Toon posts:

Vcore lager dan 1,5 V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensen, ik wil graag mijn cpu onderclocken. Hij staat nu op 500 Mhz Vcore 1,5 V. Ik zal graag wat lagere Vcore willen instellen helaas is dit niet mogelijk met mijn moederbord. Alvast bedankt.

Asus Nforce 2 Deluxe 1.04
XP1800+ Tbred B

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Waarom wil je Vcore eigenlijk lager hebben :? Lijkt me zo prima eigenlijk

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Stja, omdat ik energie wilt besparen dus hoe lager Vcore hoe minder vermogen.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 22:43
SocketA kan in principe verlaagd worden tot 1.10V, alleen hebben niet alle moederborden die optie. Bij mijn ASUS A7V333 (KT333) zijn lagere voltages alleen mogelijk dmv jumpers. Misschien is dat bij de A7N8X ook zo? Btw, je hoeft niet zo ver onder te klokken hoor. Ik heb hier in huis een 1700+ Tbred B op 1.40V én op 1666MHz (ipv 1466MHz). Volgens SiSoft Sandra produceert hij nog 36W (Sandra is niet precies, maar geeft wel een aardige indicatie)

Verwijderd

hehe vind het eigenlijk wel dom om een amd xp 1800+ te hebben en dan Onderclocken Koop dan gelijk een amd duron 800 mhz 2e hands ofzo en dan die onderclocken :).

Zo komt de processor niet tot ze recht terwijl het wel de bedoeling is

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijkt eerst hield ik van overclocken, ging wel t/m 2,5 Ghz. Maarja toen kwam de energierekening. Dus ik wil effe zuinig doen nu. Ik gebruikt mijn pc toch alleen voor Emule, internet en email enzo. Mijn cpu loopt nu op 333 Mhz. O ja waarom een Duron dan deze cpu (0,13) is toch ook goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:41 ]

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Je denkt toch niet serieus dat je energie rekeningen ineens stukke goedkoper worden, omdat je je processor underclockt he?

En als je vcore niet lager kan dan 1.5v valt er niet veel te doen. Behalve een VIA processortje kopen ofzo :P. Die zijn iig zuinig.

[ Voor 17% gewijzigd door Intronic op 30-11-2003 16:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 16:37:
Nou kijkt eerst hield ik van overclocken, ging wel t/m 2,5 Ghz. Maarja toen kwam de energierekening...
Vermogen (in watt) = Spanning (in volt) x Stroomsterkte (in amperes)
je heb je spanning nu met 0,15 volt verlaagd, dat is 9%. De processor gebruikt oorspronkelijk (gokje, correct me if i'm wrong) 50 watt. Dus dan zou die nu 45,5 watt gebruiken. Een winst van 4,5 watt!!! Geweldig, die stroomrekening zal nu echt flink minder zijn :X

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:59 ]

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kun je niet beter bezuinigen op wasmagines, strijkbouten of zo?
die gebruike 3000 wat, terwel een gemiddelde pc maar 300 gebruikt....
oh jah, voordat ik reply's krijg over mijn post: dit zijn schattingen. kwist aleen dat een wasmachine niet bepaald zuinig is:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wat jammer nou, want ik dacht altijd lagere snelheid dus lagere vermogen. Dus is het niet zo.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51
Het is wel zo dat'ie minder verbruikt, maar op 1 klein onderdeel bezuinigen zie je nooit in je energierekening. Veel meer effect heeft het om bijvoorbeeld je PC 's nachts uit te zetten, of een VIA based systeem aanschaffen. Koop desnoods een P2-200, gooi er wat HD's en een raidcontroller in en laat die emule & mailserver draaien, zo doet tenslotte half computergek-nederland het ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu snap ik het niet meer, dus als je cpu op lagere snelheid met dafault vcore. Verbruikt hij wel minder energie ?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:55

_Ernst_

Mark It Zero!

Ja, alleen is die energiebesparing zo gering dat het niet echt nuttig is. 5 watt minder zoals hierboven werd genoemd merk je dus niet op je energierekening. Kun je idd beter beter op andere dingen gaan bezuinigen :)

Last.fm

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Spijtig om voor 1€ per jaar besparing met een slak van een pc te moeten werken ,niet ?

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

FragFrog schreef op 30 november 2003 @ 17:16:
Het is wel zo dat'ie minder verbruikt, maar op 1 klein onderdeel bezuinigen zie je nooit in je energierekening. Veel meer effect heeft het om bijvoorbeeld je PC 's nachts uit te zetten, of een VIA based systeem aanschaffen. Koop desnoods een P2-200, gooi er wat HD's en een raidcontroller in en laat die emule & mailserver draaien, zo doet tenslotte half computergek-nederland het ;)
jij snap het ook nie helemaal
als je er een PAAR HDD in gooi, dan verbruik je nog weer meer stroom :+

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 17:10:
Wat jammer nou, want ik dacht altijd lagere snelheid dus lagere vermogen. Dus is het niet zo.
Dat is wel zo, maar meer dan 300watt zal je pc niet trekken als je een 300watt voeding hebt.

Da's dus hoogstens 7,2kWh per dag, reken je energiekosten uit :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51
Paulus0013 schreef op 30 november 2003 @ 18:28:
[...]

jij snap het ook nie helemaal
als je er een PAAR HDD in gooi, dan verbruik je nog weer meer stroom :+
Nee, je moet wel in de juiste sfeer blijven. Voor Emule heb je tenslotte geen 10K schijven nodig, dus gewoon een oude 5.4k flaptop HD pakken, en eens per kwartier het geheugen leeg gooien hierop (HD laten opspinnen, dump, downspinnen). Energiezuinig zijn vereist wel een beetje creatief denkwerk! :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 22:43
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 17:10:
Dat klopt wel, alleen heeft de kloksnelheid verlagen veel minder effect van het voltage verlagen.

En als je zuiniger met energie wil doen, moet je met de apparaten die energie gebruiken efficient om gaan (geen licht laten branden als je niet in de kamer bent, niet de PC laten aanstaan als je langer dan een uur weg bent etc.

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

E-RIC schreef op 30 november 2003 @ 19:34:
[...]

Dat klopt wel, alleen heeft de kloksnelheid verlagen veel minder effect van het voltage verlagen.

En als je zuiniger met energie wil doen, moet je met de apparaten die energie gebruiken efficient om gaan (geen licht laten branden als je niet in de kamer bent, niet de PC laten aanstaan als je langer dan een uur weg bent etc.
Volgens mij kan de T.S veel beter posten bij zijn energiebedrijf in plaats van op GoT
die hebben namelijk geweldige ideeen omtrent dit ge-emmer{spaarlampen zijn ook lekker zuinig }
Pagina: 1