Toon posts:

[winxp] Startup keyboard commando's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik deze vraag stelde heb ik gebruik gemaakt van de GoT Search, maar zonder resultaat en gegoogled, maar ook dat leverde weinig op.

Ik heb een nieuwe pc gebouwd:
- MSI K7N2 Delta mobo
- AMD 2800+
- ATI 9200 - 256 mb video
- 2 x 512 mb DDR memory

In dit systeem heb ik mijn oude flop/cdrom/dvd geplaatst, vanuit mijn oude computer. Zo ook mijn harde schijf met daarop WinXP. Mijn oude (aldi) pc was een:

- Medion mobo
- Intel P3 900mhz
- Geforce 2MX - 32mb video
- 2 x 128 mb SDRAM

Ik heb de oude componenten in de nieuwe kast geplaatst en tijdens de eerste keer opstarten gaf hij tijdens het laden van windows (heb geen logo oid gezien) gelijk een blauw scherm, en herstartte onmiddelijk. Toen gaf hij een keuze menu of ik in Safe mode, safe mode met netwerk, safe mode met dos, LKGC of Normaal (default) wilde opstarten. Alle mogelijkheden leiden tot niks, hij blijft rebooten.

Ook het starten met F8 om daarna voor debug mode of iets anders te kiezen leiden tot niks.

Het rebooten komt waarschijnlijk omdat WinXP in een hele nieuwe omgeving zit en zijn oude configuratie nog heeft.

Nu schijnen er keyboard commando's te zijn dat je je WinXP kan configureren voordat je hem laadt (hoorde ik van buurman), maar dat schijnt per systeem weer verschillend te zijn.

Kan iemand mij hierbij verder helpen, moet ik een commando gebruiken of bijvoorbeeld WinXP er opnieuw over de oude heen zetten, en als dat laatste het geval is, blijven mijn instellingen dan wel bewaard (het profiel) met mail etc?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:43:
Voordat ik deze vraag stelde heb ik gebruik gemaakt van de GoT Search, maar zonder resultaat en gegoogled, maar ook dat leverde weinig op.
Dan ben je slecht voorbereid aan je hardware upgrade begonnen.

je kan meermalen vinden dat je XP (of 2k, zelfs 9x) niet zonder meer op compleet
andere hardware kan overzetten zonder enige voorbereiding.

Je HAL is anders, mass storage drivers, video...
Niet zo vreemd he, als je van Intel naar AMD overstapt dat de huidige install niet eens meer werkt. Compleet andere chipset.
Kan iemand mij hierbij verder helpen, moet ik een commando gebruiken of bijvoorbeeld WinXP er opnieuw over de oude heen zetten, en als dat laatste het geval is, blijven mijn instellingen dan wel bewaard (het profiel) met mail etc?
Zolang je in de gaten houdt dat je bestandslocaties niet overschreven worden, en je waarschijnlijk een Take Ownership (zie faq) moet doen om bij je files te kunnen komen..
Alternatief is dmv Recovery Console de bestanden over te kopieren naar een veilige plek.

Beste plan van aanpak in jouw geval:

Installeer een kale XP NAAST de huidige install in een andere dir (dus niet \windows maar \win2 ) en maak dan een backup van je data, lees de FAQ over rechten in XP even ivm ownership.

Ga dan weer met een schone XP install beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2003 16:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem weten op te lossen door Windows XP te repareren.

Dit door gewoon te kiezen voor een volledige installatie, dan vraagt ie welke partitie, dan zeg je degene waar winxp opstaat, dan zegt ie: hej er staat er al 1, dan zeg je "R" van Repair, en dan doet ie net zoiets als installeren alleen dan repareren, ideaal !

Ik blijf alleen met wat unknown devices zitten, mahgoed, die gebruik ik toch niet ; )

Nog 1 vraagje, ik heb in een Aldi P3 900 een nieuw mobo gezet. Nu wil die Windows niet meer opstarten. Het is zelfs zo dat als ik de Winxp cd erin doe, dat ie zegt dat er niks op de hardisk staat, terwijl er toch echt winxp en veel meuk opstaat.

Hij gaf bij de eerste boot na het vervangen van het mobo wel aan dat ie de CMOS (?) had veranderd, ik heb toen F1 gedaan om door te gaan.

In het bios staat de juiste harddisk aangegeven, maar tijdens het opstarten staat in de IDE tabel niet de juiste harddisk.

Iemand een idee?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ja formateren en opnieuw beginnen. Zo even hardware wisselen en hopen dat een Operating System het dan nog doet gaat meestal niet op. Begin met basis troubleshooten door alle overbodige articles uit je pc te halen en dan eens te booten..