Toon posts:

PC kapot gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje...
Ik had dus het probleem dat als ik zat te gamen hij gewoon steeds crashte.
Soms crashte ie ook gewoon als ik zat te msnen en soms crashte ie 2 dagen niet.
Mijn specs zijn
a7n8-x moederbord
80 gig 7200 naxtor
Geforce fx 5200 128mb
512 ddr corssair geheugen (333 dacht ik)
2600+processor

Wat voor crash ?
Blauw scherm met waarschuwingen.
Vaak lag het aan een .dll bestand volgens de computer...
Heb geprobeerd pc beter te coolen maar dat hielp ook niet.
Heb ook een nieuwe videokaart gekocht maar daar lag het ook niet aan (omdat ik ook vaak dll files fouten zag die met mn videokaart hadden te maken.
mn pc draaid op XP maar op w98 en w2k kreeg ik precies dezelfde errors

kapot?
Ja.. nu crashte mun pc weer eens terwijl ik net fijn 2 uur bezig was in fotosoep en natuurlijk weer niks had opgeslagen omdat ik lekker bezig was...
Dus ik ram eens flink tegen die kast aan van woede.
start ie opnieuw op en nu geeft ie steeds een lange toon.
en de pc start helemaal niet meer op ofzo.
Nu heb ik alles los gehaald en weer terug gekoppeld maar dat hielp niet :(
Heb ook alleen cd-rom floppy ect los gekoppeld om de beurd om te kijken of het aan een van die dingen lag maar tevergeefs...

Wat nu...?
Wil graag weten of een van jullie misschien een oplossing heeft...
En anders moet ie maar naar de pcshop :x waar je natuurlijk weer weekjes op je pc kan wachten en jullie weten wel dat dat niet te doen is als je er veel achter zit.

p.s
Kom niet met die kut opmerkingen van
- lol
- weet ik veel
- Wie slaat er nou tegen zn pc :S
- eigen schuld
Liever iets waar ik wat aan heb

Dankje

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

In ieder geval heb je een goeie kans dat je harddisk een headcrash heeft gehad, maar verder zou het systeem dan wel moeten booten. Heb je al eens met alleen je mobo+cpu+geheugen+videokaart gedraaid? Misschien is je mobo beschadigd door de kracht van de klap, waardoor je cpu koeler een ruk aan de CPU socket heeft gegeven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Het lijkt mij eerder toeval dat je pc na deze klap (hoe hard eigenlijk?) nu niet meer wil opstarten. Zo te zien was er al langer iets kapot / brak en heeft "het" nu de geest gegeven. Probeer eens wat componenten één voor één te vervangen / weg te laten om het probleem op te sporen.

Verwijderd

Of je mobo is naar achter geklapt en heeft je agp slot een klap:+ opgelopen, omdat je kaart wel gewoon in je kast is vastgeschroefd, kan dus geen kant op. Doe alleen je cpu, mobo en geheugen erin, krijg je dezelfde beeb-error, is waarschijnlijk je agp kaart/slot kapot! Probeer eens te booten met een pci videokaartje (als je die nog hebt liggen)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:57
Staat in het boekje niet wat die toon betekend?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op 30 november 2003 @ 14:34:
Staat in het boekje niet wat die toon betekend?
Korte piepjes zijn toch geheugen en lange piep agp (of is dat niet universeel)

offtopic:
Lang leve msi met hun dr.led, echt ideaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm
Hoe hard.. hetzelfde als je je kind een lel tegen zn gezicht zou geven niet dodelijk maar wel huilen..
ik sloeg tegen de zeikant van de kast tegen het plexiglas ik raakte persoonlijk geen onderdelen dus ik kan denk ik niet het agpslot hebben gesloopt...
Ik ga nu eens testen of hij wel opstart als ik alles aansluit op de harddisk na (ik denk toch dat het aan de harddisk ligt)
alvast bedankt voor de nuttige antwoorden

Verwijderd

is je processor nog intact? Mijn ervaring met zware koelers is dat je ze d'r goed op moet zetten, en best wel moet oppassen. Anders core gekraakt.

Verwijderd

Topicstarter
ouch...
Ik heb nu alleen de videokaart en geheugen aangesloten en dan opstarten weer dat piepen en niet verder komen...
Dus nu kan het alleen maar mn videokaart/mobo/geheugen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
zal ik de cooler van de processor halen dan?
Heb er wel zon zware uitgebouwde cooler op zitten dus die kan hem goed hebben verplaatst ofzo?

Verwijderd

Mischien maakt je kast nu sluting met je mobo doordat een deuk in de kast zit, o heb je ook weer niet zo hard geslagen ?

