Toon posts:

[win xp] boot problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-ik had een virus in xp
-ik heb dit er uit gehaalt door op een lege hd windows 2000 te installeren
-maar nu geraak ik niet meer in mijn xp waardoor ik niet in mijn beveiligde mappen kan

please help

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:55:
-ik had een virus in xp
-ik heb dit er uit gehaalt door op een lege hd windows 2000 te installeren
-maar nu geraak ik niet meer in mijn xp waardoor ik niet in mijn beveiligde mappen kan

please help
Probleem 1: Je hebt nog steeds een virus
Probleem 2: Je wilt vanaf je win2K disk bij je XP disk komen

Oplossing 1: Antivirus gebruiken.
Oplossing 2: Gebruik de Recovery Console (mits je je pw nog weet)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 15:03:
[...]

Probleem 1: Je hebt nog steeds een virus
Probleem 2: Je wilt vanaf je win2K disk bij je XP disk komen

Oplossing 1: Antivirus gebruiken.
Oplossing 2: Gebruik de Recovery Console (mits je je pw nog weet)
ik zit met probleem 2 maar hoe graak ik via de recovery console in windows want met gewoon booten lukt et niet

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Recovery console kom je in door even van de XP cd te booten en dan voor repareren/herstellen oid te kiezen. Maar als ik het goed begrijp wil je gewoon vanuit Windows 2000 je oude XP schijf benaderen? Je hebt alleen niet voldoende rechten etc? Dan moet je "Take Ownership" doen. Zie ook: Windows Operated Systems - FAQ

Als er op die XP schijf een virus staat zou ik eerst even op je 2000 machine een virusscanner zetten voordat je bestanden over gaat pompen!

[ Voor 22% gewijzigd door Mike Jarod op 30-11-2003 15:36 . Reden: linkje uit FAQ gegeven ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

alvin19691,

Welkom op GoT :)

Kijk eens in onze mooi Frequently Asked Questions - er staan heel veel oplossingen in voor problemen die erg vaak voorkomen: Windows Operated Systems - FAQ

Verder zou ik je willen vragen voortaan iets andere topics te openen, denk dan met name aan:
  • Bedenk een goede topic titel. Je hebt het nu over een boot probleem in je topic titel, maar je vraag gaat over het niet kunnen openen van mappen omdat je niet in XP kan.
  • Geef eventjes aan wat je zelf al geprobeerd hebt. Wat heb je al gevonden toen je zocht, en wat werkte er niet aan die oplossingen die je vondt?
  • Geef in je topic start zoveel mogelijk relevante informatie. Welk virus. Wat heb je precies gedaan. Welke foutmelding krijg je? Beetje dat soort dingetjes - maak het gewoon een goed lopend verhaal zodat mensen ook de indruk krijgen dat je moeite wil doen :)
Veel plezier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt , kan nu terug in mijn documenten maar hoe krijg ik xp terug aan de praat
ik vind geen bootfiles op de xp partitie, is dat misschien de reden of moet ik die van win 2000 aanpassen
elevator schreef op 30 november 2003 @ 15:40:
alvin19691,

Welkom op GoT :)

Kijk eens in onze mooi Frequently Asked Questions - er staan heel veel oplossingen in voor problemen die erg vaak voorkomen: Windows Operated Systems - FAQ

Verder zou ik je willen vragen voortaan iets andere topics te openen, denk dan met name aan:
  • Bedenk een goede topic titel. Je hebt het nu over een boot probleem in je topic titel, maar je vraag gaat over het niet kunnen openen van mappen omdat je niet in XP kan.
  • Geef eventjes aan wat je zelf al geprobeerd hebt. Wat heb je al gevonden toen je zocht, en wat werkte er niet aan die oplossingen die je vondt?
  • Geef in je topic start zoveel mogelijk relevante informatie. Welk virus. Wat heb je precies gedaan. Welke foutmelding krijg je? Beetje dat soort dingetjes - maak het gewoon een goed lopend verhaal zodat mensen ook de indruk krijgen dat je moeite wil doen :)
Veel plezier op GoT :)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 09:47:
bedankt , kan nu terug in mijn documenten maar hoe krijg ik xp terug aan de praat
ik vind geen bootfiles op de xp partitie, is dat misschien de reden of moet ik die van win 2000 aanpassen

[...]
XP fixen: Opstarten met de XPCD en dan de repair optie kiezen... :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 09:47:
Als je nou de hints die ik gaf eventjes mee neemt, en daarmee je probleem omschrijft, denk ik dat er wat meer reacties kunnen komen.

Je geeft aan niet in Windows XP te kunnen - maar dat is wel een hele onduidelijke omschrijving. Wat gebeurt er dan? Krijg je een Blue Screen of Death in WindowsXP? Pakt WindowsXP jouw passwoord niet? Kirjg je een foutmelding bij het aanloggen? Krijg je een foutmelding tijdens het starten van WindowsXP?

Lees mijn 3 hints nou nog eens goed door, en ga aan de hand daarvan je probleem eens duidelijk omschrijven - geef gewoon zo veel mogelijk relevante informatie, en maak er een duidelijk verhaal van - je hebt dan veel mer kans op dat iemand je kan helpen.
Pagina: 1