Toon posts:

setup utility kan WAP11 niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WAP11, en heb er wel is wat problemen mee, dat soms t ontvangst wegvalt ofzo, niet echt ernsige problemen...ik heb hier gezocht en er worden wat adviezen gegeven over het configureren van het ding, en dit zou best wel is mn oplossing kunnen zijn, maar ik kan m niet configureren:
Afbeeldingslocatie: http://145.94.39.162/got/wap11.jpg

wat er staat, please make sure its powered on and any cables are properly connected, is een tip waar ik nix aan heb, ik zit dit bericht te schrijven via de draadloze verbinding over da AP, dus het ding werkt, en zit gewoon netjes op t netwerk...

volgens de handleiding zou je vanaf elke PC in het netwerk de AP moeten configureren, maar geen enkele pc kan m vinden.
Ik heb op GOT gezocht, google, handleiding 3x doorgenomen, maar kan nix vinden..

het gaat hier om de WAP11 v2.6. Het setup programma is vers van linksys.com gehaald en zou de laatste versie moeten zijn...

iemand enig idee??...

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-02 08:08

noshit

Had ik gister ook toen ik een WET54G aan het installeren was. Als je een DHCP server gebruikt in je netwerk moet je ff het volgende proberen:

PC een vast IP adres geven in je netwerk, zonder DHCP dus. Bij gateway nix invullen. Daarna linksys-software opnieuw proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit idd een dhcpserver tussen...kheb gedaan wat je zei, maar de resultaten blijven tzelfde...helaas...

ik zit nu bij mn ouders met een freesco servertje drtussen, kga strax naar huis, daar heb ik een slackware servertje staan, zal t daar nog is mee proberen...al vind ik t vreemd dat zo'n dhcp server er iets mee te maken kan hebben...

Als ik t zo met een crosslinked kabeltje probeer, direct van mn pc naar die AP, dan zou t toch moeten werken??...

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-02 08:08

noshit

Bij mij was het probleem echt de gateway. Zodra die leeg was, was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t nu geprobeerd met een cross linked kabel ertussen, ipadres zelf ingesteld(er is immers geen dhcp server nu) gateway open gelaten, maar nog steeds kan dat setup programmaatje mn AP niet vinden...

...ik begin me af te vragen of ik deze WAP11 wel hoor te kunnen configureren en dat de cd en de handleiding misschien wel bij elk wireless product van linksys worden geleverd...maar kan daar verder niet echt aanwijzingen voor vinden...

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 22:58
Is hier misschien een oplossing voor?
Hier namelijk hetzelfde probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Je zal de oplossing inmiddels wel hebben, maar ik vond dit laatst op de linksys site, zo kon ik er iig opkomen:

6) If your PC is set to "Obtain an IP address automatically", select Using the following IP address and enter the following values:
Static IP: 192.168.1.10
Subnet Mask: 255.255.255.0

7) Click the OK button. When the Local Area Connection Properties window reappears, click the OK button again. Restart your machine.

8) Your PC should now be on the same network subnet mask as the WAP11 ver. 2.2. Open your web browser and type 192.168.1.251 (the default IP address) in the address field, Then, press the Enter key.

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb veel gezocht, en ook de methoden die hierboven staan vermeld en op diverse andere websites geprobeerd, maar kan helaas ook geen verbinding maken met mijn WAP11 AP.

Ik heb een Speedtouch ADSL router, die IP adressen uitdeelt in de range van 10.0.0.150 tot 10.0.0.200. Deze is verbonden met een 8 poorts switch, waaraan mijn laptop, een pc, en het AP zijn verbonden.
Als ik mijn AP heb aangesloten op de switch, krijgt deze een IP adres toegewezen.

Als ik nu in het SNMP utility met mijn AP probeer te connecten via het IP dat het modem heeft toegewezen, dan kan hij het AP niet vinden. Dit zou logisch zijn, gezien de AP een 192.168.1.x netwerk verwacht.

Nu heb ik ook mijn laptop handmatig ingesteld om de IP's 192.168.1.10 en 192.168.1.148, maar beide hadden geen resultaat. Ook heb ik de laptop en AP met enkel een crosslink cable aangesloten, en het IP handmatig ingesteld op 192.168.1.10, maar dit had ook geen resultaat.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe, of hoe ik wel met mijn AP kan verbinden? :?

De AP werkt overigens wel gewoon naar behoren: ik heb gewoon internet. Het probleem is dat nu iedereen via mijn AP kan internetten, gezien er geen beveiliging op zit. En met een Van der Valk hotel langs ons huis vind ik dat niet bepaald prettig... Dus configureren is nogal noodzakelijk...

[ Voor 13% gewijzigd door bgever op 02-08-2004 17:00 ]

Pagina: 1