook geen hulp, "daar kan ik niets aan doen, maar ik zal het noteren" was het antwoord) :|

• Krammie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb ook problemen met de nieuwsgroepen-server van Multikabel. Erg veel incomplete posts en inderdaad af en toe time-outs.
Ik heb ze een mail gestuurd, maar helaas nog geen antwoord.

Verwijderd

Ik werk zelf bij multikabel, de nieuwsgroepen zijn op het moment langzaam omdat er laats een brand is geweest en een paar servers zijn beschadigd, en ook omdat er zoveel nieuwe aanmeldingen zijn de laatse weken.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Krammie schreef op 01 december 2003 @ 12:48:
Ik heb ook problemen met de nieuwsgroepen-server van Multikabel. Erg veel incomplete posts en inderdaad af en toe time-outs.
Ik heb ze een mail gestuurd, maar helaas nog geen antwoord.
Zit jij nogsteeds bij Multikabel Krammie :) Nog niet op de newszilla server van xs4all?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Zit ook bij Multikabel (power-abo) en inderdaad het is om te janken. Constante instabiele verbinding en naar nieuwsgroepen is het helemaal droevig. Postings in nieuwsgroepen zijn meerendeels incompleet. Helpdesk zegt dat ze met het probleem bezig zijn en de klantenservice reageert helemaal niet (UPC???). Indien er brand is geweest is het nog niet te begrijpen dat dit nu al maanden duurt, het lijkt erop dat Multikabel een houtje-touwtje kabel-netwerk heeft.

XS4ALL lijkt mij de beste oplossing. Is niet veel duurder - grote nieuwsserver - per januari veeeeel sneller voor het zelfde geld.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 06:47

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 13:18:
Zit ook bij Multikabel (power-abo) en inderdaad het is om te janken. Constante instabiele verbinding en naar nieuwsgroepen is het helemaal droevig. Postings in nieuwsgroepen zijn meerendeels incompleet. Helpdesk zegt dat ze met het probleem bezig zijn en de klantenservice reageert helemaal niet (UPC???). Indien er brand is geweest is het nog niet te begrijpen dat dit nu al maanden duurt, het lijkt erop dat Multikabel een houtje-touwtje kabel-netwerk heeft.

XS4ALL lijkt mij de beste oplossing. Is niet veel duurder - grote nieuwsserver - per januari veeeeel sneller voor het zelfde geld.
Ik zit ook bij Multikabel en heb een power plus abo, k ben over het algemeen tevreden over multikabel en over de klantenservice ook. Je kan het imo niet met UPC vergelijken... anyyyywaaayyy, nieuwsgroups hebben het altijd gedaan, alleen sinds kort idd niet meer zoals het hoort te werken, maar ik geloof in multikabel en weet cker dat ze het wel gaan fixen.

En btw, je vergelijkt in je laatste alinea ADSL met Kabel?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Ter verduidelijking:

In april-mei van dit jaar begonnen de problemen met de nieuwsserver, dit hebben ze geprobeerd op te lossen door de servers opnieuw op te bouwen en een aantal nieuwsgroepen te schrappen (a.b.vcd, a.b.svcd e.d.). dit heeft misschien een maand lang goed gewerkt en daarna begonnen de incomplete files weer te verschijnen. De afgelopen 1 1/2 a 2 maanden is daar een instabiele verbinding bijgekomen. b.v. downloaden nieuwsgroepheaders 8-30kb/s i.p.v. 120kb/s. Minstens 1x/week is er gewoon geen verbinding, of hij ligt er helemaal uit of de DNS-servers zijn down(moet ik bij mijn baas proberen, lig ik er meteen uit :'( ). Een incidentele hardwarestoring kan ik echt wel mee leven, maar je kan het ook te gek maken.

Oke, het is nog niet zo erg als UPC maar als ze niet snel iets doen gaat het wel die kant op. Als ik 46 euri/maand betaal wil ik daar wel een stabiele verbinding voor terug en minstens 1 nieuwsserver die complete binaries bevat.

