Toon posts:

NEC ND-1100 niet gevonden door pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik in deze computer kom, staat mijn Nec 1100 DVD-Brander niet in de lijst. Ook als ik in Excel op opslaan doe, kan ik het station van mijn brander niet vinden. Hoe kan zoiets gebeuren, ik heb mijn kast niet verplaatst, dus een los kabeltje lijkt me niet. en mijn broer had precies hetzelfdde met zijn CD-Rom station. Wat moet ik hieraan doen???

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

toch maar eerst even alle kabeltjes controleren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wat had je allemaal al gedaan om dit probleem te verhelpen? Een beetje inzet en vooronderzoek wordt hier op GoT echt wel van je verwacht :)

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" en eventueel ook onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows".

Als de brander wel in de BIOS staat vermeld, maar niet in Windows, dan lijkt het me duidelijk een Windows/Software-kwestie namelijk :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

kijk eerst eens of de brander wel in de bios wordt gevonden.
zoja, dan zou je de ide controllers maar eens moeten verwijderen en opnieuw installeren.

zonee, dan zou ik inderdaad de kabeltjes maar controleren.

edit: ben weer eens te laat :(

[ Voor 8% gewijzigd door job op 30-11-2003 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er ook niet mee branden, ik heb nero 6 en hij vind mijn brander niet, in de bios staat alles op auto, maar tijdens het opstarten vind hij wel 2cd-rom stations

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

logisch dat je niet kan branden.
als je ze niet ziet in verkenner worden ze blijkbaar niet gevonden door windows.

wat je dus nu moet doen is de ide controller verwijderen.
pc rebooten en de ide controllers opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoelen jullie met IDE controller, en hoe verwijder ik die
??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je via de apparaatbeheer doen :)
Ze worden door Windows "schijfcontrollers" genoemd B)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 30-11-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik kan weer bakken
Pagina: 1