Toon posts:

webserver op nieuwe KPN snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben een gebruiker van planet internet en die zeggen dat ze een datalimiet hebben, ik download per maand ckerz wel 30 gig maar krijg er geen rekening voor :P

Ik heb hun toen opgebeld (niet gezecht dat ik zoveel download) en gevraagt hoe het zat met hun datalimiet, ze zeiden tegen mij:
"omdat adsl-standard het enige abbonnoment is met een datalimiet zou het voor ons te duur zijn om speciale servers te gaan op stellen om voor elke standard adsl gebruiker, en dat is ongeveer 70%, dat te gaan achterhalen."

Maar dus geen datalimiet, ik wil nu met de nieuwe snelheden van KPN een webservertje gaan hosten, dus op die 320kbit = 40kb per seconde. Aangezien ik denk dat het opzetten esow geen probleem is maar de snelheid denk ik wel, ik kan voor 4 euro in de maand een upload van 80kb p/s krijgen als ik dat wil. Maar aangezien de 2e snelheids verhoging van KPN zal het daar ook niet bij blijven, het is nu hetzelfde als de prijzen oorlog bij de supermarkten. BBnet zal met een nieuwe snelheid komen en dan moet KPN wel mee gaan, al is het de upload of de download dat maakt niet zo veel uit. Dus ik denk dat er een ADSL oorlog aan de gang is en als dat een beetje stand houd, hoop ik :9~ dan zitten we zo niet meer op ADSL maar op de SDSL snelheid :*)

Maar goed, mijn vraag was of het mogelijk was om met 40 kb/ps een webserver in de lucht te krijgen en een hits aantal van 5000 per dag te genereren, is dat mogelik?

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:48:
Hey, ik ben een gebruiker van planet internet en die zeggen dat ze een datalimiet hebben, ik download per maand ckerz wel 30 gig maar krijg er geen rekening voor :P

Ik heb hun toen opgebeld (niet gezecht dat ik zoveel download) en gevraagt hoe het zat met hun datalimiet, ze zeiden tegen mij:
"omdat adsl-standard het enige abbonnoment is met een datalimiet zou het voor ons te duur zijn om speciale servers te gaan op stellen om voor elke standard adsl gebruiker, en dat is ongeveer 70%, dat te gaan achterhalen."

Maar dus geen datalimiet, ik wil nu met de nieuwe snelheden van KPN een webservertje gaan hosten, dus op die 320kbit = 40kb per seconde. Aangezien ik denk dat het opzetten esow geen probleem is maar de snelheid denk ik wel, ik kan voor 4 euro in de maand een upload van 80kb p/s krijgen als ik dat wil. Maar aangezien de 2e snelheids verhoging van KPN zal het daar ook niet bij blijven, het is nu hetzelfde als de prijzen oorlog bij de supermarkten. BBnet zal met een nieuwe snelheid komen en dan moet KPN wel mee gaan, al is het de upload of de download dat maakt niet zo veel uit. Dus ik denk dat er een ADSL oorlog aan de gang is en als dat een beetje stand houd, hoop ik :9~ dan zitten we zo niet meer op ADSL maar op de SDSL snelheid :*)

Maar goed, mijn vraag was of het mogelijk was om met 40 kb/ps een webserver in de lucht te krijgen en een hits aantal van 5000 per dag te genereren, is dat mogelik?
5000 hits per dag is toch echt te gortig denk ik. Tenzij je een txt file host ofzo. Plusd dat die 40 theoretisch is en je waarschijnlijk op 35 uitkomt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Stewie!

Keen must die!

ja makkelijk
maar hoeveel bezoekers verwacht je eigenlijk dan. Een hit is niet 1 bezoeker zoals je weet.

