Toon posts:

[Epox 8RDA+] windows boot niet door Phlips CDRW brander...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net sinds 1 week een Epox 8DRA+ mobo gekocht, en deze gemonteert bla bla,

Maar zodra die in Windows XP Proff wou booten vertiktie ie het, mijn vorige chipset was de KT266A dus ik d8 dat ie daar ruzie mee had.

Toen wou ik windows opnieuw installeren en was me 1e foutmelding dat ntfs.sys oid niet geladen kon worden en dat brak de installatie af.

Toen heb ik in de bios naar settings gekeken maar kan niet echt iets vinden wat het zou moeten verhelpen. Tijdens het herkennen van de IDE devices in de POSt is ook jaren wachten.

Maar ik heb nu tijdelijk een 32x in de bak liggen, maar die is zeeer traag met opspinnen, en weet dus niet of dat de lens gewoon gecleaned moet worden ofdat me mobo cdrom drives niet accepteert.

Als ik deze cdrom speler erin heb. boot xp wel, maar zodra de brander erin ligt, dan krijg ik een spontane reset.

Iemand die dit al eerder heeft meegemaakt of weet wat de oorzaak kan zijn?! heb in de search gezocht, maar daar gaat het over SCsI devices of hoge cpu load... en kan niet echt daar wat vinden wat relevant is aan mijn probleem..

Mijn specs:

Blue-Line 300 WATT Midi tower
Epox 8RDA+ Nforce2 chipset
AMD XP 2800+ 333Mhz FSB barton core (512Kb)
2 x Twinmos 512MB PC3200 DDR SDRAM
CoolerMaster Aero 7+
Pine XFX Geforce 4 MX440 64MB DDR
HardDisk 1 Maxtor 60GB DiamondPlus 9 7200 RPM
HardDisk 2 Maxtor 40GB 5400 RPM
Coolermaster CoolDrive 3 (DCD-4002)
3Com 3C905TX 10/100 Mbit
Creative Modem Blaster V.92
LeadTek WinFast TV2000 XP Deluxe

Systeem loopt op 200FSB

Verwijderd

Check eens een andere voeding :) want je hebt een behoorlijk stroom vretende systeem! vooral je hdd's,processor.

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou een cdrom speler het dan wel doen, en een cdbrander niet?! lijkt mij dat een cdrom speler ongeveer zelfde aantal wattage zou pakken als dat van een cdbrander...

en vanaf begin heb ik alleen hd + vga + cdrombrander erin gehad... lijkt mij sterk dat dat boven de 300 watt is?!

Verwijderd

Kijk je hebt voedingen die merkloos is of merken die niet echt bekent zijn. Meestal zijn die dan slechter dan een merk voeding zoals Antec, Enermax,Levicom enzo.... Het gaat niet om hoeveel watt maar het qualiteit van het voeding. Ik denk dat een 300 watt antec of enermax makkelijk jou systeemje kan trekken :).

Een voorbeeld: Laast was ik bij een vriend en die zij dat me videokaart niet deed (ati 9500) en hij had een 350 watt (Noname) voeding er aan hangen. Ik kwam met een andere voeding met de zelfde wattage (350 watt) met iets betere qualiteit (codegen) en daarop deed die videokaart het wel dus er is wel degelijk verschil in Merken,qualiteit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
mjah, kan me voorstellen, maar systeem loopt opzich verder wel stabiel op dat probleem na. als de voltage te laag (+12 -12 +5 -5) dan krijgt ie toch te weinig?
heb ff een plaatje toegevoegd..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.zwakman/monitor.GIF

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:27:
mjah, kan me voorstellen, maar systeem loopt opzich verder wel stabiel op dat probleem na. als de voltage te laag (+12 -12 +5 -5) dan krijgt ie toch te weinig?
heb ff een plaatje toegevoegd..

[afbeelding]
Zulke progjes zijn niet altijd betrouwbaar het beste is altijd om in je bios te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
maar dit is toch een progsel van epox zelf?! :?

maargoed, ik zal eens kijken of ze beetje kloppen met wat bios mij te vertellen heeft :)

*edit*

Het klopte wel gewoon :?:?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 13:31:
maar dit is toch een progsel van epox zelf?! :?

maargoed, ik zal eens kijken of ze beetje kloppen met wat bios mij te vertellen heeft :)

*edit*

Het klopte wel gewoon :?:?
trouwens moet de FSB niet op 200 staan maar op 166.
Dat verklaard heel veel denk ik 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan gaat ik dat eens proberen.....

maar denk niet dat het veel uit zou maken want die FSB liep nog niet @ 200MHz toen ik windows wou installeren :? :?

edit: ik geloof het zelf amper maar ik zit nu in windows xp met de brander aangelsoten :):):)

alleen nog 1 vraag waarom duurt het bij het booten van de bios zolang voordat allee IDE devices herkent worden?!

Want dit deed hij echt snel voordat de brander was aangelsoten, maar als de brander is aangelsoten duurt het tot 1 minuut voordat ie verder gaat....

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:50 ]

Verwijderd

hoeveel stond die dan ??

Verwijderd

Topicstarter
hij liep op 200, en toen in het begin liep ie d8 ik op 133 voordat ik dat probeerde...

Verwijderd

Het zou kunnen dat je nog de drivers moet installen voor je Chipset .

Heb je dat lange boot als je je PC opnieuw start? of gewoon normaal

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
lange boot, het herkennen van de drives gaat te lang duren als die brander is aangesloten, en daarnet wou ie weer neit booten in windows XP, dus heb em er nu weer uitgehaald...

ik ga vanaaf ff een andere cdrom drive proberen, kmoet nu naar visite, iig thanx 4 je hulp!!!
Pagina: 1