Toon posts:

ASUS AGP-V7100 /TV-OUT GF2MX heeft kuren, HELP!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een videokaart gekocht van ASUS, namelijk de AGP-V7100 TV-out, met Geforce2 MX chip. Nu weigert ie alleen een paar functies. De bijgeleverde drivers zijn bestemd voor alle V7100 kaarten, en dus niet specifiek voor de /T. Dus moetje dan gaan downloaden, maar ik heb windows 2000 + casema en het automatische download progje op de ASUS-cd doet daar effe niet aan mee... dus dan moet je zelf naar de asus-site, geen probleem hoor... OP de asus site kan je, na veelste lang zoeken, een nieuwere driver downloaden voor de V7100 (er staat echter wel bij dat ie voor de andere versies V7100 is, niet de mijne, toch downloaden). Met deze driver heb ik echter de volgende problemen:

TV-out functioneert niet helemaal goed. ik heb een PAL televisie, dus vandaar dat ik de dipswitch(oid) op de videokaart op PAL heb staan... in de advanced optie van de beeld-instellingen geeft ie echter keihard aan dat mijn aangesloten tv een NTSC apparaat is... dus blijkbaar stuurt ie NTSC uit, waardoor het beeld op tv zwart wit is. Je kan het uit-signaal op PAL zetten, maar als ik dat doe, reageert mijn televisie helemaal niet meer... aaaaaaah |:(

tevens ben ik een counterstrike-verslaafde, en stiekem heb ik die videokaart speciaal daarvoor gekocht. Maar als ik in counterstrike de video-instellingen op Open-GL of Direct3D zet, loopt ie vast bij het inladen van een spel...

Het allerstomste is nog dat die kaart in de computer van een maat van mij WEL counterstrike wil draaien, maar het TWINview gebeuren weer compleet weigert...

ik ben best wel ten einde raad... heb ik de verkeerde driver, of de verkeerde kaart??? :'( helllpppppp

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wat voor kabel gebruik je?
sommige tv's kunnen niet met s-video->scart overweg. ik had hetzelfde probleem bij mijn g400.
Nu heb ik een composite en die werkt wel (gewoon video-out->Scart)
Ik weet verder niet hoe het bij een V7100-tv out zit, maar ik hoop dat je eruit komt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb momenteel gewoon een tulp-kabel met analoog signaal ertussen hangen... je zou zeggen: oei, werkt dat wel. maar ik heb al kleurenbeeld gehad met de driver die op de bijgeleverde cdrom staat, met dezelfde kabel dus, dus dat zou het probleem niet moeten zijn

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wat bedoel je met een analoge tulpkabel???
Een kabel is niet analoog, maar een signaal meestal...

Ik weet ook verder helemaal niet hoe het bij een V7100 zit, maar bij een G400 is het op te lossen met een andere kabel.
Ik had eerst s-video-> scart. Eerst een goedkope kabe: kleur, maar wel troebel beeld.
Daarna een dure: zwartwit en heel scherp.

Toen een nieuwe gehaald: gewoon video->scart en dat gaaf goed beeld.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt daarvoor in elk geval, ik zal het eens proberen...

nou alleen nog het spelletjes-verhaal :?