Maar geloof me, dat gaat makkelijk. Die gast hierboven heeft er duidelijk geen verstand van, anders zou die het ook wel zeggen:

hier een berekening. heb één hit maar geteld als 1 pageview omdat jij waarschijnlijk dat bedoelde
5000 hits/24 uur/60minuten = 3,5 pageviews/minuut. Denk je dat je met 40 kb/sec dit aankan :P

[ Voor 95% gewijzigd door Stewie! op 30-11-2003 14:54 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

40 kb/s haalt ie niet.. tis 32-33 kb/s in de praktijk. over aantal hits weet ik niet

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ik heb sinds gisteren een server online zijn in zijn uppie 15.000 unieke bezoekers per dag loopt af te handelen en dat doet 'ie door zo de hele dag rond de 150kbit/s te blazen. Natuurlijk burst hij wel maar dat zie je op MRTG iig niet echt terug. Het moet dus makkelijk kunnen. :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

15.000 unieke bezoekers -> wat voor content host je daar wel niet?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

laat me raden, een linux server :P zie topic in nos
Bor_de_Wollef schreef op 30 november 2003 @ 14:55:
met zoveel bezoekers ben je een kleine site hoor :)

[ Voor 51% gewijzigd door Stewie! op 30-11-2003 14:57 ]

• jep

jep

Bor_de_Wollef schreef op 30 november 2003 @ 14:55:
Jongeren site van een klant. ;)

En natuurlijk Linux servers, klant wou ook niet anders he ;).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DaMorpheus schreef op 30 november 2003 @ 14:55:
[...]

laat me raden, een linux server :P

[...]

met zoveel bezoekers ben je een kleine site hoor :)
Klopt, maar ik begrijp dat het een thuisserver is en hij is pas sinds gisteren in de lucht. In veel searchengines sta je dan niet (0 waarschijnlijk).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
woo 15 000 bezoekers per dag in 1 dag op 150kbit?

das dus: 18,75 kb/ps

en als ik dat zou uitrekenen per bezoeker is dat:
0,00125 kb/ps

hmmz kzou niet op jouw site willen komen dan want dan moet ik ckerz een dagje w8en voordat ik daar op zit }:O

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Bor_de_Wollef schreef op 30 november 2003 @ 14:56:
[...]

Klopt, maar ik begrijp dat het een thuisserver is en hij is pas sinds gisteren in de lucht. In veel searchengines sta je dan niet (0 waarschijnlijk).
nee hij heeft of werkt bij een hosting bedrijf :)

En je kan al na 2 dagen in zoekmachines staan. Bewijs?
Mijn site dutchmobbing.com was opgezet op zaterdag middag.
Zondag middag: 300 bezoekers
maandag middag 2000, en ik was opgenomen in MSN zoek én google
dinsdag 10.000
woensdag 20.000
vrijdag 500.000 bezoekers :)
nu stopt de teller op 1,6 miljoen ;)
Van zaterdag tot en met woensdag stond die site op mn adsl lijntje (basic KPN) daarna bij serieus hosting bedrijf ondergebracht. Woensdag was de site namelijk al baggertraag geworden :X

• jep

jep

Bor_de_Wollef schreef op 30 november 2003 @ 14:56:
[...]

Site bestaat al jaren, alleen niet op die server.

De site doet continu 150kbit, dat is niet zijn limit hoor. Kan gewoon 100mbps bursten natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
"ja makkelijk
maar hoeveel bezoekers verwacht je eigenlijk dan. Een hit is niet 1 bezoeker zoals je weet.

Maar geloof me, dat gaat makkelijk. Die gast hierboven heeft er duidelijk geen verstand van, anders zou die het ook wel zeggen:

hier een berekening. heb één hit maar geteld als 1 pageview omdat jij waarschijnlijk dat bedoelde
5000 hits/24 uur/60minuten = 3,5 pageviews/minuut. Denk je dat je met 40 kb/sec dit aankan :P"

40 kb per seconde = 2,4 mb per minuut.

2,4 mb voor 3,5 page views = 0,68 mb per view.

• me1299

me1299

$ondertitel

DaMorpheus schreef op 30 november 2003 @ 14:51:
ja makkelijk

5000 hits/24 uur/60minuten = 3,5 pageviews/minuut. Denk je dat je met 40 kb/sec dit aankan :P
Rustig aan ik heb al een kater :P

Ten eerste is die upsnelheid theoretisch.
Ten tweede 3,5 pageviews/minuut is een droom getal. Aangezien mensen nooit precies om de 3.5 minuten binnen komen druppelen.
Ten derde geloof ik nooit dat meneer verder naar een scherm gaat kijken en zijn internet verbinding verder niet gaat gebruiken.

