Garantieafhandeling Maxtor

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 19:56
In één van mijn pc's hier laat een Maxtor HD het regelmatig afweten. Bij het opstarten wordt hij regelmatig niet gedetecteerd, en ik vermoed dat dit komt door een defect in de HD zelf. Het defect vertoont zich ook in combinatie met andere mobo's. De HD is minder dan 3 jaar oud, en nog uit de tijd dat er een garantie werd afgegeven voor 3 jaar.
Ik heb 2 vragen: Is mijn HD inderdaad kapot?
Hoe krijg ik een garantieregeling?

Alvast bedankt voor de informatie, Bob

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53
test je hd eens powermax of Maxdrive (ik weet niet meer welke van de 2 het was, ik geloof de eerste). Dan krijg je een foutcode als ie niet goed is (als het programma niets bij de quick test vindt gewoon de grote test doen). Aan de hand van die code kun je rma aanvragen.
Je kan 2 soorten RMA krijgen:
-normal replacement: je stuurt je hd op en krijgt na een tijdje een nieuwe
-advanced replacement: jij geeft je creditcard nr op, ze sturen je een nieuwe schijf, jij zet je data over en stuurt de oude schijf terug binnen 30 dagen...

edit is trouwens best wel een FAQ vraag

[ Voor 39% gewijzigd door marteltor op 30-11-2003 12:49 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Je kan een diagnostisch programmaatje downloaden (staat in de FAQ van OM) en daaruit kan je opmaken of het een kapotte HD is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

marteltor schreef op 30 november 2003 @ 12:38:

-normal replacement: je stuurt je hd op en krijgt na een tijdje een nieuwe
Dat "na een tijdje" is best een rekbaar begrip. In oktober 2 schijven opgestuurd (een naar Maxtor en een naar IBM), maar nog altijd geen bericht.

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 30-11-2003 12:53 ]

de betaler vervuilt

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53
mmm ik zou dan maar ff bellen :o (ja naar ierland :| laatst had ik er een met een maf accent!)
mijn verhaaltje: hd van bijna 3 jaar oud vertoond steeds meer kuren, ik vraag advanced replacement aan, krijg een nieuwe (refurbished!): ook problemen, maar wel andere problemen. Ik bellen, emailen: een hoop gedoe. Uiteindelijk zou ik in mn email instructies krijgen :? Nooit gehad! Ik dus weer bellen, 'nee meneer, u moet gewoon weer RMA aanvragen voor uw refurbished schijf'. Ik heb normale rma aangevraagd, stuur m`n schijf op en 2 weken later had ik een nieuwe (die eerst ook problemen gaf...maar toen dacht ik 'laat ik de kabels eens checken |:( ') Nu werkt het weer (en ben er 20 gb op vooruit gegaan *D)
Oftewel; als je vanaf oktober wacht zit er iets niet goed :|

en topicstarter: http://gathering.tweakers..._message/16985207#hddvaag

[ Voor 14% gewijzigd door marteltor op 30-11-2003 12:48 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Ik heb ook eens een RMA aangemaakt door middel van dat programmaatje.
Schijf netjes opsturen (ik: gewoon met post).
Kreeg netjes een 'refurbished' disk terug.
Leuk: 40 Gig ingeleverd, 60 Gig terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door grimson op 30-11-2003 12:49 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Zelf ben ik ook erg te spreken over hun rma afhandeling, 2 weken duurde het voor mijn 2 schijven (eigenlijk was er niks mis mee, alleen heel veel herrie), ik kreeg hetzelfde soort schijf terug, dat had ik gevraagd voor mijn raid. Het enige waar je eigenlijk op moet letten is dat je ze goed verpakt zodat ze niet bewegen, daar zijn ze nogal streng op denk ik.