Toon posts:

netwerk met win 2003 server en linux suse8.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We moeten voor school een opdracht uitvoeren:

voor een bedrijf een netwerkomgeving opzetten. Dit bedrijf heeft 2 vestigingen: 1 in engeland, waarvan de server op linux draait, en 1 vestiging in nederland waarvan de server op windows 2003 server draait.

De accounts van de nederlandse gebruikers werken perfect.. dus daar hoeft niets meer aan worden gedaan.

De gebruikers in engeland werken op een xp machine en moeten zich dus kunnen aanmelden op de linux server. (de windows server moet bepalen dat deze gebruikers naar de linux server worden gestuurd).

Als we nu een xp machine lid maken van het domein van de NT machine zien we maar 1 home map (die van de Nederlandse gebruikers op de NT machine), maar we moeten dus ook een netwerkschijf van de Linux gebruikers kunnen zien.

Op de windows server kunnen we wel verbinding maken met de linuxserver.

We hebben op de NT machine 2x de gebruikers aangemaakt: de engelse (De engelse gebruikers zijn natuurlijk ook aangemaakt op de Linux server) en de nederlandse. Samba draait na ons mening ook gewoon goed.

Moet er iets in het loginscript komen te staan van de engelse gebruikers die op de NT machine zijn aangemaakt .. ? of... wie weet er een oplossing.. we lopen hier al 2 maanden mee te kloten :(

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
'ik zal eens met je meedenken :
als je nou eens een group-policy maakt die je koppelt aan die groep "engelse gebruikers".Daarna redirect je de mappen "mijn documenten"enz enz naar een share op die linuxbak(bijv://linuxbak/userprofiles/%username%/mijndocumenten).(dat kan in de GPO-editor geloof ik)
Dan stel je in het persoonlijke profile in dat het profiel te vinden is op //linuxbak/userprofiles/%username% en dan ben je er toch?

de client meld aan op het win2k domein en win2k stuurt de client door naar de linuxbak voor het userprofile :)

p.s. ik ben zelf in het 2e jaar mbo dus niet mouwen als er kleine dingetjes ontbreken of verkeerd omschreven zijn

Verwijderd

Topicstarter
ej tnxx voor je hulp... ik hoop dat het werkt.. Ik ga het morgen op school meteen proberen..

als er anderen zijn met oplossingen.. plzzzz blijven posten :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

drugsbunny schreef op 30 november 2003 @ 20:18:
p.s. ik ben zelf in het 2e jaar mbo dus niet mouwen als er kleine dingetjes ontbreken of verkeerd omschreven zijn
Beter opletten op school ;)

UNC paden zijn altijd \\ ipv //
En op deze manier koppel je alleen een home directory naar die linux bak.

Kijk eens naar Samba 3 voor die linux bak want die kan behoorlijk met AD samenwerken.

Alle proemn in n drek