En een beetje site bezit aardig wat plaatje en rommel, en zodra 5 mensen tegelijk aan het smurfen zijn op zijn site zal dat de snelheid niet ten goede komen.

En ik heb er wel een beetje verstand van, heb in de loop van volgende week een 1U server de lucht in. En ik heb op verschillende ADSL accountjes een webserver gedraait. En ik weet uit ervaring dat ook met een Ciston Max lijntje het gewoon niet echt lekker gaat.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 30 november 2003 @ 15:00:
[...]

nee hij heeft of werkt bij een hosting bedrijf :)

En je kan al na 2 dagen in zoekmachines staan. Bewijs?
Mijn site dutchmobbing.com was opgezet op zaterdag middag.
Zondag middag: 300 bezoekers
maandag middag 2000, en ik was opgenomen in MSN zoek én google
dinsdag 10.000
woensdag 20.000
vrijdag 500.000 bezoekers :)
nu stopt de teller op 1,6 miljoen ;)
Van zaterdag tot en met woensdag stond die site op mn adsl lijntje (basic KPN) daarna bij serieus hosting bedrijf ondergebracht. Woensdag was de site namelijk al baggertraag geworden :X
Als ik bij de statistieken van je site kijk heb je vanaf augusus toch maar 47679 bezoeken gehad dus waar je die miljoenen vandaan haald. Je hoeft je eigen nie groter voor te doen dan je bent 47679 is al een mooi aantal en met zwetsen win je de oorlog nie

• me1299

me1299

$ondertitel

Ohja www.dutchmobbing.com

Drukste dag tot nu toe 31 augustus 2003
Pageviews 2505
vrijdag 500.000 bezoekers
nu stopt de teller op 1,6 miljoen
Jij weet duidelijk wel waar je over praat? 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door me1299 op 30-11-2003 15:23 ]

Verwijderd

DeathKnight schreef op 30 november 2003 @ 15:22:
Ohja www.dutchmobbing.com

Drukste dag tot nu toe 31 augustus 2003
Pageviews 2505

[...]

Jij weet duidelijk wel waar je over praat? 8)7
HAHA hij heeft onderaan zijn pagina ook nog een eigen teller staan die inderdad op 1,6 mln staat. Hij zal die teller wel hebben laten beginnen bij de 1550000. wat een eikel zeker tegen zijn vriendjes zwetsen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
hits misschien ?

• me1299

me1299

$ondertitel

vrijdag 500.000 bezoekers
Toch echt bezoekers volgens meneer. En hij weet zelf het onderscheid goed te maken tussen hits en bezoekers in z'n eerste post.

Maargoed om on-topic te blijven. r3n3gad3 wat wil je precies gaan hosten voor soort website?

[ Voor 15% gewijzigd door me1299 op 30-11-2003 15:40 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 15:32:
[...]

HAHA hij heeft onderaan zijn pagina ook nog een eigen teller staan die inderdad op 1,6 mln staat. Hij zal die teller wel hebben laten beginnen bij de 1550000. wat een eikel zeker tegen zijn vriendjes zwetsen enzo.
jezus, wat ben jij een triest figuur. De site is up vanaf 2 augustus. Die nedstat teller is een maand later er pas bij gekomen, kijk eens naar de datum op de site en naar de datum van nedstat. Of ben je daar te dom voor?

Verder had de site op het hoogtepunt 300 nieuwe bezoekers/sec (site werd genoemd op 3fm om 18:00 en op sbs6 om 18:45, en gelinked vanaf elke goede weblog/isp startpagina). Toen was de server allang helemaal down door al die bezoekers. Geloof je dat niet, of snap je dat niet? Neem dan effe contact op met mijn hoster.
om nog effe op die counter onderaan terug te komen. Die is vaker gecrashed en were bij 0 begonnen (geen idee waarom, kon geen gelijktijdige schrijf/lees operaties aan ofzo :? )

Komt er dus op neer dat jij een wel erg grote mond hebt O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Stewie! op 30-11-2003 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmz gewoon allemaal soorten wat mij leuk lijkt, in iedergeval moet die veel bezoekers aan kunnen, rond de 200 per dag vind ik wel een mooi aantal :) :P

• me1299

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 15:56:
hmmz gewoon allemaal soorten wat mij leuk lijkt, in iedergeval moet die veel bezoekers aan kunnen, rond de 200 per dag vind ik wel een mooi aantal :) :P
Zal waarschijnlijk wel lukken. Een forum voor vrienden bijvoorbeeld zal best kunnen.