In dit geval kan ik de vergelijking met DSL wel degelijk maken omdat dit allebei breedband verbindingen zijn en we niet ingaan op de technische aspecten.

De helpdesk reageerde wel snel op mijn mail!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 15:53 . Reden: eerlijk is eerlijk ]

Verwijderd

Reaktie van de Helpdesk:

Geachte mevrouw/meneer,

De afgelopen maanden zien we een voortdurende toename in de groei van het dataverkeer binnen de nieuwsgroepen van Multikabel.
De effecten van onze werkzaamheden waarmee een performanceverbetering is gerealiseerd, zijn hierdoor nog maar deels zichtbaar.
De meest gehoorde klachten gaan over de snelheid en de compleetheid van de postings in de binarie-nieuwsgroepen.
Er bestaat een spanningsveld tussen de snelheid van downloaden en de compleetheid van postings.
We hebben bovendien geconstateerd dat deze dienst populair is bij een kleine, maar intensief gebruikende groep abonnees.
Om een eerlijk en evenwichtig gebruik van deze nieuwsgroepen te bevorderen, is besloten om het maximale aantal connecties terug te brengen van 12 naar 8.
Wij overwegen verder andere maatregelen om de kwaliteit van deze dienstverlening op niveau te houden en informeren u daar te zijner tijd over.

Wij vertrouwen erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Afwachten dus!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 09:27:
Reaktie van de Helpdesk:

<SNIP> Om een eerlijk en evenwichtig gebruik van deze nieuwsgroepen te bevorderen, is besloten om het maximale aantal connecties terug te brengen van 12 naar 8.
Wij overwegen verder andere maatregelen om de kwaliteit van deze dienstverlening op niveau te houden en informeren u daar te zijner tijd over.

Wij vertrouwen erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Afwachten dus!
Ik weet niet van wanneer die mail was, maar het afgelopen jaar was max conn 6 voor mij (maar dat ter zijde) maar sinds vanacht op eens 4 :( :r
Geen melding en geen announce.
Zonde dat ik niet BBnet hier heb, was gelijk over gestapt naar Cistron.

BTW Het valt me op dat jullie wel *een* reactie krijgen, ik krijg alleen te horen "Sorry meneer daar leveren wij geen support op omdat het een gratis service is waar u niet voor betaald." :? |:(

Ook zo'n leuke: afgelopen meldingen dat de server vol zit met 1000 concurrent connections, gisteren opeens vol met 770.
I bow before your wisdom MK _/-\o_ (NOT)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 10:15 ]

Verwijderd

Gisteravond een :( -mailtje gestuurd aan de helpdesk en vanmorgen bovenstaand bericht binnengekregen.

Ook al is dit een 'gratis' dienst, dan nog vind ik dat de dienst redelijk zou moeten zijn. Op dit moment kunnen ze de brakke servers beter helemaal uit de lucht halen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Maar zoals ze in de mail zeggen, het gaat om een kleine groep en dus zal het geen prioriteit hebben.

Suc6 en veel wijsheid :? gewenst aan allen.

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 10:13:
[...]
"Sorry meneer daar leveren wij geen support op omdat het een gratis service is waar u niet voor betaald."
Multikabel adverteerd wel met "gebruik maken van de nieuwsgroepen" dus het moet naar behoren werken ook! ;)

Verwijderd

is nog steeds kapot het is nu APRIL 2004

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08-2025
is dat alleen met nieuwsgroepen? die maximale connecties... want anders is het onmogelijk om bijvoorbeeld thuis een IRCd te draaien onder multikabel :/

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DJF5 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:55:
is dat alleen met nieuwsgroepen? die maximale connecties... want anders is het onmogelijk om bijvoorbeeld thuis een IRCd te draaien onder multikabel :/
dat is alleen de nieuws groepen!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:25
Hoe staat het intussen bij jullie met de newsservers van mk? Bij mij werkt het perfect, heb bijna altijd complete posts en haal mn volle snelheid altijd :)
Pagina: 1