Toon posts:

JVC GR-DVL100, IEEE1394, Adobe Premiere...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
People,

Ik zit met een probleem...

Ik heb Adobe Premiere Pro geinstalleerd staan op m'n Windows XP Home PC. Nu wil ik met mijn DV camera (JVC GR-DVL100) een verbinding krijgen tussen de pc en camera via Firewire... Echter bij het aansluiten niet het bekende nieuwe hardware geluidje en Adobe herkent geen apparaten (evenals XP movie-maker).

De camera zit op de lichtvoeding en gaat dus niet via Accu, kabels zitten gewoon goed. Bij m'n netwerkomgeving staat de 1394 verbinding gewoon ingeschakeld en zijn er verder geen problemen te ontdekken... Ik heb rondgekeken op de microsoft website en bij JVC... geen resultaten geboekt.

Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor? Ik weet dat bij mijn andere PC (laptop) ik een andere Firewire kabel moet gebruiken (2 kleine uiteinden), op m'n zit een brede aansluiting (zoals apple die heeft) en aan de andere kant zo'n "smallere".

Zie hier een foto va m'n opstelling: http://www.xitemedia.com/~timen/opstelling.jpg

Via search ben ik niks tegen gekomen wat kon helpen.....

Thanks alvast!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 09:46

e1f

Ik had ook zo'n probleem op de pc van een vriend van mij. Maar blijven proberen, maar hij pakte 'm gewoon niet. Maar hij had niet de service packs en updates van XP geinstalleerd. Op een andere pc en op m'n eigen (met updates) pakt ie 'm soms ook even niet. Uitzetten, aanzetten, kabels opnieuw aansluiten en dan doet ie het opeens weer wel.
Dus misschien ligt het aan je windows updates... of gewoon proberen kabels eruit, opnieuw erin en dan de camera aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad zo, dat van die kabels... dat probleem heb ik ook met m'n laptop. Maar heb het nu een paar keer geprobeerd... geen resulataat. heb zowaar een 100% legale versie van WinXP. Met alle updates (net gechecked)... Zit hier echt met de handen in het haar...

Zou opzich op me lap (P4-1800/256/30GB/64GFX/XP) kunnen werken is het niet dat hij stukken trager is dan m'n desktop (P4-2800/1024/180GB/256GFX/XP)...

Verwijderd

Topicstarter
C'mon people! anyone?