Toon posts:

MP3 player die automatisch geluidvolume aanpast *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen mensen,

Ik heb even overal gezocht op topics maar kon er niets over vinden, maar bestaat er een player die de mp3's in de lijst automatisch de geluidskwaliteit aanpast zodat alle mp3's hetzelfde volume hebben, dit zou namelijk heel fijn zijn.

Greetz

ApAchzor

Verwijderd

Dit kan met iTunes.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

WinAmp met een normalization plugin wellicht? :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:52

DkF

WinAMP met RockSteady past ze "real-time" aan zeg maar...

En met MP3Gain kun je je files allemaal hetzelfde volume geven zodat je geen RockSteady meer nodig hebt...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Foobar2000 heeft standaard Replay Gain ingebouwd. Het mooie aan replay gain is dat het volume niet-destructief wordt aangepast. Met andere woorden; Replay gain verandert de files niet (afgezien van het schrijven van de gain waarde naar de tag). Dit is dus een verliesvrij en omkeerbaar proces!

Ook WinAMP kan over deze functionaliteit beschikken middels plugins. Waarschijnlijk zijn er ook andere players die dit kunnen. En anders kun je MP3Gain gebruiken zoals "DkF" reeds aanhaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus foobar geinstalleerd, heb er mp3's ingezet maar doet ie dan automatisch dat geluid goed zetten? Of moet ik daar iets voor instellen?

• Exirion
  • Laatst online: 16:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:45:
automatisch de geluidskwaliteit aanpast zodat alle mp3's hetzelfde volume hebben
Wat heeft de term geluidskwaliteit met het het volume te maken? ;)

Het is wel duidelijk wat je bedoelt, maar met de kwaliteit van het geluid heeft een automatische aanpassing van het volume niks te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:23:
Ik heb dus foobar geinstalleerd, heb er mp3's ingezet maar doet ie dan automatisch dat geluid goed zetten? Of moet ik daar iets voor instellen?
Selecteer de gewenste tracks, rechtermuisklik -> Replaygain -> Scan per-file track gain. Foobar2000 gaat nu elk bestand doorlopen en aan de hand van het psycho-acoustisch model van replay Gain vaststellen hoeveel de track vezwakt/versterkt moet worden. Dit is een vrij rekenintensief proces en kan wel eens erg lang duren als je veel mp3s hebt. Je kan dit best gewoon 's nachts laten lopen als je bent gaan slapen bij grote muziekcollecties. Dit hoeft natuurlijk slechts eenmaal!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Trouwens zou je er nu je de term normaliseren kent, al goed uit moeten komen (hoe zo'n programma als foobar werkt staat ws. ook redelijk onder F1 ;) ). Maar goed, I'm with Exirion: kleine titelaanpassing :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 20:40

me1299

$ondertitel

Exirion schreef op 30 november 2003 @ 14:31:
[...]

Wat heeft de term geluidskwaliteit met het het volume te maken? ;)

Het is wel duidelijk wat je bedoelt, maar met de kwaliteit van het geluid heeft een automatische aanpassing van het volume niks te maken.
Ik denk dat hij bedoelt dat bij elke conversie kwaliteitsverlies optreed.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 30 november 2003 @ 14:36:
[...]
Selecteer de gewenste tracks, rechtermuisklik -> Replaygain -> Scan per-file track gain. Foobar2000 gaat nu elk bestand doorlopen en aan de hand van het psycho-acoustisch model van replay Gain vaststellen hoeveel de track vezwakt/versterkt moet worden. Dit is een vrij rekenintensief proces en kan wel eens erg lang duren als je veel mp3s hebt. Je kan dit best gewoon 's nachts laten lopen als je bent gaan slapen bij grote muziekcollecties. Dit hoeft natuurlijk slechts eenmaal!
Maar als die dan klaar is hoef ik dat niet nogmaals te doen dan heeft ie dat automatisch opgeslagen of niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:54:
[...]

Maar als die dan klaar is hoef ik dat niet nogmaals te doen dan heeft ie dat automatisch opgeslagen of niet dan?
Foutje van mij ben nog niet wakker ben nog een beetje gaar!

Hoef je slechts eenmaal te doen :-)

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kent er iemand een andere normaliser-plug-in voor Winamp (niet RockSteady)? die plug-in moet enkel het volume normalizeren, dat is alles.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Pagina: 1