[XP] BSOD IRQ_LESS NOT EQUAL tijdens booten*

Pagina: 1
Acties:

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 11:51
Als ik me pc aanzet en hij is overal dus al doorheen (dualbootscherm enz.) en xp start op krijg ik een @#$%^blauwscherm voordat ik iets van me desktop zie met daarop een text IRQ_LESS NOT EQUAL |:(

ik word err helemaal gek van hij doet dan ook niks meer en ik moet me reset indrukken dan onder extra opties (in me dualboot) vorige Juiste instellingen kiezen voordat ik weer in me windows kom

systeemherstel heb ik al geprobeert tot voor dat ik het probleem had (niks uitgehaald)
en ook al gechecked op virrussen en spyware, trojans enz. waar niks te vinden was

ik heb een:
1GHz Amd duron
880Mb Sd-ram
Geforce 4 MX 440

hoe kan ik dit probleem oplossen het is namelijk echt erg vervelend als je 2x moet booten telkens
Thnx alvast voor alle tips enz. die helpen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door nugscree op 30-11-2003 15:51 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Heb je de Faq al doorgelezen??
Daar staat wel wat info over deze foutmelding: Windows XP en 2000 BSOD guide
Ik weet niet of het de oplossing is, maar dan heb je in elkgeval een mogelijke oorzaak. :)

[ Voor 25% gewijzigd door job op 30-11-2003 15:33 ]

• nugscree
oww sorrie neej 8)7

dit kreeg ik er uit:

0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus.

Veel recents is er over deze STOP foutmelding niet te vinden in de MS Knowledge Base:
266196 - 245538

maar ik zou niet weten welke drivers de fout geeft dus dan moet ik alles maar updaten :( dat valt nie mee met zo veel shit die er aan hangt :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nugscree,

Ik edit je topic titel eventjes - er staan wat rotzooi tekens in die ik niet helemaal kan plaatsen ( :s enzo ?). Mag ik je verder vragen een klein beetje aandacht te besteden aan je topic start - "enzz" is iets wat me niets zegt, en "fett irrie" kan ik ook niet helemaal plaatsen.

Misschien dat je een heel klein beetje moeite kan doen voor je topic start - probeer bijvoorbeeld een heel klein beetje fatsoenlijke Nederlandse zinnen te typen enzo :)

• nugscree
sorrie ik zal me post wel editen en die :S is door me verslaving aan msn een foute gewoonte geworden ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Veel recents is er over deze STOP foutmelding niet te vinden in de MS Knowledge Base:
266196 - 245538
Moet het perse dan recent zijn, voor een oplossing? :?

En doet veiligemodus het wel?
Want dan kan je van daaruit meestal wel de oorzaak vinden...

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 30-11-2003 15:56 ]

• nugscree
Hoe kan ik het in veilige modus wel zien dan ?
als het namelijk met de recovery console moet dan zou ik niet weten hoe dat moet 8)7
hahah zo goed ben ik nou ook weer niet met pc's

• nugscree
k heb het probleem al gevonden denk ik
ik kreeg namelijk een popupje van norton met daarop iets van er is iets met met de upstream/downstream drivers van uw cd-rom |:(
nooit geweten dat dat ook kon 8)7 ff gereset met nieuwe cd-rom drivers en voila voor het eerst geen BSOD :*)
Pagina: 1