Toon posts:

digitale schotel i.c.m. antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het bekijken de kabel vaarwel te zeggen en een digitale schotel te plaatsen.

Echter ik begrijp dat je hiermee de belgische kanalen niet kan ontvangen.

Nu is mijn vraag kan ik met een eenvoudige (binnen)antenne de belgische kanalen
(tv1 en canvas) ontvangen. (zuid-nederland).

En hoe moet ik dan e.e.a. monteren en aan elkaar koppelen?

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35
Tussen je schotel en de tv zit een decoder, die je aansluit dmv een scartkabel. Je kan een losse antenne aansluiten op je tv.

Je kunt de meeste kanalen doorzappen met je decoder, en als je de belgen wilt zien, pak je de zapper van je tv en zet daarmee de tv op een ander kanaal, nl waar je je belgische zenders hebt geprogd.

Dus:
code:
1
2
3
Schotel --> decoder -->(scart)--> \/
                                  TV
Antenne ------------------------> /\

[ Voor 21% gewijzigd door Verdicampo op 30-11-2003 18:37 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op veel sat receivers zit ook een aansluiting voor de antenne, dan kun je die ook via de schotel receiver aansluiten.

Maar je kunt zoals gezegd ook de antenne rechtsstreeks naar de TV aansluiten. Beide is ok.

Welke receiver ga je kopen trouwens?

Of je met een binnenantenne de Belgen kan ontvangen valt te betwijfelen, maar je kunt het iig proberen!

[ Voor 18% gewijzigd door Bigfoot op 30-11-2003 19:26 ]

Verwijderd

Met een antenne kun je haarscherp NL 1, 2, 3, belgie 1 en 2 (kanvas en ketnet) en RTBF ontvangen. DL 1 gaat ook prima. Als je daarnaast de schotel gebruikt zit je gebakken! :-). Overigens ontvang ik op een draagbare TV belgie 1 en 2 al zonder antenne, die zijn hier in Limburg haarscherp, dusik denk niet dat het een probleem moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
welke antenne gebruik jij daarvoor s_k
limburg ligt niet zo gek veel dichter bij belgie tov brabant

Verwijderd

Topicstarter
ps de receiver, daar heb ik nog geen keuze voor gemaakt

Verwijderd

Wij hadden vroeger gewoon twee harken op zolder liggen (van die grote dingen die je normaal op het dak gooit), maar ik ontvang ook goed NL 1 en 2 (3 wat minder) en België 1 en 2 op zo'n klein spiertje dat bij een portable TV hoort. Tis bij gebrek aan beter, beneden hebben we digisat en boven heb ik alleen een analoge sat, dus die antenne is wel een must!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar eens moet gaan expirimenteren met zo'n oude hark

Verwijderd

Haha, weinig aan te experimenteren!
kabeltje in de TV, hark uitrichten en kijken maar :).
Zo'n hark geeft voor NL 1, 2, 3 en België al véél beter beeld dan de Kabel.
Satelliet zit daar nog ver boven ;-)
Pagina: 1