Toon posts:

PC valt steeds terug naar desktop tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Sinds een paar weekjes ben ik de enigzins trotse eigenaar van een snelle pc.
Mobo: Asus A7N8x deluxe
Processor: AMD Athlon 2700XP
Geheugen: Kingston 512 MB 400 DDR
Videokaart: Asus V9560 FX5600

Het volgende is er aan de hand:
De pc wordt voornamelijk voor games gebruikt (Call of Duty, Battlefield, Need for Speed Underground). Daarnaast ook wat Word en Kazaa.
Als ik aan het gamen ben, dan gooit ie mij op een willekeurig moment (meestal wel binnen 15 minuten) er uit.
De videokaart die ik eigenlijk gekocht had was een snelle ATI-kaart. Eerst dacht ik dat hier het probleem lag. Toen heb ik deze ingewisseld voor de bovengenoemde kaart.
Ik heb voor de test ook een vreselijk simpel en niet superzwaar grafisch spel geinstalleerd.

Ongeacht het spel, word ik er uit gegooid. Ik kom dan terug op mijn bureaublad. Ik hoef dan niet opnieuw op te starten. Op het moment dat ik het spel dan opnieuw opstart dan kan ik steeds korter spelen (dus 1e keer is max 15 minuten, 2e keer is max 5 minuten)
Als ik dan de hele pc opnieuw opstart, dan krijg ik meestal een blauw scherm. Hier wordt de suggestie gegeven om een memory test te doen en de drivers van de videokaart aan te passen.
Dit laatste heb ik gedaan op alle mogelijke varianten. Geen succes dus.
Vandaag heb ik ook MEMTEST uitgevoerd. Daar krijg ik bij Test6 1266 fouten.
Omdat ik een redelijke nitwit ben op pc gebied, wilde ik weten of iemand dit bekend voor komt, en wat ik kan doen om dit euvel te verhelpen.

Bij Word, Kazaa, Internet Explorer etc. heb ik dit probleem niet.

Ergens heb ik het gevoel dat dit te maken heeft met het geheugen...

Groeten en alvast bedankt

Toney

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Snow_King

Konijn is stoer!

ik denk dat je gewoon een kapotte reep geheugen hebt, probeer eens een andere

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

geheugen is makkelijk te testen.
in de [PMG] Faq staat wel een link naar memtest.

Maar lees de [PMG] Faq eens door wat je moet doen bij vastlopende systemen.
dan zal je er achter komen dat je gewoon ieder stuk hardware zult moeten testen om te kijken wat het probleem is.

wij kunnen je vanaf hier niet vertellen wat het probleem is.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 30-11-2003 15:23 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Snow_King

Konijn is stoer!

damster schreef op 30 november 2003 @ 15:22:
geheugen is makkelijk te testen.
in de [PMG] Faq staat wel een link naar memtest.

Maar lees de [PMG] Faq eens door wat je moet doen bij vastlopende systemen.
dan zal je er achter komen dat je gewoon ieder stuk hardware zult moeten testen om te kijken wat het probleem is.

wij kunnen je vanaf hier niet vertellen wat het probleem is.
heb je de openings post gelezen? hij heeft memtest al gedraaid!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hij zegt dat hij memtest al gebruikt heeft, en met fouten tot gevolg. Dat lijkt mij duidelijk > gewoon een nieuw reepje erin.... :O

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Snow_King schreef op 30 november 2003 @ 15:26:
[...]

heb je de openings post gelezen? hij heeft memtest al gedraaid!
aah, shit :)
te snel gelezen.

Alleen snap ik niet waarom topicstarter dan een topic opent....
Memtest geeft aan dat het geheugen niet goed is....
Waarom vervangt hij het geheugen dan niet.
Als dat niet oplost dan kan je altijd nog verder kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 30-11-2003 15:34 ]

Verwijderd

ik heb memtest ook gebruikt om pc's te testen op mijn werk, en als die maar 1 fout vindt dan kun je je geheugen wel gaan terug brengen, zet er eens sisoft sandra of 3dmark03/pcmark04 op crashed deze ook dan weet je eigenlijk gewoon zeker dat je geheugen brak is, het zou misschien ook aan je voeding liggen maar ik denk dat die wel zwaar genoeg is want dan zou je ook probs moeten krijgen in windows zelf, dus niet alleen als je een spelletje speelt. ik had namelijk ook dat probleem bij call of duty en NFS:U ik heb er nu een Top pwer voeding inzitten, de TOP-520ps (52A op +5V) had eerst een 350watt voeding en die had maar 35A op +5V en dat is een merkbaar verschil en ook kwa geluids productie.
ik zou zeggen hang er ff andere reepje geheugen in, en draai memtest nog eens een keer als je weer fouten krijgt dan ligt het misschien aan je geheugen bank zelf, of een andere bank proberen. veel geluk.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

Verwijderd

Misschien heeft TS 2 reepjes van 256 Mb ?

Probeer dan eens de een en dan de ander om te zien waar de fouten in optreden tijdens Memtest :)

Heeft ie er maar 1 , misschien 1tje lenen van iemand om te testen.

Of het geheugen draait liever op een iets hoger voltage , zou ook nog kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey heren,

Dank je wel voor de tips.

Het geheugen bestaat inderdaad maar uit 1 reepje.

Vanmiddag ga ik eens een ander stukje geheugen inzetten.

Ook over de voeding ga ik navraag doen in de winkel, hoewel ik vermoed dat het daar niet tekort schiet.
Ik heb een 350 watt ter beschikking voor mijn Mobo, videokaart en CDR en DVD en een floppy drive. Niet echt extreem geloof ik.

Ik hou u op de hoogte.

Groeten,

De nitwit

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[offtopic] Hoe meet je hoeveel ampere er op bijv. de +5V staat? Na de post van Tha_Silence_UT ben ik daar wel benieuwd naar! (Ik ga ondertussen ff op got zoeken :))

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58
dog4life schreef op 01 december 2003 @ 10:24:
[offtopic] Hoe meet je hoeveel ampere er op bijv. de +5V staat? Na de post van Tha_Silence_UT ben ik daar wel benieuwd naar! (Ik ga ondertussen ff op got zoeken :))
Ampere meten over je +5V gaat je niet lukken, als je dat ding in een molex duwt gaat de maximaal leverbare stroom door dat ding lopen en heb je met een beetje pech een uitgefikte multimeter.

Doet me denken aan mn oom die dacht dat in Canada een multimeter op amperemeting wel in het stopcontact kan omdat dat 110V is.
Pagina: 1