Verwijderd

Topicstarter
nee niet zo hard want ik sloeg op plexiglas dat is flexibel he...
Maar hey ik heb nu die cooler eraf gehaald en de processor is donkerbruin(doh)
maar op het bruine gedeelte zie ik een lichtbruin gedeelte..
betekend dit dat door die klap mn processor is doorgebrand?

Verwijderd

Topicstarter
heb hem er nu uit gehaald en goed onder het licht gehouden het midden lijkt een beetje nat maar het is niet zo... het is glad en weerspiegeld..
er omheen is het dof en spiegeld niet...
kapoet?

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Ik denk zelf dat je ram geheugen niet goed in zijn socket zit. Druk deze eens goed aan. Blauwe windows schermen hebben vaak te maken met het ram geheugen. ALs dat niet werkt zet in je bios de settings van je ram (ras/cas/timings) eens zo traag mogelijk.
Succes

[ Voor 4% gewijzigd door OcNewB op 30-11-2003 14:48 ]

Verwijderd

van de klap kan je cpu niet doorbranden,

maar mischien is de koeler zodanig ver verschoven dan, dat je cpu niet meer voldoende werd gekoeld, en dus doorbrandde

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:48:
van de klap kan je cpu niet doorbranden,

maar mischien is de koeler zodanig ver verschoven dan, dat je cpu niet meer voldoende werd gekoeld, en dus doorbrandde
Lijkt me eerlijk gezegd stug, omdat die meteen reboote, dus dan zou die in 1 sec meteen te warm zijn geworden!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kan denk ik niet...
want de pc crashte weer eens en krijg blauw beeld
Dan moet je resetten en dan doet ie het weer
Ik mep tegen die kast reset en hij doet het niet meer...
Dat is een tussentijd van 5 seconde geweest... denk dat ie meer dan 5 seconde nodig heeft om door te branden..

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Begin eens van voren af aan, alles eruit halen dan langzaam weer opbouwen. Check ook of je mobo geen contact maakt met de kast (ik weet niet welke kant je plexi heb zitten). De computer zou moeten booten met alleen processor (met koeler natuurlijk ;) ), geheugen en videokaart. Het kan ook zijn dat je videokaart uit het slot is gesprongen.
Over die processor, heb je niet een andere computer waar je hem in kan testen? Volgens mij beteken zulke vlekken niet meteen dat ie door is gebrand.

offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan...
alle kabels enzo eruit gehaald dan alleen geheugen en videokaart er opnieuw in doen (heb geheugen ook al op andere sloten geprobeerd) maar nog start ie niet op... steeds maar het gepiep van een huilende pc die dood gaat ;x

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:56:
Dat heb ik gedaan...
alle kabels enzo eruit gehaald dan alleen geheugen en videokaart er opnieuw in doen (heb geheugen ook al op andere sloten geprobeerd) maar nog start ie niet op... steeds maar het gepiep van een huilende pc die dood gaat ;x
Alleen geheugen en videokaart? Geen processor? :X

Probeer dan eens een keer met alleen processor en geheugen :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
processor leek me duidelijk dat ik die aan sluit ;p

Verwijderd

Topicstarter
Alleen processor/cooler en geheugen erin zitten...
hetzelfde probleem...
zit hier nu op een pentium3 dus kan het geheugen of de processor niet op een andere uittesten

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Kan je anders niet een fototje van je moederbord enzow neerzetten? mischien is daar wat aan te zien

wat ik zou doen:

ALLES eruit (incl moederbord uit kast) alles na kijken op barsten, kast op deuken ect...

dan er weer 1 voor 1 in (zorgen dat niks kortsluitng maakt (logisch ;))

alles er goed indoen, en als hij het dan ngo niet doet dan heb je echt een te harde 8)7 gegeven denk :+

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
pc's wekken tog echt agressie op |:(

Verwijderd

Topicstarter
heb helaas geen digi/web cam :(
Ga nu proberen alles eruit te halen en te controleren hoewel ik denk dat het een probleem is wat niet zichtbaar is voor mn ogen..
Maar vertel dan eens wat is het dan met die glimmende vlek op mn processor ? teveel/weinig koelpasta ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
moederbord licht er nu uit maar er is geen breuk of scheur te bekennen...
ga nu alles weer stap voor stap testen

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:13

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Even tussen () maar eh.. je hebt een 2600+ proc, dus.. ga ajb. niet proberen je proc. ook maar 1 seconden te laten draaien zonder koeling, want dan is ie doorgefikt (trouwens, je ruikt het ook goed als ie doorfikt)
En glimmende vlek op je proc. Tja, eh.. koelpasta is (meestal) wit

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat koelpasta wit is :S maar misschien dat teveel koelpasta die glimlaag creeerd ?
cooling is ook niet van mn processor geweest of wel

• letatcest
  • Laatst online: 14:13

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nee, koelpasta zou niet mogen verbranden/inbranden o.i.d., dus het lijkt me raar als het koelpasta is, maar wat me nog vreemder overkomt: hoe kun je je proc. zien als je koeler er niet afgeweest is?
Anyway, ging ie nou raar piepen als je er geen geheugen in had? en bij geen vid. card? check je moboinstructieboekje voor de piepsignaaltjes.