• jep

jep

Jullie moeten je niet verkijken op die bandbreedte hoor. Je kunt er echt ontzettend veel mee doen. Mensen zijn tegenwoordig verwend. ;)

Je wilt niet weten wat ik vroeger op een kabelmodem allemaal heb gehost :o. Of wat ik ooit op een 2mbit verbinding allemaal heb gedaan. Dan kom je er nog eens achter wat 't eigenlijk nog allemaal kan. :)

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
5000 hits per dag zou geen probleem moeten zijn lijkt mij..
Ter vergelijking: mijn server gister: 115214 hits, en de top van mn uitgaande traffic zit op zo'n 30k.. Let wel op, dit zijn hits en GEEN pageviews (33598) of bezoekers (2100)..
Pagina's zijn ook grotendeels gegezipte html.

Je grootste probleem kan zijn dat bezoekers nu eenmaal niet braaf 24h/dag langskomen, maar dat je pieken hebt in de middag en 's avonds...

Hmm.. misschien moet ik mn site ook maar zelf hosten zodra ik adsl heb, het zou net moeten lukken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Norjee op 01-12-2003 15:39 ]

Verwijderd

uhm die bezoekers komen vast niet allemaal versprijd over de dag zo zal snachts geen hond komen en overdag neemt het grootste gedeelte voor zijn rekening. zo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, kheb er nog eens over na ged8 en ik ben er achter gekomen op het moment dat ik aan het uploaden ben met mijn adsl lijntje kan ik amper nog webpagina's bezoeken :/

is hier misschien een trukje voor?

Verwijderd

waarom praat iedereen hier over 150 kbit ? this tog al 360 geworden of niet soms

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:04:
waarom praat iedereen hier over 150 kbit ? this tog al 360 geworden of niet soms
lol das pas op 15 januarie 2003 bij kpn, en mijn upload is 128 en download is 384, we praten hier over de nieuwe snelheden die er aan komen op 15 januarie A.S.

Dus zodoende ben ik al bezig met mijn webserver aan het opzetten :9~ Kzal de kpn eens leren miss geven ze mij dan wel nog meer upload speed :*)

Verwijderd

hebben we het hier over de lite of basic (planet internet comfort dus) ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:19:
hebben we het hier over de lite of basic (planet internet comfort dus) ?
nope, planet internet standard, die gaat tevens omhoog van de:
384/128 > 1024/320

Oftewel: 40/16 > 128/40

Behoorlijke verhoging vind je niet? :9~

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 10:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Die 40KB is erg theoretisch, en dan nog klopt het niet. Je kunt het beter delen door 10 voor een iets realistischere snelheid.

5.000 hits per dag is een best grote site. De grootste site die ik zelf heb heeft 55.970 hits per dag. Deze staat ook colocated.

Verder zul je er niet veel van merker omdat het geen continue stream is, in tegenstelling tot uploaden van bijv. een ZIP-bestand.

Je merkt er wel iets van (vooral met 5000 hits) en je zult niet meer lage ping snelheden hebben met gamen oid, maar bij normaal email/chat en browse verkeer merk je er niks van :)

Ik draai thuis 3 sites op een ADSL verbinding. Samen goed voor een kleine 8000 hits (3 sites dus) per dag op een 65KB upstream (640Kb dus)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb hier een meerdere websites draaien. En dit zijn de stats van de buurman die op m`n webserver zit.

Drukste Dag: 2 December 2003 (1571 Hits:)
Drukste Uur: 19:00 - 19:59 op December 2, 2003 (302 Hits:)

Ik had een 1536/256 abbo is nu 2048/640 en wordt 4096/640.

Kan alleen die traffic niet echt terug vinden. Dus volgens mij valt het dataverkeer van een forumpje wel mee.

Trouwens helemaal niet liev als m`n webserver HITS krijgt zal wel pijn doen denk ? :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 03-12-2003 16:27 ]

Pagina: 1