Toon posts:

Remote control probleem met Terratec Cinergy 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb 3 dagen geleden de Terratec Cinergy TVRadio+ 600 gekocht, werkt prima enzo, alles doet het, totdat ik me pc ging formatteren. Ik zie gewoon goed beeld enzo via me pc, maar me remote control (afstandsbediening) werkt niet meer. Nu hierbij mijn vraag, is het mogelijk dat ik iets verkeerd heb geinstalleerd of moet ik nog iets instellen voor me afstandsbediening weer aan de praat te krijgen? Of zou er iets anders kunnen zijn?

Bij hardware devices geeft ie aan dat de drivers goed geinstalleerd zijn.

Ik hoop dat er hierop reacties komen.

B.v.d.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet de Cinergy 600 software die op de cd staat (is de actuele versie) ook installeren als je de remote wilt kunnen gebruiken. Er is een aparte applicatie van terratec die voor de remote control dient. Normaal gezien wordt die samen met de ActiveRadio en TV-applicatie geïnstalleerd. Als je dat hebt gedaan is het probleem misschien dat de applicatie niet opstart. Kijk eens in het startmenu bij het onderdeel Terratec en start de remote control applicatie. Daarin kun je de remote ook testen.

Als ik even m'n persoonlijke mening mag geven... De Cinergy 600 is een uitstekende kaart (ik heb 'em zelf ook en ben er uiterst tevreden van), maar de software is (zoals bij de meeste TV-kaarten) ronduit vreselijk slecht. Ik raad je dan ook aan om afgezien van de drivers gewoonweg geen Terratec software te installeren. Gebruik voor de TV tuner een programma als DScaler (in 4.1.8 is de Cinergy 600 standaard ondersteund) en Girder (samen met Girder Plugin for SAA7134 Cards) voor de remote control. Beide erg nette software. Deze programma's zijn wel erg uitgebreid zodat ze naar wens instellen enige tijd zal kosten, maar eens dat gedaan is zul je blij zijn dat je van die Terratec-zooi vanaf bent :)

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 30 november 2003 @ 15:02:
Je moet de Cinergy 600 software die op de cd staat (is de actuele versie) ook installeren als je de remote wilt kunnen gebruiken. Er is een aparte applicatie van terratec die voor de remote control dient. Normaal gezien wordt die samen met de ActiveRadio en TV-applicatie geïnstalleerd. Als je dat hebt gedaan is het probleem misschien dat de applicatie niet opstart. Kijk eens in het startmenu bij het onderdeel Terratec en start de remote control applicatie. Daarin kun je de remote ook testen.
Die staat niet eens in de startup lijst, maar ik heb de software compleet geinstalleerd, alles wat erop stond.
SatCP schreef op 30 november 2003 @ 15:02:
Als ik even m'n persoonlijke mening mag geven... De Cinergy 600 is een uitstekende kaart (ik heb 'em zelf ook en ben er uiterst tevreden van), maar de software is (zoals bij de meeste TV-kaarten) ronduit vreselijk slecht. Ik raad je dan ook aan om afgezien van de drivers gewoonweg geen Terratec software te installeren. Gebruik voor de TV tuner een programma als DScaler (in 4.1.8 is de Cinergy 600 standaard ondersteund) en Girder (samen met Girder Plugin for SAA7134 Cards) voor de remote control. Beide erg nette software. Deze programma's zijn wel erg uitgebreid zodat ze naar wens instellen enige tijd zal kosten, maar eens dat gedaan is zul je blij zijn dat je van die Terratec-zooi vanaf bent :)
Ja de bijgeleverde software is echt 20x niks.

Maargoed, nu ben ik nog steeds niet uit mijn probleem. Terwijl ik het toch echt graag remote wil bedienen.

Iemand?

B.v.d.

edit:

Okay wat ik nu heb gedaan, ik heb grider geinstalleerd + plugin, plugin geselecteerd in de settings, en hij doet het nog niet :|

edit:

Deel 2:
ik herrinner me nu, dat ik bij me netwerk connecties 2 connecties had, 1 netwerk, en 1 voor me terratec, maar nu heb ik deze niet meer staan, zou dit de optie kunnen zijn, en zo ja hoe plaats ik dan weer terug ?

b.v.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
[ => per ongeluk een copy <= ]

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:45 ]

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 16:05:
Die staat niet eens in de startup lijst, maar ik heb de software compleet geinstalleerd, alles wat erop stond.
Vreemd. Ik heb nu geen zin om m'n systeem te vervuilen met die Terratec software, maar ik weet zeker dat er in het Start menu in het Terratec onderdeel een link naar de remote control software was van Terratec. Je kan in Task Manager zien of dit programma misschien nog loopt. ik dacht dat de naam ervan "TTTVRC.exe" was. Zoek dit bestand desnoods effe op je harddisk (zeer waarschijnlijk in de Terratec software installatiedirectory) en start het manueel. Ik dacht niet dat je schermuitvoer kreeg als je dat bestand rechtstreeks aanroept, maar het zou toch op de achtergrond moeten lopen.
Okay wat ik nu heb gedaan, ik heb grider geinstalleerd + plugin, plugin geselecteerd in de settings, en hij doet het nog niet :|
Je hebt nu Girder, maar Girder doet uit zichzelf niets. Je moet nu alle functies zelf gaan programmeren. Vergeet ook niet Girder's input in te schakelen (File -> Enable input devices).
Voor Terratec's TV-applicatie bestaan er volgens mij geen presets voor Girder. Voor DScaler denk ik wel, maar ik heb die zelf geprogrammeerd. Op het eerste zicht lijkt Girder verwarrend, maar na even knoeien werkt het heel intuïtief.
ik herrinner me nu, dat ik bij me netwerk connecties 2 connecties had, 1 netwerk, en 1 voor me terratec, maar nu heb ik deze niet meer staan, zou dit de optie kunnen zijn, en zo ja hoe plaats ik dan weer terug ?
De Cinergy 600 is een TV-kaart en heeft niets, maar dan ook niets met je netwerk te maken. Je moet je vergist hebben of iets flinks verkeerd gedaan hebben. De Cinergy 600 wordt niet verondersteld om zich als een netwerkverbinding voor te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, Maar hoe verklaar je dan dat hij het eerst wel deed voor de format en daarna niet meer ? :/

• satcp
  • Niet online
Geen idee... Het is uw computer he :)

Je weet toch zeker dat het kabeltje van de remote receiver goed is aangesloten? Niet per ongeluk losgestoten of buiten het zicht van de remote control gevallen?

Als je Girder hebt lopen, de input devices enabled hebt en je drukt op de remote control (eender welke toets), zie je dan het Girder system tray icoontje oplichten?

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 30 november 2003 @ 21:29:
Geen idee... Het is uw computer he :)

Je weet toch zeker dat het kabeltje van de remote receiver goed is aangesloten? Niet per ongeluk losgestoten of buiten het zicht van de remote control gevallen?

Als je Girder hebt lopen, de input devices enabled hebt en je drukt op de remote control (eender welke toets), zie je dan het Girder system tray icoontje oplichten?
Hmm... nee :S

En ja alles zit wel goed aangesloten :S

heel raar dit :/
Pagina: 1