Nb, check ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

edit:

Sorry, was vnl. beetje flauw, had het wel gelezen dat je de koeler eraf gehaald had

[ Voor 23% gewijzigd door letatcest op 30-11-2003 16:50 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dennis: wil je aub voortaan gebruik maken van het edit-knopje in plaats van om in korte tijd direct achter elkaar te posten? Dat is namelijk storend en niet echt overzichtelijk. Dank je :)

Verwijderd

Topicstarter
als je had gelezen wat hier werd gepost zag je dat een paar berichten verder iemand vroeg hoe mn processor eruit zag 'toen' had ik de cooler verwijderd jah.. ik heb hem niet verwijderd toen ie nog aanstond :-/
lees aub voordat je van deze waardeloze reply's post

p.s : zal voortaan gebruik maken van editknopje :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 16:35 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
ten eerste:

- lol
- weet ik veel
- Wie slaat er nou tegen zn pc :S
- eigen schuld

:P

ten tweede, zou ik gewoon alle hardware er uittrekken behalve dus je mem & vid kaart. kijken wat ie doet. Dan trek je je mem eruit: kijken wat ie doet dan prop je je mem erin en je vid kaart eruit: kijken wat ie doet.

Als je geen verschil merkt tussen wel of geen geheugen/wel of geen vidkaart ligt het dus daar aan(of het slot/bank)

anders: trek je cooler ereens af, mischien is door de klap je koeler tegen de core geramt en heeft ie um gecrushed.

In alle gevallen ben je de sjaak :P
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:36:
offtopic:
Lang leve msi met hun dr.led, echt ideaal!
* Rey Nemaattori heeft gigabyte & RAM-led

Maar die geeft alleen aan waneer er wel of geen stroom opstaat(ie. waneer je wel of niet je ram verwijderen kan)
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:36:
Hoe hard.. hetzelfde als je je kind een lel tegen zn gezicht zou geven niet dodelijk maar wel huilen..
ik sloeg tegen de zeikant van de kast tegen het plexiglas ik raakte persoonlijk geen onderdelen dus ik kan denk ik niet het agpslot hebben gesloopt...
Ik ga nu eens testen of hij wel opstart als ik alles aansluit op de harddisk na (ik denk toch dat het aan de harddisk ligt)
alvast bedankt voor de nuttige antwoorden
Het verschil tussen een kind een tik geven, en doodslaan is gigantisch. 80% van wat er tussen zit valt onder (kinder)mishandeling. Daar komt bij dat kinderen zichzelf "repareren" als ze het overleven(naja tot op zekere hoogte)
Computers en electronica zijn veel gevoeliger dan kinderen op sommige gebieden, en kunne zich neit repareren :P

ik betwijfel of een brakke HDD het opstarten tegen houd, een HDD is immers geen basis apparaat(je hebt um pas nodig als je meer data dan wat er in de ROM van je bios & vid kaart staat wilt laden). Ik heb meerdere brakke HDD's hier, bij opstarten hangt de pc gewoon bij de hdd detectie of bij het laden van het OS.....

ps je hoeft iets niet aan te raken op het te slopen, door de klap verplaatste de kast zich, het mobo en of agp kaart niet en blijven even hangen tot ze mee getrokken worden door hetagpslot en de schroef verbinding met de kast. Daardoor kan ie zeker wel ontwrichten

[ Voor 64% gewijzigd door Rey Nemaattori op 30-11-2003 18:46 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt het proberen waard... zit nu op school maar als ik thuis kom zal ik het zeker proberen!
en ik weet dat electronica veel gevoeliger is dan een kind maar als ik boos ben geef ik voortaan maar 'n kind een lel ofzo veel goedkoper, of misschien zon stressballetje? :p
Nee eigenlijk moet ik windows aanklagen die onstabiele besturingssystemen van hun wekken gewoon agressie bij mensen op!
wat als ik de cooler van mn processor af haal is die kapotte core zichtbaar? want vorige keer zag ik geen scheurtjes ofzo... (waar moet ik dan op letten)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt eventueel proberen om je cmos nog te resetten, denk niet dat het uitmaakt maar je weet maar nooit.

En kijk even in je mobo boekje, daarin staat vaak bij welke piepjes welke fout is. Ik denk dat er iets van het geheugen kapot is. Maar het kan ook de videokaart, het mobo of de processor zijn.
Pagina: 1