Hallo mensen,
Sinds een paar weekjes ben ik de enigzins trotse eigenaar van een snelle pc.
Mobo: Asus A7N8x deluxe
Processor: AMD Athlon 2700XP
Geheugen: Kingston 512 MB 400 DDR
Videokaart: Asus V9560 FX5600
Het volgende is er aan de hand:
De pc wordt voornamelijk voor games gebruikt (Call of Duty, Battlefield, Need for Speed Underground). Daarnaast ook wat Word en Kazaa.
Als ik aan het gamen ben, dan gooit ie mij op een willekeurig moment (meestal wel binnen 15 minuten) er uit.
De videokaart die ik eigenlijk gekocht had was een snelle ATI-kaart. Eerst dacht ik dat hier het probleem lag. Toen heb ik deze ingewisseld voor de bovengenoemde kaart.
Ik heb voor de test ook een vreselijk simpel en niet superzwaar grafisch spel geinstalleerd.
Ongeacht het spel, word ik er uit gegooid. Ik kom dan terug op mijn bureaublad. Ik hoef dan niet opnieuw op te starten. Op het moment dat ik het spel dan opnieuw opstart dan kan ik steeds korter spelen (dus 1e keer is max 15 minuten, 2e keer is max 5 minuten)
Als ik dan de hele pc opnieuw opstart, dan krijg ik meestal een blauw scherm. Hier wordt de suggestie gegeven om een memory test te doen en de drivers van de videokaart aan te passen.
Dit laatste heb ik gedaan op alle mogelijke varianten. Geen succes dus.
Vandaag heb ik ook MEMTEST uitgevoerd. Daar krijg ik bij Test6 1266 fouten.
Omdat ik een redelijke nitwit ben op pc gebied, wilde ik weten of iemand dit bekend voor komt, en wat ik kan doen om dit euvel te verhelpen.
Bij Word, Kazaa, Internet Explorer etc. heb ik dit probleem niet.
Ergens heb ik het gevoel dat dit te maken heeft met het geheugen...
Groeten en alvast bedankt
Toney
Sinds een paar weekjes ben ik de enigzins trotse eigenaar van een snelle pc.
Mobo: Asus A7N8x deluxe
Processor: AMD Athlon 2700XP
Geheugen: Kingston 512 MB 400 DDR
Videokaart: Asus V9560 FX5600
Het volgende is er aan de hand:
De pc wordt voornamelijk voor games gebruikt (Call of Duty, Battlefield, Need for Speed Underground). Daarnaast ook wat Word en Kazaa.
Als ik aan het gamen ben, dan gooit ie mij op een willekeurig moment (meestal wel binnen 15 minuten) er uit.
De videokaart die ik eigenlijk gekocht had was een snelle ATI-kaart. Eerst dacht ik dat hier het probleem lag. Toen heb ik deze ingewisseld voor de bovengenoemde kaart.
Ik heb voor de test ook een vreselijk simpel en niet superzwaar grafisch spel geinstalleerd.
Ongeacht het spel, word ik er uit gegooid. Ik kom dan terug op mijn bureaublad. Ik hoef dan niet opnieuw op te starten. Op het moment dat ik het spel dan opnieuw opstart dan kan ik steeds korter spelen (dus 1e keer is max 15 minuten, 2e keer is max 5 minuten)
Als ik dan de hele pc opnieuw opstart, dan krijg ik meestal een blauw scherm. Hier wordt de suggestie gegeven om een memory test te doen en de drivers van de videokaart aan te passen.
Dit laatste heb ik gedaan op alle mogelijke varianten. Geen succes dus.
Vandaag heb ik ook MEMTEST uitgevoerd. Daar krijg ik bij Test6 1266 fouten.
Omdat ik een redelijke nitwit ben op pc gebied, wilde ik weten of iemand dit bekend voor komt, en wat ik kan doen om dit euvel te verhelpen.
Bij Word, Kazaa, Internet Explorer etc. heb ik dit probleem niet.
Ergens heb ik het gevoel dat dit te maken heeft met het geheugen...
Groeten en alvast bedankt
Toney