Toon posts:

Wireless of wired?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op GoT rondgesnuffeld, maar omdat elke woonsituatie toch anders is, wil ik jullie graag het volgende voorleggen en hoop op jullie advies O-) :

Ik woon op de begane grond en heb Chello met een Com21 modem (oudere model - classic). Mijn bovenbuurvrouw (2e etage) wilt graag chello met mij gaan delen. We wonen in een huurhuis en gaatjes boren is daarom niet mogelijk (dat zullen de buren van de 1ste etage ook vinden hehe). Omdat we een aparte ingang hebben, kan de kabel ook niet gewoon langs de trap omhoog.
Ik zat daarom zelf te denken aan een wireless router. Wel vraag ik me af of de ontvangst goed zal zijn, omdat hij dus van de BG naar de 2de etage moet, door 2 plafonden heen dus. We hebben een klein budget (een 'sweex' budget, ter indicatie ;) ), dus grote antennes en dure super-routers kunnen we niet aanschaffen. Fyi, wij hebben geen ventilatiegaten bij onze ramen, dus de kabel kan ook niet buitenlangs...

Is dit haalbaar met een goedkope wireless router?

En zo niet.. wat is het alternatief?

Alvast bedankt!!!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je maar één advies geven, laat je boven buurvrouw lekker zelf een abo nemen op Chello. Je mag trouwens je Chello niet delen met de buren of met wie dan ook.

En toch een antwoord op je vraag, ik denk niet dat je op de tweede verdieping nog een beetje ontvangst hebt met een goedkoop wireless routertje.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

stieken een gaatje boren en dan lang de regenpijp wanneer wireless niet werkt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

2 verdiepingen gaat, hoewel producenten anders beweren, niet lukken.
denk dat jij aangewezen bent op een kabel die buitenlangs het huis loopt.

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 21:31
als ik je een advies mag geven neem een linksys router met wifi en een wifi netwerk kaartje, flash de NEO firmware erin en je hebt super bereik, tenzij je in een huis/flat woont met gewapend beton, dan kan je beter wire nemen.

Over het niet mogen delen van chello, er zijn zo veel dingen die niet mogen, wou je zeggen dat jij nog nooit dingen het gedaan die niet mogen?

Chello kan er toch niet veel aan doen :P

Verwijderd

Topicstarter
HI Br@m, bedankt voor je snelle response (waar ik helaas niet zoveel me kan).

Niet dat ik je verantwoordeling verschuldigd ben, maar wij willen Chello Plus nemen. Als je de kosten deelt, is dat nl. prima te doen en daarmee mag je een netwerk hebben! Wel willen we eerst het netwerk werkend opgezet hebben, want als dat al niet lukt, dan ga ik ook niet voor Chello Plus betalen in mijn eentje..! Snappez-vous?

Als het inderdaad niet lukt met een goedkope router, dan zou je me erg helpen met een advies voor een alternatief. Met alleen zeggen: kenniet, daar kan ik natuurlijk niets mee.

Thnx...

Damster, Seadive87: bedankt :)
KoBoID, ik ga even de specs en 't prijskaartje bekijken van de LinkSys router! Het zou perfect zijn als het wireless kan, nl. Thnx :)

Andere adviezen zijn ook welkom!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 14:38 ]

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik heb hier een Linksys WAP54G draaien (is alleen een AP maar is ook in routerversie te krijgen). Gaat prima over twee verdiepingen met de standaard firmware (1.08)

Verwijderd

Kan je niet effe een wifi kaart en AP lenen van iemand. Dan weet je het zeker...

Twee verdiepingen is wat veel maar ik heb meegemaakt dat het werkt.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 10:52
Ik heb bij een vriend een E-tech wireless router (van Computerland) geïnstalleerd.
Dat ding kostte ongeveer 90 euro maar presteert prima:
-Hij woont op 1 hoog maar op 4 hoog heeft hij ook nog 80% bereik met zijn laptop.
-Buiten in de auto (ik schat zo'n 40 metervanaf de router) konden we ook nog prima surfen.

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:58
Bij ons thuis heb je de begane grond, de eerste en de tweede verdieping.
Dan lijkt het mij het beste om de wireless router op de eerste verdieping te zetten, want dan heb ik boven en beneden bereik.
Mij lijkt dit wel handig, alleen moet het niet zo zijn dat ik af en toe geen bereik meer heb, want dan heb ik er tijdens het gamen niks meer aan :(
Ik ga nog ff zoeken naar een geschikte router, maar wacht eerst nog ff totdat ik Demon heb en als de verbinding dan stabiel is, dan ga ik er ook eentje kopen.
Ben benieuwd! :9~

Verwijderd

Ik zou in deze situatie absoluut voor wireless gaan! ,(mits)
Als je betonnen vloeren en kleine ramen hebt kan het een probleem zijn, maar houten vloeren en grote ramen moeten het zeker mogelijk maken. Tenslotte van raam naar raam hoeft het maar 5 meter ofzo te zijn? eitje!

en....
Ook al zegt Chello dat je je internet niet mag delen betekend niet dat het ook zo is. De Nederlandse wet is nog altijd belangerijker he......

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij ons in de flat lopen alle stijglijdingen gewoon door de meterkast

trek gewoon een lijding naast bijv je telefoonleiding ..
als je het helemaal makkelijk wil dien knip je de telefoon leiding door
-knoop aan het bovenste eeind een nieuwe telefoon kabel+netwekkabel
en trek alles met het afgeknipte eind naar boven

daar merken je buren niks van :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 30-11-2003 15:22 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de behulpzame reacties tot nu toe, ik zal deze routers zeker nader bestuderen!! :) _/-\o_

Cymen (misschien ook wat beter om de situatie toe te lichten):
Het gaat inderdaad niet om betonnen vloeren, maar hout. Het is een oud gebouw en aan de gehorigheid te merken, is alles redelijk dun ;) Ik heb echt hele grote ramen, die ook nog eens vlakbij het kabelmodem staan (waar ik dus ook mijn router zal plaatsen), maar dit zijn wel dubbelglas (maakt dat wat uit?) kunstof kozijnen (net gerenoveerd:)) . De pc staat bij haar niet bij het raam, maar midden in de kamer.

Ik zou het fijn vinden als iemand hetzelfde voor elkaar heeft gekregen met wifi en mij wilt laten weten welke router en kaartjes daarvoor gebruikt zijn. De reden dat ik echt niet veel uit kan geven, is omdat mijn buuf het betaalt en zij geen verstand heeft van pc's en zich wezenloos zal schrikken als ik zeg dat het haar meer dan 100 euro gaat kosten voor alleen al de router.

BTW, al zou ik wel op basis van jullie raad kiezen voor een bekabeld netwerkje, welke UTP kabel is dan geschikt voor buitenshuis, of moet ik dan een soort bescherming erom heen maken. Ik ben een redelijk technisch meisje, maar ehm het kan té technisch worden, dus als ik dingen moet gaan solderen enzo, dan pass ik ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sommige mensen halen hem door een tuinslang.

het uv licht van buiten wil kabels wel een broos maken over verloop van tijd maar dat durt wel even hoor . zeker als het gewoon vastzit en niet beweegt dan blijft het wel lang goed

Iperf

Pagina: 1