Toon posts:

Upgrade ideeen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames, heren,

Voor mijn dual boot systeempje (Win9x (of ME) en 2000 vind ik het tijd de boel eens te upgraden. Alleen mobo, RAM en proc dan. De rest is wel goed. Op 9x/ME speel ik games (UT, Fifa, racegames, etc.) en op 2000 draai ik Office 2k, Fotosoep en dergelijke. Doe er verder geen gekke dingen mee.

Suggesties anyone? Huidig systeempje: (niet zeiken dat het mager is want dat weet ik zelf ook wel)

P3 500, GeForce Pro DDR (jawel de eerste GF serie), 128MB PC100, Adaptec AHA 2940 U2W, Plextor 12x fikker SCSI, Plextor 40x SCSI CDROM, IBM DNES 9,1 GB, SB Live 1024 met Labtec APX 4620 en n Iiyama VM Pro 410.

Zat zelf te denken aan een Athlon 900 of 1000 met n Asus plankje en wat Kingston RAM 133.

Kom maar op met de suggesties.

Verwijderd

Nou, ik ben het wel met je eigen suggestie eens.
Als je ook nog IDE RAID wil. Neem dan een Abit KT7-RAID. Heb hem zelf ook. Ben er zeer tevreden over.

Wil je echter niet al teveel uitgeven, dan kun je ook gewoon een snellere pIII in je huidige systeempje planten. Ik weet niet welk mainbord je hebt, maar misschien kun je die nog leuk overklokken ook.

Verwijderd

Topicstarter
Damn! Da's waar ook! Ik wist dat ik iets vergeten was door te geven en dat was dus welk mobo ik heb|:(. Wel, het is n Aopen AX6BC. Volgens mij trekt ie P3's tot 800 Mhz, dus dat zou geen optie zijn. Heeft trouwens ook maar 2x AGP (niet op gelet destijds:( )

En wie weet wil het op den duur ook nog eens wat Mhz-jes gaan oc'en. (Alleen heb ik daar nog geen kaas van gegeten:))

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Een dual P3 500 upgraden naar TB 900 of 1000 lijkt me een beetje zinloos.
Onder win2K gaat je performance mogelijk zelfs achteruit, omdat je van 2 procs naar 1 proc gaat.
Voor games enzo is een goede vidkaart veel belangrijker. Dus meer richting GF2GTS.
Anders misschien wat geheugen erbij, maar geen directe reden voor onmiddelijke upgrade.

Wacht anders eerst ff de komst van DDR af (eind december / begin januari)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Dual proc? Nee, dual boot. Als ik n dual proc PC had zou ik hier echt niet zo'n domme topic gaan posten:)

Maar ik denk dus dat je het ff iets te snel gelezen hebt.

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

dual boot is geen dual p3 500 !!!

van geforce1 naar 2 upgrade heeft ook eigenlijk pas beetje zin als je 700mhz of meer draait....

-Think Progressive-

Verwijderd

Ehh, GarBaGe, hij heeft het over een Dual BOOT systeempje. Niet over een Dual processor systeem. :z

Verwijderd

Topicstarter
Eeehhh, okee dat iedereen Garbage even met zijn neus op de feiten drukt, maar komen er dus nog wat suggesties. Voor de duidelijkheid: Aan IDE Raid shit heb ik niks, want ik zit met lekkol snel SCSI U2W te werken en dit werkt perfect:)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Je systeem voldoet toch nog wel?
Hoeveel geld heb je er voor over?
Ik zou:
Of je proc upgraden naar P3 700/800 en wat extra geheugen erbij plakken.

Of nog even langer wachten (en sparen) op DDR en 760 mobo's. En dan eventueel een Geforce 3 ofzo..
Wel, het is n Aopen AX6BC
Welke versie? EZ, type R, pro, pro gold, pro2, pro ME ???

I’m not like the OTTERS

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Koop een convertor kaartje en een p3 coppermine 700/800 (100mhz fsb) en met een beetje mazzel en goede koeling kun je hem waarschijnlijk wel op 930 (133mhz fsb) oid laten lopen.

op:
http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/p2cpu.htm
kun je zien tot waar je mobo'tje aankan.

Je moet dan wel goed geheugen hebben (pc133 ipv pc100) je huidige pc100 geheugen zou misschien ook op 133 kunnen lopen met cas3.
128mb is wel beetje weinig, liever 256mb of meer (zeker voor win2k)

Oh en een grotere harddisk?

I’m not like the OTTERS

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 08 december 2000 11:29 schreef -BORG- het volgende:
Heeft trouwens ook maar 2x AGP (niet op gelet destijds:( )
Ook niet zo vreemd- de AX6BC is een BX mobo en de BX chipset ondersteunt ten hoogste AGP 2x. Daar had je ook niet op kunnen letten, want 4x was er toen allicht niet. Het verschil is ook zo minimaal dat dat ook geen wezenlijke verschil uitmaakt.
Mee eens dat een converter card met voltage regulator voor coppermine de beste optie is.

Oslik, blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
Ik zou zeggen: ga voor actieman's idee.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik zou wachten met upgraden.

DDR geheugen komt eraan.

Ik zou alleen gaan upgraden als je die P500 + mobo voor een goed bedrag kan verkopen (hetzelfde ervoor terugkrijgen als dat het nu nieuw kost), anders ff wachten, die computer kan echt nog wel een half jaar mee.
Pagina: 1