Toon posts:

tft instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend de volgende tft gekocht, IIYAMA Prolite E431S. Nu ben ik bezig het beeldscherm af te stellen maar dit lukt niet goed. Het beeld is erg fel (dus heel onprettig voor je ogen), het beeld is niet helemaal scherp en plaatselijk zijn regels tekst wazig. Mijn beeldkaart is: MSI MS-StarForce GeForce4 Ti 4800 SE, driver: NVIDIA Display Driver for Windows 2000/XP version 52.14
Heeft iemand tips voor dit probleem?

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hem ook, maar vooral de scherpte irriteert mij ik krijg hem gewoon niet helemaal goed, ik heb hem nu op zijn scherpst staan, maar dat lijkt een beetje op de sharpen filter van photoshop ;).
En al de andere instellingen zijn echt wazig. (ik had hem eerst analoog aangesloten en nu digitaal en geen verschil)
radeon 9700pro trouwens.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

zorg bij het [auto] afstellen van een TFT scherm dat je veel tekst of ander ingewikkelde vormen op je scherm afbeeld. een TFT kan moeilijk adjusten op een egaal beeld.

ik open meestal 2 of 3 explorer vensters voordat ik een TFT auto-calibreer. geeft het beste resultaat.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

let wel, dat je hem instelt op de native resolutie, bij andere resoluties heb je inderdaad een wazig beeld

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft iemand tips voor dit probleem?
Resolutie instellen op 1280x1024, explorer window openen in directory \windows (staan lekker veel files in) en auto-adjust uitvoeren. Helderheid en contrast kun je daarna naar eigen smaak&inzicht instellen. Zorg dat tijdens de auto-adjust het beeld stilstaat (dus niet auto-adjusten tijdens het afspelen van een divx ;) ).

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb hetzelfde scherm, onlangs deed ik een reset (staat in het menu) en stelde daarna de ergonomy mode op 2, dat verlaagt de brightness. Deze instellinge vind ik ideaal. Als je het scherm onder een andere hoek bekijkt krijg je andere brightness waarden, probeer eens het scherm naar boven te draaien en zie wat het doet.
Verder moet je cleartype hebben tegen die overscherpe letters.
Pagina: 1