Toon posts:

[XP] BSOD tijdens kijken film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd als ik een film wil kijken (of ik nou wel of niet DivX of dergelijke heb geinstalleerd) dat de pc ineens blijft hangen, na een paar seconden komt er een blauw scherm met een error. Het is gewoon het standaard blauwe scherm met onzin erop. Laat ik dit een aantal minuten zo staan dan reset de pc zich zelf... maar het gebeurt dus ALTIJD als ik een film aan het kijken ben en de ene keer na 5 minuten de andere keer na 10 minuten... weet iemand wat ik hieraan kan doen?

ik heb met AIDA32 wel mn processor en moederbord temparatuur nagekeken en deze zijn wel soms aan de hoge kant.... misschien dat het hieraan kan liggen? het is maar een Pentium III computer'tje dus.

Is hiervoor een patch of zo te downloaden? ook als ik bij de " automatisch" update controle centre van microsoft mijn Windows XP Professional laat updaten blijft het probleem bestaan.

Sorry dat ik geen screenshot kan maken maar ik kan niks maar zogauw het bluawe scherm er staan duss... ik zal de error code wel opschijven zo gauwe het weer gebeurt!... maar jullie kennen het denk ik wel. Ik kan wel naar " Systeem configuratie" gaan en dan die ene optie uitzetten dat hij dat blauwe onvoorwaardelijke scherm niet maar moet laten zien maar dat helpt nog helemaal niks maar goed...

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Bij Microsoft zelf kan ik niks vinden jammergenoeg... in iedergeval hartelijk bedankt alvast mensen!

Regards, Daemon

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:57:
[...]
na een paar seconden komt er een blauw scherm met een error. Het is gewoon het standaard blauwe scherm met onzin erop.

[...]

Bij Microsoft zelf kan ik niks vinden jammergenoeg

[...]
Met die ONZIN kan je bij microsoft WEL wat vinden!

Noteer STOP: 0x0000000 e.d even

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 14:03 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
0x0000000 had ik al naar gezocht maar steeds "onbekende error" kreeg ik als zoek antwoord maar goed ben er nu uit mensen thnx 4 all

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:55:
0x0000000 had ik al naar gezocht maar steeds "onbekende error" kreeg ik als zoek antwoord maar goed ben er nu uit mensen thnx 4 all
wat was de oplossing dan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine topic titel edit zodat je titel conform de WOS Policy is (deze kan je bovenaan dit forum vinden).

Het zou inderdaad leuk zijn als je nog eventjes laat weten wat de oplossing is, onder de noemer GoT is geen eenweg verkeer :)

Verwijderd

Topicstarter
STOP:

0X0000008E
0X00000005
0XF4DE6454
0X00000000

SYSMEVENT.SYS
F5DD53225

BASE AT
F5DC8000

DATESTAMP 3F31AC37

Dit krijg ik maar kan nog geen oplossing vinden ben nu aan het kijken achter de db computer hehe...

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmm... Symevent.sys is van mijn virus scanner NORTON.... wat nu?
Klopt dit wel? omdat er een heleboel stop (STOP) worden aan gegeven... ik ben niet echt bekent hiermee.... als ik NORTON nu verwijder is het probleem dan opgelost?...

Ik heb de automatische reset optie uitgezet.... mediaplayer slaat nu gewoon af maar pc slaat niet meer vast maar probleem dus nog niet opgelost :'( ...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 18:56 ]

Verwijderd

Hmm, er zijn niet veel resultaten voor "Stop: 0X0000008E" en "SYSMEVENT.SYS"
http://www.google.nl/sear...A+0X0000008E+Symevent.sys
Vreemd! Heb je het goed genoteerd? (Wat is je OS en Norton product?)

Als ik het goed begrijp heb je de viruscanner uit gezet, geen BSOD meer, maar wel software problemen?

Verdachte software kan je het beste deinstalleren. Van Norton is bekend dat er problemen zijn met bijv. TV-kaarten. Misschien vind je op: http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/consumer.html iets.

Verwijderd

Topicstarter
Draai nu onder Microsoft Windows XP met MediaPlayer 9.0 Geupdate...

Draai nu onder Microsoft Windows XP met MediaPlayer 9.0 Geupdate...

Als Norton Heb ik gewoon de 2003 versie met ingebouwde firewall...
Ik heb wel bij microsoft gezocht maar daar kom ik ook niet echt veel verder jammergenoeg... maar als ik norton uitzet helpt ook niet...

Ik heb de OPTIE "automatisch opstarten" uitgezet in het menu "systeem" en dan tabblad "geadvanceerd" en nu krijg ik de BSOD niet meer maar slaat mediaplayer gewoon af en zit ik weer op mijn desktop. Ik heb ook wel andere programma's zoals Winamp gedowload maar daarmee precies het zelfde probleem, dus ik weet het nu ook niet meer... ik denk dat het toch wel iets software matigs is omdat ik de pc 10x kan herinstalleren maar dan blijft het probleen zich dus nog voordoen. Voorheen had ik het probleem eigenlijk nooit terwijl ik toch de ZELFDE software gebruikte.

Kan het misschien een van mijn RAM bankjes zijn? want bijvoorbeeld GTA3:VC Speel ik perfect en James Bond:Night Fire ook maar echt puur alleen met het bekijken van films slaat hij af.... zet ik de systeem optie "automatisch opnieuw opstarten" aan dan krijg ik dus een BSOD met die ene STOP en bestand aan...

Maar kan iemand me effe iets uitleggen....

STOP is nu dus "0X0000008E" En de dingen die erachter staan zijn
"0X00000005, 0XF4DE6454, 0X00000000"

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
STOP: 0X0000008E "0X00000005, 0XF4DE6454, 0X00000000"
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

maar wat betekenen die dingen die erachter staan nu? ben even de naam kwijt maar het zijn links of verwijzingen of zo iets toch??? Of hoef ik me daar niks van aan te trekken?

Maar al bij al als ik het systeem nu opnieuw opstart ZONDER iets... dus gewoon windows, divx 5.1, mediaplayer 9.0, keyboard+muis drivers en dergelijke maar geen onnodige rotzooi... zou het dan wel goed moeten zijn? of kan het aan RAM blokjes liggen of dat de pc te warm wordt??? Alhoewel dit mij stuf lijkt... bij games goed werken en bij films te warm worden maar goed je weet maar nooit.... bij die ene forum die als link werdt gegeven was ook niks te vinden over mijn foutmelding... als iemand nog iets zou weten heeeeeeeeeel graag _/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 09:07 ]

Pagina: 1