Toon posts:

Asus A7V333 start niet meer na BIOS update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7v333 mobo met een AMD Duron 1,2 ghz cpu met 256 mb @ 266mhz.

Gisteren een nieuwe cpu gekocht AMD 2600+ en nieuwe geheugen namelijk 512mb @400mhz.

Nou omdat m'n huidige bios de amd2600+ niet ondersteunde moest ik een nieuwe gaan installen. Dit had ik echter nog nooit gedaan maar hoorde dat het niet zo moeilijk was en dat het makkelijk te doen was via: alt+f2 @boot.
Nou de amd 2600+ word ondersteund vannaf bios versie 1017, maar bios 1018 is er ookal dus zette ik die maar op floppy.

Nou ik dus gereboot (met oude cpu + mem er nog in) en alt+f2 gedrukt en die files overgezet. Toen dat klaar was stonder er onder in beeld 3 zinnetjes onder elkaar waarbij ik bij alle 3 YES heb gedaan. (wist niet echt wat het allemaal inhield maar ging er van uit dat het allemaal niet zo veel kwaad zou kunnen) :(

Toen ik dat had gedaan reboote m'n pc, naja een echte reboot kan ik het niet noemen. M'n monitor sprong op standby en m'n case fans fielen uit.
En door m'n speakers hoorde ik "System failed CPU test". (???) Er werd altijd al wel wat gezegt door m'n speakers bij boot alleen dit nog nooit :(

Naja, ik heb dus daarna m'n nieuwe cpu + mem erin gedaan in de hoop dat hij het nu wel zou doen, maar nee nog steeds hetzelde.
Viavia hoorde ik dat het wel eens zou kunnen helpen als ik de battery van m'n mobo er ff paar sec uit zou halen en daarna er weer in en dan 2 van die pinnetjes met schroevedraaier aanraken. Ook dit heeft echter geen verandering gebracht.

Ik weet het niet meer, jullie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even BIOS resetten? Check de handleiding van je moederbord :)
Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik kan niet echt wijs worden uit die handleiding half in het chinees etc.
Is er geen algemene mannier om dat te doen?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
neej, er is geen algemene manier. probeer je handleiding te lezen, alleen daar staat in hoe je je BIOS reset. Het is allemaal erg simpel te vinden, alleen per mobo verschilt het omdat ze een andere jumper-setup ervoor hebben.

Enne, hoe krijg jij een stem uit je speaker???

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Chinese handleiding? 8)7 Je kunt ook gewoon Engelse handleidingen van de website van de moederbordfabrikant downloaden :)
Enne, hoe krijg jij een stem uit je speaker?
Dat doet hij niet, dat doet het moederbord :) Sommige mobo's geven foutmeldingen in het Engels in plaats van in vorm van piepjes B)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 30-11-2003 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja dat heeft dat moederbord altijd al gedaan die stem :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb dit mobo ook :

Manier om te resettten (zodat je zeker weet):

Stroom eraf

Ontkoppel al het onnodig dus laat video, cpu en geheugen zitten.

Batterij eruit

2 pinnetjes die in je manual staan die je moet aanraken met een schroevendraaier aanraken.

Batterij er weer in

Stroom erop

En booten

Doet die het, weer uit en rest van hardware er weer bij.

Doet die het niet, dan is het flashen mislukt.

Tweakers Discord

Pagina: 1