Toon posts:

110 volt -> 220 volt converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik weet niet zeker of dit het juiste forum is om te vragen, maar van allemaal leek me dit het best passend. :)

Ik ga eind januari naar Aruba toe voor m'n werk, dus heb ik een laptop aangeschaft om zo toch een eigen PC te hebben daar. Ik ging er eigenlijk van uit dat in Aruba hetzelfde voltage als hier in Nederland gebruikt werd, maar dat blijkt dus 110 volt te zijn in plaats van 220.

Nou is mijn vraag, zijn hier converters voor? Ik heb net gezocht, en die zijn er dus wel, maar hoe zit het met de vorm van de stopcontacten? Zijn het tweepolige stopcontacten zoals wij ze hier in Nederland kennen, of impliceert het voltageverschil dat ze zowiezo al anders zijn?

Alvast bedankt.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou allereerst eens op de adapter van je laptop kijken voordat je allerlei dingen gaat aanschaffen. Meestal zijn die schakelende voedingen van laptops geschikt voor spanningen van 110-230v en 50-60hz. :)

Verwijderd

google, eerste hit(110v to 220v converter):
http://www.megabatteries....ls.asp?id=10626&cat_id=43

edit:sorry, niet goed gelezen :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Derde paragraaf, tweede zin, "Ik heb net gezocht, en die zijn er dus wel". Toch bedankt voor je link!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Let erop als je een trafo gebruikt dat het apparaat wel met de bijbehorende 60Hz overweg kan in plaats van de 50Hz hier.

Echter veel adapters zijn 110-230V en 50-60Hz, zo niet kan het verstandiger zijn om bij je leverancier een 'universele' adapter te bestellen of als die er niet is een voor daar geschikte.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.. spuit 11..

[ Voor 117% gewijzigd door Fish op 30-11-2003 14:02 ]

Iperf

Pagina: 1