Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 14:36
Na een eind op google en hier gezocht te hebben ben ik er nog altijd niet uit. Mijn vraag is passen er nu wel mmc cards in mijn N-gage of niet. Iedereen zegt van wel, maar ik ben bij een winkel geweest en die man zei dat mmc en SD hetzelfde zijn van formaat, hij probeerde de SD erin te passen maar wat blijkt!!! De SD kaart is te dik en past niet in de slot. Kan er nu iemand uitleggen wat er in mijn N-gage past en hoe het komt dat die SD kaart er niet in paste.
Dank bij voorbaat

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 09:16
SD is de "uitgebreide" versie van MMC, en is inderdaad dikker. De hoeveelheid geheugen gaat ook hoger, MMC is tot 128 mb terwijl SD (dacht ik) tot nu toe tot 1 gig te krijgen is. Als een apparaat SD aankan, kan hij ook vaak MMC aan, gezien de slot dan "backwards-compatible" is gemaakt.

Een MMC-apparaat (zoals de N-gage) kan nooit SD slikken.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

zugzug schreef op 30 november 2003 @ 13:53:
SD is de "uitgebreide" versie van MMC, en is inderdaad dikker. De hoeveelheid geheugen gaat ook hoger, MMC is tot 128 mb terwijl SD (dacht ik) tot nu toe tot 1 gig te krijgen is. Als een apparaat SD aankan, kan hij ook vaak MMC aan, gezien de slot dan "backwards-compatible" is gemaakt.

Een MMC-apparaat (zoals de N-gage) kan nooit SD slikken.
Een N-gage kan duidelijk wel SD aan!

• looin
Dat verklaart natuurlijk veel, ik verstond me er niet aan omdat de winkelier zei dat de mmc en de SD hetzelfde formaat hadden en dat het enige verschil tussen de 2 was dat de SD sneller is en kan afgesloten worden.

• looin
Volgens mij niet hoor, de SD kaart paste niet in de sleuf omdat hij te dik was.

Verwijderd

de ngage heeft dus eigenlijk alleen "het oude" geheugen. In nieuwere SD-sloten kunnen wel MMC kaartjes, maar in "oude" MMC sloten geen SD-kaartjes.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb afgelopen voorjaar de Nokia Academy gevolgd en daar de N Gage besproken. Daar werd gezegd dat mmc kaarten de nieuwe standaard waren omdat ze sneller waren dan sd kaarten 8)7 en dat de ontwikkeling van mmc geheugen verder ging, terwijl die van sd was gestopt.

Het enige juiste dat ik heb gehoord was dat sd kaarten fysiek niet in de N Gage passen.

De N Gage is echt het enige recente apparaat dat ik ken waar wél mmc in past maar geen sd.
edit:
Op de andere Nokia's na natuurlijk, zoals de 3300

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 30-11-2003 14:21 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• looin
Dus, als ik het goed begrijp kan de dikte tussen mmc en SD verschillen, en past er dus wel een mmc kaart in maar geen SD kaart.

Verwijderd

hij heeft hem door :D

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

looin schreef op 30 november 2003 @ 14:11:
Dus, als ik het goed begrijp kan de dikte tussen mmc en SD verschillen, en past er dus wel een mmc kaart in maar geen SD kaart.
Nee, die kan niet verschillen, die verschilt per definitie. Maar het scheelt niet veel, nog geen milimeter.
En per definitie zit er op een sd kaart een schuifje om de schrijfbeveiliging uit of aan te zetten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:54:
Volgens de review in de c't dus niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

mmc gaat tot 256mb, heb er ook ene liggen, wel moeilijk verkrijgbaar, ik heb em via ebay gekocht destijds voor in me mp3 spelertje

Verwijderd

Ik als mede n-gager heb ook ff aan het testen geweest en het is waar sd kaartjes hebben overigens nog een pinnetje meer winkelier bood me ook van die melige sd kaartjes aan en zij ook dat het moest passen heb daar ff aan het lachen geweest... mmc is dus de boodschap bij n-gage

• looin
Ahzo, dan ga ik een mmc kaartje bestellen

Verwijderd

MMC gaat nu al tot 3 gig...

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bron?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Je bedoelt Compact Flash.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

MMC gaat tot 128MB (of 256, maar dat is idd érg moeilijk te krijgen). MMC wordt nauwelijks meer ondersteunt, meest recente product is idd de nGage. De ontwikkeling van MMC ligt volledig stil, alhoewel ze misschien weer wát door gaan ontwikkelen als die nGage toch nog een succes wordt (wat me sterk lijkt).

Verwijderd

Hoe dom een mens toch niet kan zijn...

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
MMC is er nu ook in 512 MB, zie bv. hier en 1 GB, hoewel die laatste nog niet veel aangeboden zal zijn.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 22:56

Blaz0r

:)

Past elke mmc kaart in de n-gage (tot 512mb dan) of zijn er merken die niet compatible zijn?

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 07:36

XXfrankieXX

Who, me?

En weet iemand of er precies hetzelfde voor de Nokia 3650 is, en wat door de maximum grootte van is?

Bedankt

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

XXfrankieXX, dit is wel een behoorlijk oud topic, en bovendien valt je vraag prima uit te vinden door zelf wat moeite te doen en te zoeken. Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.